Voxan Café Racer

Ja zo strak staat ie er wel ongeveer bij kwastert ;) Voordeel was dat het blok er na 13 jaar een halve ton nog heel netjes uitziet. Klein geitje hou je toch, maar mag ook wel zien dat ie niet nieuw is.


Dempers zijn heel erg naar het zin Noud, heb je het filmpje al ter promotie op je site gezet? O-) Die Marving dempers vind je toch nog heel weinig op youtube en hier op het forum, terwijl de prijs eigenijk best gunstig is voor de standaard versie. Die kan je kopen met verschillende aansluitdiameters, incl klemmen bij??? Noud dus ;)

www.motorbazaar.nl
 
Ik was al een uur aan het rijden naar Hengelo toen jij dat postte ;)

Helaas kreeg ik vrijdag pas om 17.00 de tank van de spuiter, en om 18.00 de rest. Resultaat is prachtig, maar het was wel zweten om het netjes af te maken. Bleek toch iets met airbox in contact te komen, maar dat is vrij snel te verhelpen. Om 21.00 was ik klaar, en kon de Vox in de bus.

Zaterdag om 6.45 in de bus gestapt op weg naar Hengelo. om daar om 8.00 de motor bij Motoport in de showroom te duwen.

Koning zelfbouwdag was erg leuk. Veel mensen gesproken en leren kennen.

Na de zelfbouwdag Vox weer in de bus, en doorgereden naar Olst. Daar was het NL Voxan treffen. Gezellig tot 03.00 aan de juupen gezeten, om daarna achter in de bus te maffen. Vandaag kwamen daar nog een heel stel Voxans bij elkaar.

Leuke dag gehad en nog een paar piccies van het resultaat van 2 jaar vrije uurtjes.

Voor:

[afbeelding]

Na:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Helemaal mijn ding, en ben er super trots op.
Hulde. Prachtige ombouw. Kon zo een model zijn welke ook echt gemaakt had kunnen zijn...
 
Het is een af fabriek look idd met originele Voxan tank.
Kont is origineel Cafe racer gebleven, maar alleen bekleed ipv plastic kapje.
Kleuren zijn wel zelf gekozen. Dat zwarte is echt heel gaaf met een parelmoer in de zon.
 
Laatst bewerkt:
Net terug van een Voxan meeting in het zwarte woud. Erg mooi gehad, maar helaas niet op eigen fiets geweest omdat mij dat nog sterk afgeraden word 12 weken na hernia operatie. Gaat verder wel heel goed, maar nog niet zo ver dat ik alles weer kan doen.

Er waren niet heel veel deelnemers, maar wel veel diverse types zoals:

Voxan VB1 Boxer
Voxan Black Magic
Voxan Roadster
Voxan Café Racer
Voxan Scrambler
Voxan Street Scrambler

Helaas geen Voxan Charade Racing, die hoop ik nog eens in het echt te mogen bekijken.

Foto-XVRCGBLO-D.jpg


Bij de bezoekers toch nog zeker 6 Nederlanders. In verhouding veel meer dan de organiserende Duitse partij. Veel mooie foto's gemaakt en daar komt nog een video compilatie van.
 
FTW!!! Wegwezen oma!

Inmiddels weer wat weken verder. Er is helaas nog een probleempje opgetreden met de tank, daar is men nu mee bezig. Jammer genoeg dus nog geen meter op de Vox kunnen rijden. Hoop hem voor de bouwvak nog onbeschadigd terug te krijgen.

Nog ff piccie van twee jaar terug in de Alpen op +2800m

Jodelietoer2012336.jpg
 
Laag die de afdichting zou moeten doen bleek niet heel te blijven. Maar komt goed. Alleen donders jammer dat het nu weer veel langer duurt..
 
De mijne is zover, dat krukas klaar is.......nu nog opbouwen,

Dus beetje mazzel 2 weken.............

11 juli is alweer meer dan twee weken terug. Hoe zit het met jouw Vox Rien?

Bij mij nog steeds geen vooruitgang. Daar word je wel een beetje radeloos van... -O-
 
Laatst bewerkt:
De tank is inmiddels weer in huis, en hoop hem zaterdag of zondag te kunnen opbouwen.

Tsjongejonge 3 maand na dat ik de Vox apetrots op het forum zette. Maar goed, september kunnen we hopelijk nog de weg op.
 
Laatst bewerkt:
wat heb je erin gegooid dan wat coating betreft.
tank cure? en dan in combinatie met bio benzine zodat de coating loslaat?

heb dit al meerdere malen gehoord namelijk.

succes iig ,eindresultaat is wel gaaf geworden btw
 
Nee was een ander merk coating, en er zat gewoon euro95 in voor nog geen week.
Nu zit er wel tank cure in, dus we gaan het afwachten. Tnx nog.
 
Hmm.. Wat kan ik er het beste in gooien dan? Super? Zit die zooi niet overal in dan?
Maar zelfs met euro had die coating niet als een spookhuis in de tank mogen hangen na 5 dagen hoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al meer dan vijf jaar twee tanks in gebruik waar ik euro95 in tank. In Duitsland tank ik ook 95, met zo min mogelijk bio etanol , dus geen E10. Nu na vijf jaar zien de tanks er nog goed uit. (snel afkloppen, ik hoop dat het zo blijft)
Ik denk dat in de tank van JFJ er iets mis gegaan is met de temperatuur of met het mengen van de componenten
 
Terug
Bovenaan Onderaan