Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ben ik de enige 1600 rijder die de 13e naar Bad Fredeburg gaat?.
ik heb het wel overwogen maar gezien het werk kan ik pas op allerlaatste moment beslissen of ik ga. Heb me dus ook niet opgegeven

Heel iets anders, hoe heb jij die dBkillers uit je Schnitzers gekregen? Het lijkt op inbus 4 maar ik krijg dat soldeertin niet weg (soldeerbout, dremel)
 
Nou ik heb het boutje los maar de dB killer zit echt muurvast in de uitlaat geklemd

Zal ik er lomp een tang op zetten?

/edit It's alive ! })
 
Laatst bewerkt:
Bij mij hebben ze er nog nooit ingezeten. De dealer heeft ze er met de montage gelijk uitgehaald of niet ingedaan.
Ik zal ze straks eens opzoeken, maar volgens mij zitten ze met 1 boutje/ moertje vast.

Geluid zoner deze Killers is mooi maar mi niet te hard, mocht je ze dus een beetje vervormen *D dan is er niks aan de hand.
 
Ik heb net even een rondje tunnels gedaan. Vind ze ook niet te hard, maar als je het gas opgaat wel lekker

Een dB killer zat ondanks verwijderde boutje gewoon muur vast en had klein tikje nodig :+
 
Heren
Wie heeft hetzelfde "probleem" met zijn blauwe tandjes en wie heeft de oplossing. K1600GT met Nav V en BTNext. Nav V in de houder en kontakt aan. Hoef niet te starten. Alles op laten starten en BTnext aan. Geen kontakt met de BMW. Hetzelfde maar nu met de Nav V niet in de houder. Van de BMW het kontakt aan en BTNext aan. Dan heb ik wel kontakt met de BMW. Hoor dan mijn radio in de helm. Als ik nu de Nav V in de houder klik dan werkt alles zoals het hoort.
Het gekke is dat ik dit niet had met de Nav IV. Deze bleef in de houder zitten van de BMW, zette de blauwe tandjes van de helm heel de dag niet uit en ik had altijd kontakt (helm en motor).
Wie kan mij helpen?
 
Hallo.

Ik heb nog een orgineel BMW tanktas, binnentassen zijkoffer links en rechts, en binnentas topkoffer te koop voor de K1600GT, zijn nog zo goed als nieuw.
 
Laatst bewerkt:
Nog eens in het zicht plaatsen ;-)

Te koop: 2 nieuwe BMW EVO 6 systeemhelmen met Motorrad Bluetooth communicatiesysteem gemonteerd, u kan zelf kiezen uit de standaard kleuren en de passende maat.
Deze behoren bij het NAVI-PACK toen ik de motor nieuw kocht, prijs bij de Bmw-Dealer zonder korting 998.00 €, verkoop prijs 730.00 € per helm.
 
Zaterdag paar dagen richting Cochem, gaat ABS lampje niet meer uit :(
Blijkt voorste ABS sensor kaduuk te zijn.
Heb net een nieuwe opgehaald en geplaatst (€60,-) en alles werkt weer zoals het hoort.
Toch wel lastig als ook de CC niet meer werkt, zit op dezelfde sensor blijkbaar.

Heb hier niets over gelezen, maar iemand dit ook al bij de hand gehad??
 
Nog eens in het zicht plaatsen ;-)

Te koop: 2 nieuwe BMW EVO 6 systeemhelmen met Motorrad Bluetooth communicatiesysteem gemonteerd, u kan zelf kiezen uit de standaard kleuren en de passende maat.
Deze behoren bij het NAVI-PACK toen ik de motor nieuw kocht, prijs bij de Bmw-Dealer zonder korting 998.00 €, verkoop prijs 730.00 € per helm.




Beetje pech voor diegene die te lang getwijfeld hebben, dit item is verkocht.
Proficiat en veel geluk aan de nieuwe eigenaar. :)
 
Heren
Wie heeft hetzelfde "probleem" met zijn blauwe tandjes en wie heeft de oplossing. K1600GT met Nav V en BTNext. Nav V in de houder en kontakt aan. Hoef niet te starten. Alles op laten starten en BTnext aan. Geen kontakt met de BMW. Hetzelfde maar nu met de Nav V niet in de houder. Van de BMW het kontakt aan en BTNext aan. Dan heb ik wel kontakt met de BMW. Hoor dan mijn radio in de helm. Als ik nu de Nav V in de houder klik dan werkt alles zoals het hoort.
Het gekke is dat ik dit niet had met de Nav IV. Deze bleef in de houder zitten van de BMW, zette de blauwe tandjes van de helm heel de dag niet uit en ik had altijd kontakt (helm en motor).
Wie kan mij helpen?

