racen op een SC59

blue falco

MF veteraan
20 mei 2004
1.950
141
noord holland
Mederijders,

Op dit moment bezit ik een 2011 blade ( abs) met irc pro pakket en door een kleine storing heb ik in september de bike nog geen shake down gegeven. Dit ga ik in maart doen in almeria.
Ik zal mijn bevindingen dan hier plaatsen.

Als iemand tricks en trucs weet vwb onderhoud of andere handigheidjes meldt ze in dit topic dan kan iedereen ervan profiteren.totziens op het zwarte spul

Gr

Stefan aka de rijdende chicane
 
dacht het al...
ben benieuwd want ken iemand die ermee reed en had alleen maar problemen mee, en ken iemand anders die het nooit aan heeft want die grijpt te vroeg in volgens hem.... geen idee of dit de tractie control pro is of de gewone...
 
Te vroeg ingrijpen kun je toch wel gewoon via de software wijzigen?
 
Ik kan de tracktion control regelen tijdens het rijden door middel van een draaiknop op de kroonplaat

Ben heel benieuwd naar alle systemen, heb nog nooit mee gereden.
heh ook een regelkast om in de pitbox dingen nog te wijzigen, vooral de launch control zal wennen zijn.
ben niet z,n starter :X
 
die ene systeem dat te vroeg ingreep was van bazzaz, sorry O-) .... en die kan je ook aan de knop draaien op je stuur ( heb ook z'n systeem op mijn gsxr gehad)

die van de IRC die niet goed werkte weet ik het fijne ervan niet, alleen dat die vaker bi jde invoerder terug was gestuurd dan op zijn motor zat..... uit eindelijk heeft hij die niet meer opgezet.
 
tvp *D druk bezig met onderhoud en het race-ready maken voor het nieuwe seizoen
 
Hier ook bezig met een beetje onderhoud.

1.jpg

2.jpg
 
Dat zijn geen halve maatregelen Marcel :N

Nog enige onderdelen aan vervanging toe of was servicen voldoende?
 
Dat zijn geen halve maatregelen Marcel :N

Nog enige onderdelen aan vervanging toe of was servicen voldoende?

Afgelopen jaar te vaak kleine dingen gehad die eigenlijk voorkomen hadden moeten worden zoals:

  • blokbout die dol was waardoor trilling in de motor zat
  • remklauw bleef hangen zodat rem oververhit raakte
  • boutje versnellingspook weg waardoor schakelen niet meer ging
  • trilling in motor door vaste schakel in ketting
  • lekke afstelunit achterschok waardoor vering op hardste stond en niet meer aangepast kon worden

en nog wat kleine ongemakken en daar was ik nu klaar mee. Alles grondig bekeken en waar nodig vervangen. Gelukkig geen schokkende dingen gevonden. *O*

Grootste wijzigingen zijn aanpassing snelgas, andere stuurdemper, omgekeerd schakelen :o en onnodige bekabeling weghalen. Motorisch blijft hij lekker zoals hij is... standaard :+

Als ik die 46-ers nu niet haal dan moet het wel heel slecht weer worden aankomend jaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat van die slepende remklauw had ik ook... Was idd vervelend.. En de aansluitklemmen van de koelslangen kijk ik ook regelmatig na nadat er eentje losgebroken --> koelvloeistof all over the place :-)
 
Grootste wijzigingen zijn aanpassing snelgas, andere stuurdemper, omgekeerd schakelen :o en onnodige bekabeling weghalen. Motorisch blijft hij lekker zoals hij is... standaard :+

Als ik die 46-ers nu niet haal dan moet het wel heel slecht weer worden aankomend jaar ;)
Hoe doe je dat met het kapje voor het tandwiel?

Je neemt geen halve maatregelen zo te zien ;)

Inmiddels heb ik ook een stuk uit de onderkuip gezaagd, goede tip dus :P en gisteren nieuwe voorvorkveren, -olie en keerringen laten plaatsen.
 
Inmiddels heb ik ook een stuk uit de onderkuip gezaagd, goede tip dus :P en gisteren nieuwe voorvorkveren, -olie en keerringen laten plaatsen.

:}

Hoe doe je dat met het kapje voor het tandwiel?

De zijkant is uit het kapje gezaagd. Zo kan je met het kapje erop toch nog makkelijk het voortandwiel wisselen. Het kapje helemaal weglaten is geen goede oplossing, want als de ketting knapt o.i.d. dan slaat de ketting gelijk in het blok. Nu "beschermt" het kapje het blok nog. Zowel in de CUP als de ZAC geen problemen gehad bij de keuring.

Heb helaas geen betere foto dan onderstaand (met standaard schakelpatroon).
3.jpg
 
Hoe doe je dat met het kapje voor het tandwiel?

Je neemt geen halve maatregelen zo te zien ;)

Inmiddels heb ik ook een stuk uit de onderkuip gezaagd, goede tip dus :P en gisteren nieuwe voorvorkveren, -olie en keerringen laten plaatsen.

Welke sterkte veren bij welk rijders gewicht heb je geplaatst Mike?
 
Ik heb het bij hyperpro laten doen en zou je het exacte type niet durven zeggen, behalve dat het progressieve veren zijn en afgestemd op mijn gewicht (80kg).
 
:}De zijkant is uit het kapje gezaagd. Zo kan je met het kapje erop toch nog makkelijk het voortandwiel wisselen. Het kapje helemaal weglaten is geen goede oplossing, want als de ketting knapt o.i.d. dan slaat de ketting gelijk in het blok. Nu "beschermt" het kapje het blok nog. Zowel in de CUP als de ZAC geen problemen gehad bij de keuring.

Heb helaas geen betere foto dan onderstaand (met standaard schakelpatroon).
[afbeelding]
Vandaar, maar zo streng zijn ze dus niet bij de keuring :P wellicht ook eens proberen dat omgekeerd schakelen.
 
Vandaar, maar zo streng zijn ze dus niet bij de keuring :P wellicht ook eens proberen dat omgekeerd schakelen.

Bij het voortandwiel kan eigenlijk ook niet zoveel mis gaan. Als je daar bij een crash je vingers tussen wil krijgen moet je nog goed je best doen of heel veel pech hebben. Ten eerste omdat de schakelstang er nog voor zit en ten tweede draait het tandwiel de goede kant op.

Bij het achtertandwiel is het anders. Als je daar je hand op de ketting aan de onderkant van de achtervork krijgt, dan loopt hij zo het achtertandwiel in. Daar moet dus wel bescherming voor!

Heb ook altijd met standaard schakelpatroon gereden, maar wil dit seizoen ook eens proberen of dit beter gaat. Voornamelijk het opschakelen als je plat in de bocht ligt moet makkelijker worden. In theorie moet de motor dan stabieler blijven omdat je niet weer helemaal over je motor hoeft te kruipen om je voet onder het schakelpookje te krijgen.

Misschien bevalt het me ook niet, dan draai ik het gewoon weer op. Wereldtoppers zoals Chris Vermeulen (en ik dacht Biaggi ook) reden ook gewoon met het standaard schakelpatroon, dus heel veel zal het wel niet schelen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaar, maar zo streng zijn ze dus niet bij de keuring :P wellicht ook eens proberen dat omgekeerd schakelen.

Rij daar sinds 2 jaar ook mee. Als dat eenmaal gewent bent in combinatie met quick shifter wil je nooit meer anders.

Heb het zelfs op me straatfiets gebouwd.

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan