Kymco Xciting 400i

cross post .....


Ik vind de scooter erg mooi maar het is wel een behoorlijk grote scooter, niet eentje waar snel even naar de supermarkt mee gaat om nog even een vergeten boodschap te kopen. Geen stads scooter om snel door de drukke randstad te vliegen.

Nog een keer terug lezende vergis je je, deze scoot is door zijn frame opbouw juist wel ook geschikt voor die snelle boodschap, deze Xc materie is nog vrij onbekend en heeft een balans en rij eigenschap waar je U tegen zegt, ik lach alles en iedereen uit met o.a. zijn wendbaarheid.
Het is nieuw en niet vergelijkbaar met wat er zo ver rond rijd.
Daarbij opgeteld en het sleutel gemak betreft het hier een kanjer.

Cheers...

p.s.
je kan/mag wel een keer rijden op een of andere meeting dan weet je wat ik bedoel,
de remmen b.v. zijn qua uiterlijk gelijk aan de dikke Brembo's
 
Laatst bewerkt:
Okee ik heb er niet op gereden maar hij is wel groot in vergelijking met honda sh 300.
Ik zou er graag een keer op willen rijden op een scooter meeting, maar ik ben bang dat ik dan in de rij op mijn beurt moet wachten.
mooi ding en sterk.
 
Ik dacht dat Kymco ook aanwezig is op het 5 jarig jubileum van DBS.
Ik kan wel eens vragen of er dan ook niet een test exemplaar aanwezig kan zijn.
Zelf ben ik met de Xc vanaf 18 augustus t/m 22 september naar en in Finland aan het rijden,
waarschijnlijk zelf net op tijd terug om ook acte de presence te geven op dat feestje.

Prettig weekend
 
Laatst bewerkt:
Ter info:

Vanaf a.s. woensdag staat er voor de liefhebbers een test exemplaar klaar bij DJ-Scooters
Domineeslaan 95A
1161 BW Zwanenburg
tel: 020 - 4971743


image.php
 
Laatst bewerkt:
Ja ja, het lange wachten wordt beloond. Het kenteken is aangevraagd en hopelijk zaterdag de fiets ophalen.

Gr. A3
 
zaterdag... ha ha dan zie ik jullie mogelijk daar... ik ben dan daar toevallig ook voor de 5000km beurt, staan er dan in totaal 3... 2 echte kleurtjes en een standaard kleur ;)
Houd Patricia op zijn tijd eigenlijk ook een beetje van scheuren :]
 
Laatst bewerkt:
ik denk aan het vervangen van mijn uitlaat op de Kawa J300 door een MIVV uitlaat
nu hebben ze der 2 versies van zonder en met katalysator

jij hebt gekozen voor de versie met katalysator ?

en waarom?

moet er dan iets aan de motor geregeld worden?


vind de uitlaat momenteel veel te groot en eigenlijk komt er wat teveel gepruttel uit bij stationaire toerentallen
beetje minder onafgeveerd gewicht kan natuurlijk ook geen kwaad
hoop dat de MIVV dit gedaan maakt?
 
Mivv Stronger Kymco Xciting 400
Full Sport Exhaust System Mivv Stronger Steel Black O.004.LBSC

is zonder katalysator, uitlaat is iets duurder maar van een uitmuntende kwaliteit, helaas
gaat er veel mis met de levering, dus ik moet nog even wachten (normaliter met 2 weken in huis)

Op die van jou kan ook de Leovince Gran Turismo maar die is van een iets minder goede kwaliteit,
lasnaden zijn ook niet duurzaam afgewerkt.

Jou Kawa kakt mogelijk ongeveer 50rpm. in na het monteren van een andere uitlaat.
Dit los je op door de Kawa aan de ECU reader te hangen en stationair ongeveer 50 tpm. op te krikken via ECU reader
Let op: Het is niet per definitie zo dat dit ook daadwerkelijk altijd zo is, dus gewoon even je toerental controleren, dat moet bij jou Kawa met standaard uitlaat bij warme motor zo'n 1600 of 1700 tpm. max zijn, als hij in kakt dan is je toerental +/- 1500 á 1550 tpm., met als gevolg dat hij heel soms kan afslaan.

Prettig weekend gewenst
 
Laatst bewerkt:
Vindt ze zelf eigenlijk alle 3 wat tegenvallend Martin... rare hoog opgetrokken broekies van ze.
Ik heb betere Kymco dames in mijn assorti zitten :Y

zal zo een updatje doen met waar het werkelijk omgaat, want ik heb er een zusje bij, en daarnaast het zwarte none abs test exemplaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen om 9 uur mijn brommert langs gebracht voor de 5000km beurt, en dan krijg je zomaar
een unieke toestand te zien wat je nergens in Europa en ver daar buiten tegen komt.
Patricia en A3klus gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst.


image.php


image.php


image.php


image.php


Voor de goede orde:
1000km beurt: Gratis
5000km beurt: 85 euro (ex. luchtfilter want ik gebruik DNA filter)
Motor olie wissel
Transmissie olie wissel
Nieuw olie filter
Gashandel speling afstelling
Check dit, dat zus, zo

Achterbandje begint al te slijten moet worden vervangen *O*


-------------------------------

Cheers Jan aka: WebEngine *D
 
Laatst bewerkt:
Vindt ze zelf eigenlijk alle 3 wat tegenvallend Martin... rare hoog opgetrokken broekies van ze.
Ik heb betere Kymco dames in mijn assorti zitten :Y

zal zo een updatje doen met waar het werkelijk omgaat, want ik heb er een zusje bij, en daarnaast het zwarte none abs test exemplaar ;)

Het lijken idd meer op anti doorlek broekjes voor 65 Plussers
 
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe maxi scooter, nu kom ik meermaals uit op de Kymco Xciting 400i met abs, wat mij echter weerhoud is dat hij op verschillende sites en test eerder word geprojecteerd als een sportieve scooter en dat terwijl ik zoek naar een toer scooter, kan iemand hier iets over zeggen?
Bedankt alvast.
Bertocello
 
Net zoals de gemiddelde motorfiets is het HS1
HS1 lijkt behoorlijk veel op H4, het verschil is o.a. het wattage (H4 wordt veel gebruikt in auto's dus hoger wattage), maar ook de afmetingen zijn anders.
Het verschil in afmeting zit hem in het bovenste pootje (2mm. verschil)

image.php


Mocht het zo zijn dat je de eerder besproken "Cree leds" gaat gebruiken die ook H4 zijn, en ik dacht een watje of 25 á 30 dan moet dat geen enkel probleem zijn.
De socket van deze H4 "Cree led" blijft ten aller tijden 100% vertikaal/horizontaal gepositioneerd doordat de onderste 2 pootjes het derde pootje altijd op de juiste plek houden.


2 boutjes '93404' aan onderkant kroonstuk er uit draaien en je kunt de spat-plaat '61101' demonteren, waarna je makkelijk bij de achterzijde koplampen kunt komen.
image.php


Haal de gloeilampen er s.v.p niet uit voor dat je eerst een reverentie van de koplamp positie hebt gemaakt.
Zet hiervoor je scooter op een willekeurige afstand (b.v. 5m.) van de muur, plak een stuk schilderstape voor het voorwiel op de grond, zodat je later na inbouw van "Cree led" de scoot op de zelfde plek neer kan zetten.
Zet vervolgens met gloeilampen er in je dimlicht aan en maak op de muur ook een markering met schilderstape van de hoogte positie
Gebruik of maak je geen eigen reverentie, houd dan de standaard afstand van 10 meter van de muur aan om koplampen stand te controleren/aan te passen.
Bij tien meter afstand plak je schilders tape op de muur met een hoogte van 9/10 van de hoogte van grond tot center gloeilamp.

Succes gewenst
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen om 9 uur mijn brommert langs gebracht voor de 5000km beurt, en dan krijg je zomaar
een unieke toestand te zien wat je nergens in Europa en ver daar buiten tegen komt.
Patricia en A3klus gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst.


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor de goede orde:
1000km beurt: Gratis
5000km beurt: 85 euro (ex. luchtfilter want ik gebruik DNA filter)
Motor olie wissel
Transmissie olie wissel
Nieuw olie filter
Gashandel speling afstelling
Check dit, dat zus, zo

Achterbandje begint al te slijten moet worden vervangen *O*


-------------------------------

Cheers Jan aka: WebEngine *D


ik heb 115€ betaald voor de 1000 KM onderhoud.
 
IkWasHetNie

later in de wandelgangen vernomen dat het iemand was die net bij de RDW vandaan kwam.... dat is op zich mogelijk omdat ik hem daar in de buurt idd. tegen ben gekomen.
Er was zelfs even oog contact.
Waarschijnlijk ging het om een grijs import gevalletje, en ja dan moet je nog wel langs de rdw.

Mvg. Jan

3X geel 100%
 
Laatst bewerkt:
De laatste in het rijtje van bekende variateurs t.b.v. Xc:

New variator for Kymco Xciting 400
The good weather has arrived at Barcelona. Good temperature and sun is making people to want to enjoy their motorbike. And as promised in beginning of the year, we are glad to announce the selling of the Kymco Xcting 400 variator.


image.php


Vario is net een goeie maand uit, prijs is nog even onbekend,
Een sport vario in een Xc is wel heel erg leuk, en qua voorwaartse sprint drive niet bij te benen voor menig tweewieler :]

Mvg. Jan

Edit:
De prijs is nu bekend en bedraagt 250 euro in Nederlandse webshop.

[me="Malossi 2000 Multivar & 13+% drukveer"]: 170 euro[/me]
[me="Polini"]: 190 euro[/me]
[me="JCosta EVO3 Urban"]: 250 euro[/me]
 
Laatst bewerkt:
Oma ik zit nu in Helsinki, het is hier een uurtje later als thuis in NL. jammer dat je nog niet wakker bent ;)


Helsinki @ beach

Mijn dochter vanmorgen even naar sportdag op het strand gebracht.


image.php


image.php


Lutherse Domkerk van Helsinki op het Senaatsplein
image.php


image.php


Mvg. Jan a.k.a WebEngine *D
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf een verhoogd hartslag krijgen van deze scooter mooi hoor.
nu nog de 700 blok eronder haha.
veel plezier daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan