R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4

Oerknal

MF veteraan
17 dec 2008
2.115
1
Welkom bij Deel 4
van R1 2009 topic

29p8don.png

Successen van de R1 sinds zijn komst:

2009 Winner World Superbike Championship: Ben Spies
2nrjza1.jpg


2009 Winner British Superbike Championship: Leon Camier
2w53695.jpg


2010-2011-2012 Winner AMA Superbike Championship: Josh Hayes
29oog3t.jpg


2011 Winner British Superbike Championship: Tommy Hill
2a8qd7t.jpg


2013 Winner AMA Superbike Championship: Josh Herrin
30adxkz.jpg





Kleurstellingen:
296hwkh.jpg

24lsihd.jpg

zvcw7.jpg


In 2012 is de R1 gewijzigd ten opzichte van 2009 t/m 2011 met: gewijzigde ECU mappings, traction control met anti-wheeliecontrol, zwarte rem/schakelset en voetsteunen, hexagonale uitlaten en beschermkappen, een gerestylede neus (topkuip en koplamp gewijzigd), een M1-style kroonplaat en een zachtere achterschokdemper
2h2pcpd.jpg

6fqhjt.jpg

v2wd9f.jpg





Links:
Gebruikershandleiding R1 2009
Gebruikershandleiding R1 2012
Servicehandleiding R1 2009
http://www.yamaha-motor.eu/nl/services/genuine-parts/onderdelen-catalogus.aspx (Onderdelen catalogus)




Filmpjes:
Yamaha Motor Europe
2009 Yamaha YZF-R1 engine technology explanation
NEW 2009 Yamaha YZF-R1 Rossi EU commercial
2009 Yamaha YZF-R1 tech features - born from MotoGP
Onboard 2009 Yamaha YZF-R1 at the Eastern Creek circuit Sydney Australia
Born from MotoGP feat. Ben Spies & his 2012 YZF-R1

MCN
MCN Roadtest: 2009 Yamaha R1 first impressions
MCN Roadtest: 2009 Yamaha R1 onboard lap
MCN Roadtest: 2009 Yamaha R1 tested
2009 Yamaha R1 teaser
2009 Yamaha R1 VS Honda Fireblade




Voorgaande topics:
YZF R1 2009 (the beast)
R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 2
R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 3






Eigenaren:



Chris100
oile.jpg

Mods:




Darksite9019
14vhw9.jpg

Mods:




Gerritenloes
65yb0y.jpg

Mods:
Akrapovic dempers, R & G kentekenplaathouder, Puig rem/koppelingshendel, Verhoogde donkere ruit Yamaha, kleine knippers, monoseat



Grixxer
v81y6o.jpg

Mods:
Akra carbon dempers + katvervanger, PC5 met Pajic mapping, Rizoma hendels + remschakelset, kleine knippers voor + achter, Puig kuipruit, ABM kentekenplaathouder, Monoseat, Duo voetsteunen verwijderd



GuusFlater
302vsyv.jpg

Mods:




iRoon
a8f4l.jpg

Mods:




Jan Boele
119ckk8.jpg

Mods:




Largeproject
2wr2f51.jpg

Mods:
Wave schijven voor/achter, 19mm RSC Brembo rempomp, powercommander, Akra carbon tankcover/zijpanelen/koppelinghevel bescherming/afschermingdeksel koelvloeistof/ketting bescherming/mudguard, seatcover, MRA Smoke ruitje, Öhlins YA888-3, Öhlins FRGT808, hightechspeed ledknippers voor, taillight met integrated knippers, Goodridge remleidingen voor/achter, Akra ingekorte titanium dempers plus cat vervanger



Mojo
2hnqukw.jpg

Mods:
Akrapovic titanium einddempers, Akrapovic titanium katvervanger, Valtermoto tankdop, Rizoma zwarte handvaten, Brembo RCS 19 rempomp, Pazzo racing koppelingshendel lang zwart/zwart, HEL stalen remleidingen, Rizoma vloeistof reservoir voor, Rizoma bracket voor vloeistof reservoir, Rizoma vloeistof reservoir achter, Gilles tooling remvloeistof bracket achter (voetsteunen verwijderd), Smoke led geïntegreerde knipperlichten in het achterlicht, Smoke platte led knippers in de voorkuipen, Kleine kentenplaathouder, Xenon H7 8000k verlichting, T10 1.5W witte 8000k led lampjes, Seatcover, Puig double bubble smoke ruitje, Velgen wit met blauwe rimstriping, Onderkuip wit met Yamaha stickers in mat zwart, Hugger blauw, Kettingkast blauw



Nicolay
209obip.jpg

Mods:
Akrapovic EVO full system, YEC kabelboom + ECU, Ohlins TTX36 rearshock, Andreani/ohlins cartridges, Active snelgas, pazzo hendels, race topkuipframe, carbon airintakes, PP tuning rem schakelset, PP tuning clip ons, Hehl valprotectie rondom, PVM 10Y wielen, RTM kitcooler, Racetankdop, Puig raceruit, WP stuurdemper, HEL stalen remleidingen, Pipercross airfilter, AIM laptimer, Renthal grips, Samco hose kit, meer op www.N2-Racing.com



Oerknal
dvswna.jpg

Mods:
Rizoma plaathouder met LED knipperlichtunit, Yamaha seatcover, PVM 10Y spaaks aluminium, Ariete haakse ventielen, Braking Wave voor en achter, HEL stalen remleidingen voor en achter, Proton flushmounts, Flashtuned ECU, Gilles VCR38GT remschakelset, Quickshifter, Pazzo rem/koppelingshendel kort, 8000k Xenon conversieset, Akrapovic Carbon dempers met katvervanger, Akrapovic Carbon tankcover/zijpanelen/kettingbescherming, Evotech Rear Brake Master Cylinder Bracket Kit, Frameplugs, 16 tands voortandwiel.



Patto
25qgink.jpg

Mods:




R1CV
50fjgj.jpg

Mods:




R1RS64
2zisej9.jpg

Mods:




R1Twan
qsp0md.jpg

Mods:




Ssoepkip
ja9e89.jpg

o5vm37.jpg

Mods:
Akra dempers en katvervanger, Seatcover, Hel remleidingen, Rizoma remreservoirs, Pazzo hendels, Fabbri double bubble darksmoke, zelfmade kentekenplaathouder


 
Laatst bewerkt:
oke vind allebij niks kwaliteit is niet bijzonder van hjc zijn maar twee merken waar van de kwaliteit echt goed is
 
Laatst bewerkt:
oke vind allebij niks kwaliteit is niet bijzonder van hjc zijn maar twee merken waar van de kwaliteit echt goed is

Trouwens, ik vind een Aprilla helemaal niets. Over kwaliteit gesproken! :r

Wordt zo moe van mensen die altijd negatief reageren. Pleur op!
 
Ik ben trouwens juist zeer te spreken over de prijs kwaliteits verhouding van hjc, als je dat vergelijkt met arai en shoei daar betaal je 2-300€ meer voor en ze zijn niet eens zo ligt en zo stil...vieziger vliegt er zo af bij een crash... Doe mij maar m'n rpha+ Lorenzo ;)
 
Ik ben trouwens juist zeer te spreken over de prijs kwaliteits verhouding van hjc, als je dat vergelijkt met arai en shoei daar betaal je 2-300€ meer voor en ze zijn niet eens zo ligt en zo stil...vieziger vliegt er zo af bij een crash... Doe mij maar m'n rpha+ Lorenzo ;)

Ja, ben het ook met je eens. ARAI zijn tophelmen maar erg duur. Vind de HJC fijn zitten en makkelijk schoon te maken en te wassen.

Nieuwe design van Lorenzo ook mooi.
 
Nog niet, maar heb de afgelopen week ook niet meer actief gezocht. Probleem is dat ik de koppeling nog niet kan inknijpen. Heb nu van de fysio een soort van stressballetje, die krijg ik niet eens fijn geknepen.
 
Mag die van mij ook in de OP?
20140710_205750.jpg


Mods: Akrapovic dempers
R & G kentekenplaathouder
Puig rem/koppelingshendel
Verhoogde donkere ruit Yamaha
kleine knippers
monoseat
 
Terug
Bovenaan Onderaan