Ik heb hetzelfde. Ik heb een Nav IV met een Cardo Scala BT set. Oplossing is, altijd eerst de Scala BT set aan, en daarna de rest. Nooit meer een probleem gehad.
 
Beste allemaal. Ik ben sinds een maand in het bezit van een geweldige k1600gt, nu wilde ik een certificaat ophalen bij mijn bmw dealer en wel het alarm klasse m2 certificaat. Krijg ik te horen dat ik nog een stalen plaat moet kopen en laten monteren om aan een klasse m2 te voldoen kosten 100 euros. Ik was best wel verbolgen omdat ik de motor nieuw had gekocht en de verzekering van BMW (Aliance) gekozen had en mij niet geïnformeerd had over het m2 klasse aanpassing. extra kosten dus en best wel geschrokken, wat als mijn motor was gestolen? Hebben jullie hierover ervaringen en of tips.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
@stingraywasp,

Heb exact hetzelfde gehad met mijn R1200rt 4 jaar geleden. Je zou denken dat de Bayerische mensjes dit toch inmiddels ook weten en dit af-fabriek kunnen installeren.

Blijkbaar te moeilijk.
 
Nee, niet te moeilijk.

Gewoon een onbegrijpelijke (aanvullende) Nederlandse eis van de verzekeraars.
Verzinnen van alles om, als het mis is gegaan, niet te hoeven uitkeren.

Ooit heeft iemand mij het volgende gezegd over verzekeraars : 'verzekeraars geven je een paraplu, maar als het gaat regenen, willen ze 'm terug...'
 
Het is meer dat je een paraplu krijgt maar in de kleine lettertjes staat dat ie niet nat mag worden
 
Same here. Maar mijn dealer heeft het er gratis bij gedaan. Schijnt dat als je op de juiste plek met een gaatje boord je dwars door het alarm gaat, zonder dat het afgaat.... :)

Als dat echt zo is, dan is de extra eis niet geheel onbegrijpelijk.....
 
Vanochtend Miss July weer opgehaald na een verwenbeurt (50K) bij de dealer (MR-moteren). Naast olie, filter en remvloeistof twee bijzonderheden. Nieuwe waterpomp, de oude begon tijdens de afgelopen trip naar de Dolomieten te lekken en de stuurschakelaar rechts vervangen. Boven de 35gr celsius deed de startknop het niet. Best lullig in die hitte in motoroutfit haar proberen aan te duwen:(
WP kostte 180,- en stuurschakelaar was garantie. Ook hebben ze haar gewassen, dat doe ik anders nooit!
Kortom, voor een dikke 500 euro kan ze er weer een tijdje tegen.

Peter 8-)
 
Nieuwe firmware voor de Navigator V

Versie 2.80

Garmin: BMW Motorrad Navigator V Updates & Downloads

Changes made from version 2.70 to 2.80:

Changed the traffic icon to better indicate the availability of traffic data.
Fixed an issue that could allow the Navigator V to be discoverable by Bluetooth without the user specifying that option.
Improved the voice command interaction between the Samsung Galaxy S4 and the Navigator V.
Fixed an issue that could prevent the screen brightness from being adjusted during sunrise/sunset times.
Fixed an issue with the media player search functionality.
Fixed an issue that prevented correctly displaying a value of -1 in the temperature field.
Improved the interaction between the Navigator V and Basecamp.
Enabled traffic voice prompts through a compatible headset.
Improved software stability.
 
Gisteren toch nog een 150 km gereden. Het viel me niet tegen. Oké, af en toe reed je in een warme föhn en stond de meter op 37,5 graden.

Maar ik had toch veel voordeel van mijn doorwaai jas en motor spijkerbroek. Werkt toch prima.
Verder ruit in laagste stand en windvangers op de kuip uitgeklapt. Wel stoplichten, binnensteden en files gemeden, dat is niet te doen

Tot welke (top) snelheid zullen die windvangers op je kuip heel blijven?
Ik reed even ca 170, dat ging gewoon goed, maar zou dat bij 200+ ook zo zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan