Stella Alpina Treffen

alpie20

Rookie
13 dec 2013
12
0
Oudesluis
Hallo.

Ik ben behoorlijk geïnspireerd door de Stella Alpina Rally dat is het hoogste motor trefen van Europa :] . waar honderden motorrijders de dag ervoor een tent op het basecamp opzetten. Elke 2e zondag van juli is het evenement. Nu heb ik helaas geen maatje die ook van allroad rijden houd dus sta er nu nog alleen voor. Ik zou graag met zijn 2 of meerdere die kant op willen gaan en misschien kunnen we er nog mooiere routes aan kunnen plakken. (voor degene die het niet kunnen zie link).


Motorbike travel movies, stories and routes around the world: lifeisjoy - Stella Alpina hoogste motortreffen in de wereld met klim van de hoogste bergweg in Europe: Col de Sommeiller


Gr Sjors
 
Laatst bewerkt:
Misschien overbodig om te melden, maar je zal wel minimaal een op een allroad moeten komen.
Zou t graag nog's doen, maar heb nog geen allroad. en 3 motoren in de schuur is ook wat veel van het goeie.
 
Ik ben de gelukkige eigenaar van een transalp 600. Erg fijne en betrouwbare fiets en kost ook niet de hele wereld. 3 motoren is inderdaad aan de hoge kant. Mijn schuur staat er ook vol mee.
 
Alpie20, zeker leuk om te gaan doen, ik ben er zelf ook geweest in 2013. In de omgeving ook zeer mooi en avontuurlijk rijden, maar als tip...gaat maar op zaterdag omhoog want op zondag veeel te druk !!
 
Als je van flinke hobbels houdt, is die hoogvlakte door bijna alle motoren wel te bereiken. Maar wil je voorbij het terrein de Col de Sommelier op, tja, dan wens ik je veel succes. Was daaro ooit half juni, op een BMW Rockster, maar heb de beklimming af moeten breken, teveel sneeuw 8-)
 
.

ff knippen en plakken in je web browser, vooral het commentaar is leuk !
 
Haha ja geweldig mooi die barreltrip filmpjes :)!

De Stella Alpina staat bij mij ook nog een keer op de agenda, lijkt me mooi om een keer geweest te zijn, zal zeer waarschijnlijk niet in 2014 zijn, we duiken dit jaar de Balkan in.
 
Het staat bij mij ook zeker nog een keer op de agenda, maar omdat ik dit jaar ook nog 2 andere trips heb staan gaat het teveel worden. Zowel wat betreft vrije dagen als vrije euro's zit het er dit jaar even niet in.
 
Erg leuke reacties allemaal en zo te horen is het ook bij de nederlanders tog wel een route die al veel gereden is en ook bij velen op het verlanglijstje staat. iets wat ik me al een tijdje afvraag is wat voor banden heb je hiervoor nou nodig?
 
Erg leuke reacties allemaal en zo te horen is het ook bij de nederlanders tog wel een route die al veel gereden is en ook bij velen op het verlanglijstje staat. iets wat ik me al een tijdje afvraag is wat voor banden heb je hiervoor nou nodig?
Geen extreme crossbanden hoor. Elke goede allroad band kom je al een heel eind mee.
 
Gewoon, met een paar Heidenau's, bv de Scout, kun je er ook de weg nog mee op.



Erg leuke reacties allemaal en zo te horen is het ook bij de nederlanders tog wel een route die al veel gereden is en ook bij velen op het verlanglijstje staat. iets wat ik me al een tijdje afvraag is wat voor banden heb je hiervoor nou nodig?
 
Gewoon, met een paar Heidenau's, bv de Scout, kun je er ook de weg nog mee op.

Klopt, prima bandjes de Heidenau's. Goed op asfalt en ook op gravel en zand, modder en echt mul zand is wat minder. Maar voor een trip als de Stella Alpina prima, kwalitatief goed en niet te duur.
 
Helemaal mee eens. heb zelf ook nog 2 trial motoren als ik daarmee over de weg rij zie ik ze slijten (bij wijs van spreken).
 
allroad nodig?... heb dat afgelopen zomer met een vriend gedaan op onze fazers.. col sommelier

konden alleen niet naar de top vanwege de sneeuw -O- en nee.. zelfs de echte offroad motoren kwamen er niet doorheen :P



maar om niet de pret te drukken... ik zou het niet tijdens t treffen gaan doen.... dan is het echt veel te druk en dat maakt de kans op ongelukken alleen maar groter. zou lekker paar weekjes later gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan