BMW K1300GT

Nee hoor, Dirk. Ik ken er nog een, recentelijk van een K1200LT overgestapt. Maar die komt niet op MF.

Dus dat van enige twee in NL komt aardig in de buurt ;)
 
Laatst bewerkt:
Ha Erwin.....Houd je het een beetje vol zonder motor......
maar wel een mooi vooruitzicht he.....

Je bent er wel bij he....de voorjaars GS rit...??
 
Toch vandaag nog even een herfstrit gemaakt met de akra....
Moet toch toegeven, wat een lekkere sound.......
Ik ben blij dat de kachelpijp vervangen is......
 
Lekker he
416IMAG0941.jpg
 
Juweeltje : ziet er strak uit..!!

Erwin:
Nee datum is nog niet bekend..Ik heb wel aangeboden om eventueel de rit te organiseren.
Maar mogelijk wordt Slijk in stelling gebracht en wordt het een rit in het zuiden van het land..

Ik denk dat de plannen concreter worden begin 2014...

Ik was wel verbaasd.....de K1600 ingeruild voor de GSA....
Ik weet nog toen je de K1200 inruilde...je rechterpols "kost te veel"..? :P
 
Beste Menseh,
Ik heb zowaar een euvel te melden mbt mijn nog immer trouwe GT.
Vorig jaar mei, tijdens een tour door de ardennen (met warm weer) sloeg de motor bij stationair lopen of vaart minderen (met ingeknepen koppeling) voortdurend af.
Heb het gemeld bij de dealer en ben maanden later langs geweest voor een "reset" van het hoger motor management. (het probleem deed zich vervolgens vrij willekeurig en sporadisch voor dus ik had niet direct haast om het te laten verhelpen). Het heeft echter niet geresulteerd in het verhelpen van het afslaan. Het lijkt er derhalve op dat wanneer de motor warm/heet is, het vaker gebeurt. Met als bijkomend probleem dat ie vervolgens niet direct wil starten (startmotor komt amper rond). En daar sta je dan voor een groen stoplicht...met een sliert auto's achter je waar je je net tussendoor gewurmd hebt...

De motor heeft alle terugroepacties ondergaan incluis het aanpassen/vernieuwen van de kabelboom e.d.

De accu lijkt in orde maar is nog de originele van 2009.
Wie kan hier een zinnig woord over zeggen? Iemand ervaringen als zulks omschreven?
 
Laatst bewerkt:
Ik had geen last van afslaan, maar soms startte de motor niet als ie al goed warm was. Voornamelijk lastig bij onderweg tanken. Er is toen een of andere stroomkabel vervangen door een dikker exemplaar.
 
Dick Trom,
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem met mijn K 1300 GT bj. 5/2009, 35.000 km. Het begon met een enkele keer afslaan bij terugval van het toerental naar stationair. Ben vandaag net terug van een lang weekend in de Eifel en de laatste twee dagen sloeg de motor voortdurend af zodra de koppeling werd gebruikt en het gas werd losgelaten. De motor loopt ook onregelmatig stationair. Ik zal de motor ook naar de dealer brengen. Heb al wel gegoogled. Het blijkt dat BMW in de VS een terugroepactie heeft gehad wegens dit probleem. In een rapport van de NHTSA(National Highway Traffic Safety Administration) staat: "BMW IS RECALLING CERTAIN MODEL YEAR 2009 AND 2010 K 1300 S AND K 1300 GT MOTOTCYCLES MANUFACTURED BETWEEN SEPTEMBER 11, 2008 AND NOVEMBER 19, 2009. POOR FUEL QUALITY MAY LEAD TO SMALL DEPOSITS WITHIN THE THROTTLE BODIES. DURING ENGINE OPERATION IN A LOW RPM RANGE, TYPICALLY NEAR THE IDLE SPEED (WHEN COMING TO A STOP) AIR FLOW COULD BE SUFFICIENTLY RESTRICTED AND ENGINE STALLING COULD OCCUR." Maar eens horen of dat ook voor die van mij geldt.
 
ik ben benieuwd wat bmw benelux hierover zal vertellen.
Ik heb ook de gt van 04/09...tot op heden nog geen klachten.
 
De dealer heeft een dagje proefgereden en wijdt het probleem aan de accu. Sindsdien nog weinig km's gemaakt heb nog geen problemen ondervonden tot dusver. Ik houd u op den hooghte...
Ben nog niet helemaal zorgeloos.
 
Ik heb mijn motor vandaag weer opgehaald bij de dealer. Hij heeft een software update gehad. De laatste update was van september 2012. Hij loopt nu weer als vanouds.
 
Bij mij is ook een "update" uitgevoerd wat volgens mij inhoudt dat het electrieke gedeelte van het motormanagement gereset wordt. Ik vraag mij idd af of er echt nieuwe software wordt ge-upload.
Enfin, heeft uiteindelijk niet geleid tot het verhelpen van het probleem.
 
Beste Menseh,
Ik heb zowaar een euvel te melden mbt mijn nog immer trouwe GT.
Vorig jaar mei, tijdens een tour door de ardennen (met warm weer) sloeg de motor bij stationair lopen of vaart minderen (met ingeknepen koppeling) voortdurend af.
Heb het gemeld bij de dealer en ben maanden later langs geweest voor een "reset" van het hoger motor management. (het probleem deed zich vervolgens vrij willekeurig en sporadisch voor dus ik had niet direct haast om het te laten verhelpen). Het heeft echter niet geresulteerd in het verhelpen van het afslaan. Het lijkt er derhalve op dat wanneer de motor warm/heet is, het vaker gebeurt. Met als bijkomend probleem dat ie vervolgens niet direct wil starten (startmotor komt amper rond). En daar sta je dan voor een groen stoplicht...met een sliert auto's achter je waar je je net tussendoor gewurmd hebt...

De motor heeft alle terugroepacties ondergaan incluis het aanpassen/vernieuwen van de kabelboom e.d.

De accu lijkt in orde maar is nog de originele van 2009.
Wie kan hier een zinnig woord over zeggen? Iemand ervaringen als zulks omschreven?

Hallo,

Mijn BMW K1200GT van 2007 heeft hetzelfde probleem. Het afslaan treedt volstrekt willekeurig op. De ene keer pas na 100 km en de andere keer al na 20 km. Ook bij afremmen voor een afslag of voor een rotonde. Ik heb het een keer gehad dat hij vlak voor een rotonde af sloeg en dan is starten op de compressie "best wel listig". Onlangs na ca 2 jaar niet gereden te hebben heeft de dealer alle sappen vervangen en hem waarschijnlijk aan de "kast" gehangen. Tevens is er toen een nieuwe BMW accu ingekomen, dus daar kan het ook niet aan liggen. Sindsdien heb ik dit probleem. Bij twee verschillende dealers geweest maar niemand heeft enig idee.
Omdat ik erg last had van de milieu-dip heb ik een aantal jaren geleden in Goes een Rapid Bike laten monteren. Op dit moment heb ik erg veel last van back-fire. Bijna altijd als ik het gas dichtdraai en dan maakt het niet uit of dat in een ruk gebeurt of heel rustig. Nu blijkt het CO2 gehalte veel te hoog te zijn, dus dat laat ik eerst maar eens opnieuw afstellen. Volgens een van de BMW monteurs zou dit misschien het afslaan ook oplossen. Maar als ik het verhaal van Dick Trom lees dan vrees ik het ergste ;(.

Hebben nog meer mensen dezelfde ervaringen?

Mvrgr Ed
 
Laatst bewerkt:
Misschien te vroeg gejuichd. Hele dag gereden. Ging goed tot het laatste stoplicht voor thuiskomst. Daar sloeg hij weer af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan