MF Gooi en Vechtstreek Deel 146.... Zomer Editie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik moet nog opletten dat de zomer-editie gesloten is nog voordat de zomer begint _O-

#snelheid: van 'n buschauffeur wordt (in het Gooi, althans) verwacht dat hij/zij Het Nieuwe Rijden toepast (met gemiddeld 1:3 op Diesel loont dat met een bus) in combinatie met comfortabel en (zoveel als mogelijk) op tijd rijden. als je met een bus/vrachtwagen te hard gaat en je moet ineens in de ankers, is dat niet comfortabel, kost geld (brandstof/extra remslijtage), en zoals eerder gezegd, een bus weegt een tonnetje of 10, dus als dat ergens tegenaan kleunt, geeft dat nogal wat rommel. en om dan ineens je naald tegen de 60 aan te drukken, druist dan een beetje tegen je gevoel van (verkeers-)veiligheid in. geen rekening houdend met het feit dat een motorrijder kwetsbaar is en van het gevaar weg moet rijden, zoals eerder gezegd.

mijn rijschool (eenmanszaak, oud-coureu...eh...-koerier, zou dat 't zijn?) zit in Hilversum, maar hij liet me het hele Gooi zien: stuurde me door de achterafstraatjes in Laeren, joeg me over de rotondes in Huizen, liet me in Baarn tegen het verkeer in rijden ('joh, wat doe jij nou?') en dirigeerde me door de straatjes achter de Brinklaan in Bussum. het enige wat niet echt lekker meezat, was de snelweg (en het kijken, maar daar had ik bij B en D ook moeite mee)

dus eigunluk valt het best wel meej :]
 
Daar waar de kilometerteller ophield en de toerenteller nog langzaam doorging. Niet echt ontspannen btw. :P
 
Mijn instructeur noemde dat "laten zien dat je niet bang bent".


@SD: knap hoor, naar IJsland gaan en dan de lente mee terug nemen :P

No Problem...
ben blij dat ik de sneeuwstormen daar achter gelaten heb :X was fijn rijden in de donkere uurtjes :/ Gelukkig daar ook mooi weer gehad :Y *O*
 
goedemiddag wegmisbruikers haha zo even lekker op jazz zijn ktm naar het werk gereden
heel braaf :9

idd mooi weer, voor diegene die vrij zijn geniet ervan!

SD: welcome home sweet home ;)
 
Vandaag weer n illusie armer….. denk dat ik nog maar een jaartje doortuf op m'n Fazert….. -O-



Wel super weer vandaag voor een ritje overigens! :]
 
Laatst bewerkt:
Nog even en iedereen gaat hier BMW rijden :P


Natuurlijk.. als ze worden aangehouden en de agent in kwestie vraagt 'weet je wel hoe hard je reed?' dan weet niemand het meer / spontaan plaatselijk geheugenverlies. Maar een polletje invullen kan met uiterste scherpte en precisie. ;)

Geen verklaring O-)
 
Laatst bewerkt:
ik moet nog opletten dat de zomer-editie gesloten is nog voordat de zomer begint _O-

#snelheid: van 'n buschauffeur wordt (in het Gooi, althans) verwacht dat hij/zij Het Nieuwe Rijden toepast (met gemiddeld 1:3 op Diesel loont dat met een bus) in combinatie met comfortabel en (zoveel als mogelijk) op tijd rijden. als je met een bus/vrachtwagen te hard gaat en je moet ineens in de ankers, is dat niet comfortabel, kost geld (brandstof/extra remslijtage), en zoals eerder gezegd, een bus weegt een tonnetje of 10, dus als dat ergens tegenaan kleunt, geeft dat nogal wat rommel. en om dan ineens je naald tegen de 60 aan te drukken, druist dan een beetje tegen je gevoel van (verkeers-)veiligheid in. geen rekening houdend met het feit dat een motorrijder kwetsbaar is en van het gevaar weg moet rijden, zoals eerder gezegd.

mijn rijschool (eenmanszaak, oud-coureu...eh...-koerier, zou dat 't zijn?) zit in Hilversum, maar hij liet me het hele Gooi zien: stuurde me door de achterafstraatjes in Laeren, joeg me over de rotondes in Huizen, liet me in Baarn tegen het verkeer in rijden ('joh, wat doe jij nou?') en dirigeerde me door de straatjes achter de Brinklaan in Bussum. het enige wat niet echt lekker meezat, was de snelweg (en het kijken, maar daar had ik bij B en D ook moeite mee)

dus eigunluk valt het best wel meej :]


het nieuwe rijden wordt overal onderwezen, ook bij rijscholen. Ook met het nieuwe rijden kan je je als een vlotte, anticiperende, breed en ver vooruitkijkende motorrijder door het verkeer door bewegen. Is geen excuus om achteraan te sluiten *D
 
... liet me in Baarn tegen het verkeer in rijden ('joh, wat doe jij nou?') ...
Het enige wat niet echt lekker meezat, was ... het kijken, ...
Me dunkt dat die twee opmerkingen bij elkaar horen ... _O-

Ben helemaal geen racer, maar tijdens het examen 3 maal de examinator kwijtgereden.
Vond 'ie een goeie beurt ...



Oh ja: :W allemaal !!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan