Kawasaki KLE (3)

Ongeduldige ;)

Ik heb net 1 vinnetjedingetje gevonden, maar die is voor de linkerkant. Een rechter heb ik niet ;(

Wel heb ik in goede staat dat stadslichttje met rubber en kabel + stekkert *D
 
Balansas afstellen zou ik niet weten. Volgens mij kun je die alleen 'op moment zetten' middels de aandrijfketting en puntjes uitlijnen. Die moet precies gelijk lopen met de krukas.
 
Ongeduldige ;)
Ik heb net 1 vinnetjedingetje gevonden, maar die is voor de linkerkant. Een rechter heb ik niet ;(
Wel heb ik in goede staat dat stadslichttje met rubber en kabel + stekkert *D

Balansas afstellen zou ik niet weten. Volgens mij kun je die alleen 'op moment zetten' middels de aandrijfketting en puntjes uitlijnen. Die moet precies gelijk lopen met de krukas.

:P

Jammer van dat vinnetjedingetje, maar top van dat stadslicht!
Wat wil je er voor hebben?

Ik zal eens kijken of ik kan vinden hoe en wat w.b.d. balansas. Ik kon er niet veel over vinden in m'n WPHB.
 
Ik heb van mijn balansas de lagers vervangen, die waren uitgesleten.
Maar voor je dat blok helemaal gaat openschroeven zou ik gewoon eens even carbs synchroniseren. Als dat niet goed staat trilt de boel ook flink.
 
Kan ook zijn dat de afstelling aangepast moet worden, of wellicht dat je bougies / bougiedopjes / bougiekabels niet meer 100% zijn. Eerst afbakenen en onderzoeken wat de oorzaak is. Succes ermee!

Daar heb ik inderdaad ook direct naar gekeken toen ik de carburateur heb schoongemaakt. Hij heeft heeft ook een tijd gewoon goed gedaan, dus verwacht ik dat de afstelling goed moet zijn. Daarnaast heb ik de bougies vervangen, dus dat moet ook goed zijn.

Toen ik de vlotternaaldjes los had, zag ik wel dat het puntje wat schade had, dus vandaar dat ik verwacht dat dat het is. Want het is eigenlijk zeker dat de motor verzuipt wanneer ik afrem of stil sta, omdat het het vlottertje dan niet goed sluit en de benzine overloopt. Maar ik weet het natuurlijk niet zeker.
 
:P

Jammer van dat vinnetjedingetje, maar top van dat stadslicht!
Wat wil je er voor hebben?

Ik zal eens kijken of ik kan vinden hoe en wat w.b.d. balansas. Ik kon er niet veel over vinden in m'n WPHB.

Wat wil ik er voor hebben? Geen idee :? Ik zeg het mooie symbolische bedrag van 2,33 :P

Nee, zonder dollen, ik ga even kijken of ik hem kan verpakken dat hij door de brievenbus past. Anders ben je gelijk 6,75 kwijt.
 
Geeft niet hoor. ;)

Ik weet niet meer of ik deze vraag al eens gesteld had, maar is er een trucje om de buitenste koppelingskorf te vervangen zonder het blok te splitsen?
 
Project KLE SuMo weer een stapje verder...nu het voorspatbord nog wat lager zetten..

full
 
Wat wil ik er voor hebben? Geen idee :? Ik zeg het mooie symbolische bedrag van 2,33 :P

Nee, zonder dollen, ik ga even kijken of ik hem kan verpakken dat hij door de brievenbus past. Anders ben je gelijk 6,75 kwijt.

Ik dacht dat ik al gecomment had via de tablet, maar blijkbaar niet :P

Super, ik hoor wel hoe,wat en wanneer :)
 
Dag allemaal, leuk forum is dit.
Ik heb er de afgelopen maanden al veel gelezen.

Ik ben een beginnend motorrijder die zich momenteel nog beperkt op verlaten parkings en landbouwweggetjes wegens nog aan het oefenen voor mijn rijbewijs. Deze maand beginnen de verplichte rijschoollessen en daar kijk ik ook wel naar uit. Nu probeer ik al zoveel mogelijk oefeningen op het terrein onder de knie te krijgen, zodat we veel uren van de rijlessen de baan op kunnen.

De eerste oefeningen tot nu toe gebeurden op de honda CB van mijn vriend en zelf kocht ik een kle 500 van 1997 omdat die mooi slank is en hoog. Toch niet teveel vermogen en ook wendbaar. We willen er ook mee op reis gaan eens mijn rijvaardigheid wat verbeterd.

2 dagen geleden ben ik (omver) gevallen met het oefenen van de 8 rijden.
Daarom heb ik wat vraagjes aan ervaren KLE gebruikers.
Bij de CB had ik heel wat speling om met de koppeling mijn snelheid te bepalen bij deze proef en verliep deze vlot.
Met de KLE lijkt de enige speling in 1e versnelling op 1cm meer of minder ingehouden hendel te zitten. De motor sloeg af net toen ik een beetje scheef hing. Mijn vraag is dan, is dit het karakter van de koppeling en moet ik oefenen om daar kennis mee te maken, of staat er iets verkeerd afgesteld?
Koppeling of iets anders?

Na deze ervaring denk ik dat het niet de laatste keer ga zijn dat ik omval bij het oefenen;-) en ik hou graag de motor in ere. Ik plan dan ook valdoppen te plaatsen. Is dit gemakkelijk zelf te doen? Als ik op het internet de gebruikshandleiding zie van de valdoppen lijkt het gemakkelijk. Maar als ik dan naar mijn motor kijk dan blijkt de staaf die je moet vervangen ook een staaf is waar de motor aan hangt. Iemand ervaring mee? of heb ik dat mis gezien?

Na het omvallen slepen de remblokken ook vooraan en is mijn rempedaal ook wat verbogen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.
 
Ha, een vrouwelijke landgenoot op ons topic, dat is leuk :)
Veel plezier met je KLE en succes met oefenen!

Wat de 8'jes betreft moet je deze in tweede versnelling rijden, dat gaat veel soepeler en een beetje met de achterrem werken ipv. de koppeling. De KLE is best zenuwachtig in de eerste versnellingen. Spijtig dat je zo ver woont van hier, anders kwam ik je wat bijlesjes geven ;)
 
Zo, eventjes de KLE van het vrouwtje klaargemaakt voor de Ardennen;

Verse vorkolie, pootjes op 0.9 bar
Nieuwe remblokjes voor + achter
Ketting gesmeerd
Verse koelvloeistof
Wat olie er uit ( er zat nét iets te veel in toen ik 'm kocht )
Het andere ( grijze, vlakke ) zadel wat ik van GroteVoet heb gekocht is gemonteerd.

En, jaja.. stickers gemaakt en geplakt, roze! ;)

Van;
$_85.JPG


Naar;
10174937_759866190720846_6391507341013861452_n.jpg


10157217_759866224054176_8452038149539653094_n.jpg


1902819_759866244054174_132195869463878346_n.jpg



Morgen even bij mijn KLE de koppelingsplaatjes vervangen ( er zitten al nieuwe heavy duty veren in ) en dan zijn we klaar voor de Ardennen :)
 
Laatst bewerkt:
dank je wel voor de tips, ga ik dit weekend uitproberen.
bolletjebas, mooi gedaan en veel plezier op jullie ritjes. kijk ook uit naar het moment echt te kunnen rijden.
 
Beste KLE rijders,

Ik ben sinds een volle week ook in het bezit van een KLE uit 99, hiervoor gs500 gereden als eerste motor.... maar wat is de KLE fantastisch, in de stad heerlijk en gister de eerste lange snelweg toch ook genoten! ik was ook tevreden over de power, meer dan voldoende.

Ik heb 3 vragen waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden:)

- mijn zadel is opgevuld (breder en hoger) door de vorige eigenaar, heerlijk zacht maar door de breedte van het zadel kom ik met mijn 1,74 moeilijk bij de grond, in mijn eentje geen last van maar met een passagier wel eens lastig op korte grachtjes of schuine hellingen. heeft 1 van jullie ervaring met verwijderen van extra foam uit het zadel ? ) ik heb gekeken voor een 2e hands 'normaal' zadel maar best lastig te vinden of flink prijzig

- kunnen de voorpoten dmv een compressor gevuld worden ? ( of te heftig voor de keringen? fietspomp? :) zoja wat is schappelijk qua bar/psi?

- mijn laatste vraag :P ik vond hem best wel trillen vooral de steps ervaren jullie dit ook ? of moet ik even wennen? > boven de 110 trouwens veel minder trillingen


Alvast bedankt voor jullie ervaringen, tips en andere info!
 
Welkom ook gs5001991 (laat je nickname maar gauw veranderen ;) )
Foto's van 200KB of minder kan je eenvoudig uploaden op het forum, daar staat een knop voor onder het berichtvenster.
Er is ook een faq, lees die ook maar eens.
Anders uploaden bij Imgur of zoiets, daar krijg je de link die dan op het forum moet gepost worden.

Veel plezier op de KLE.
Beter niet met perslucht je poten oppompen, je hebt gauw te veel en dat is niet goed voor de keerringen. Die meters zijn dikwijls ook niet nauwkeurig.
Handpompje met metertje en niet boven de 1 bar uitkomen.
Trillingen kan zoveel oorzaken hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan