Yamaha TR1 'GULF Edition

Bkndm

Die hard MF'er
4 jul 2012
374
6
Ola,

Jaja, het volgende virago project.

In de zomer van 2012 de Yamaha TR1 uit 1981 gekocht en lekker kunnen rijden. Maar wist eigenlijk toen al dat ik em wilde verbouwen en begonnen met het verzamelen van onderdelen.

Na aankoop en beetje schoonmaken:
IMG_22232475_zps3b73481d.jpg
~[/URL]

En moet natuurlijk ongeveer zo eindigen:
Doc Chops Yamaha Virago Cafe Racer | Return of the Cafe Racers
Gaaaaap ik weet het, maar het is gewoon erg mooi!
Of als deze natuurlijk ;)

Vroeger een scooter gehad en daar ging het verbouwen best wel goed. Maar lassen en het metaalbewerken nooit echt gedaan en ook niet de apparatuur voor. Dus begin 2013 de motor naar JerryT gebracht voor wat aanpassingen.
Het weer met vertrek:


En het weer in Friesland, een auto is toch wel fijn:


Onder andere heeft JerryT de pijpen naar de SuperTrappdempers gemaakt en de Benelli tank op het frame. Niets meer dan lof, wat een vakman!




Na ophalen is die eigenlijk in de schuur verdwenen en niet meer aangeraakt tot nu. Schande ik weet het. Maar heb een aantal maanden in Centraal Amerika doorgebracht. Waaronder op dit eiland en dat is toch ook zeker niet slecht 8-)



Maar het project gaat door!




Meteen ook mijn belabberde werkruimte te zien. Of buiten op het grind of binnen in een hokje met toch te weinig ligt.

Maar niet teveel zeuren en gewoon bouwen!

Wat moet er nu nog gebeuren:
- Tank spuiten
- Frame coaten
- Nieuwe koplamp
- Spaakvelgen pasmaken
- Bredere velgen voor de spaakvelgen vinden (maar waar?)
- Nieuwe USD voorvork pasmaken
- Draadboom verbeteren (verre toekomst)
- Rijden in de zomer!


Updates volgen!
 
Laatst bewerkt:
Ebay 1,5 jaar geleden uit de USA voor 150 uit mijn hoofd. Staan nu veel namaak uit India op Ebay, weet alleen niet of dat kwaliteit is?
 
Nieuwe wielen gescoord:


Meteen maar de kettingkast eraf gesloopt en spaakvelg erin voor het idee:
 
mooi ding!

ik ben een zijkerd, maar die virago is iid gaaf maar die heeft een sjopper voorvorkje, jij hebt zoon mooie rechte waarvan de as in het midden van je vork zit, dat is vetter!

spakenwielen: gaaaaf!

om maar in hetero taal te spreken: fakking vette shiiit!


hahahah :P
 
Voorvork, koplamp en teller worden vervangen. Met nieuwe onderdelen zeker alles wat lager monteren zodat het wat sportiever is.
 
Vandaag vanalles verder gedemonteerd. Kabelboom is echt om te huilen, werkte nog wel, maar veel is gesmolten en sommige draadjes staan op breken ;(

Dat gaat nog veeeeeel werk worden :X
 
Wil eigenlijk wel een uitgeklede maken, maar aangezien ik dat nog nooit gedaan heb, ben ik er wel een beetje huiverig voor. Is daar een handige website voor met stekkertjes etc? Simpel schema tips?
 
Beste Michael die spaak velgen van wat zijn die Als ik vragen mag ben zelf ook bezig met een xv920rj met ketting en ben nog opzoek naar de velgen of velg naven voor spaken voor de rest ziet hij er super bruut uit ,lang moeten zoeken naar de tank ,ben benieuwd hoe hij word (veelveelwerk)Gr Marcel
 
Ik heb voor mijn project een voornaaf gebruikt van een XS 650 zodat ik twee schijven kan monteren en achter heb ik de naaf van een XTZ750. Je moet hem dan wel ombouwen naar een schijf achter en de daarbij behorende remcilinder.

Aart
 
@michaeltr1........ik heb je topic volledig gemist!

Schandalig, maar vanaf nu hou ik je in de gaten, wat wordt hij mooi joh!
 
Iemand tips waar ik velgen kan kopen die wat breder zijn en dus breder rubber kan gebruiken?

De2wielerhobbyist al gemailt, maar nog geen reactie. En haanwheels zojuist gemailt. Maar misschien zijn er meer?

Alles 18 inch natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe koplamp en achterlicht ook ontvangen.

Beide met ingebouwde LED knipperlichten.
 
Iemand tips waar ik velgen kan kopen die wat breder zijn en dus breder rubber kan gebruiken?

De2wielerhobbyist al gemailt, maar nog geen reactie. En haanwheels zojuist gemailt. Maar misschien zijn er meer?

Alles 18 inch natuurlijk.


www.haanwheels.com is gewoon hier in NL!
 
Wat is een goede manier om maximaal breedte van de velg / band te bepalen? Hoever van de brug / ketting wil je afzitten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan