FJ 1100 / 1200 Topic

Ik ga van de week kijken voor een FJ 1200, zijn er naast de normale zaken nog bijzonderheden waar ik op moet letten??
Gaat om een 92er met net geen 60 duizend op de klok. Wel zonder koffers helaas dus meteen en extra vraag: is er nog en beetje aan en rekje plus koffers te komen voor dit model?? Koffers zijn er zat maar het specifieke rekje lijkt mee wat lastig te vinden.

Evengoed waar doen ik bij deze yammies speciaal op te letten??

blokken zijn onverslijtbaar.
verder de normale dingen
voorvork
tandwielen/ketting
lekkage tank

enne

klik hier voor meer info bij liefhebbers
 
Punten van aandacht:
- Lekkage van de slavecilinder van de koppeling (zit links tegen het blok)
- Rotte middenpot/ collector
- demping van de naald van de benzinemeter (hoort gedempt te zijn, niet snel op-en-neer)
Verder natuurlijk de algehele staat van de motor, lekkages, onregelmatige slijtage van banden e.d.

succes !
 
Thanks voor de reacties zover, vanavond ga ik voor de eerste kijken, misschien van de week voor en andere nog.
Deze van vanavond staat praktisch om de hoek en zou in uitmuntende staat moeten zijn...
Uit 92 met net geen 60 duizend km op de teller, en R1 remmen en nieuwe banden.
Ben benieuwd
 
Nou dat was dus niks, een echte plak fiets.. :N
Gelukkig op 5 minuten van mijn huis maar je zou maar naar de andere kant van NL rijden voor zo een frikandel.. :(
 
Ja gekocht
IMAG1135-1-1


80 duizend op de klok, ziet er uit als en nieuwe..
Geen ABS, maar wel in perfecte staat, goede banden en ketting set. Voorlopig geen onderhoud aan.
En dat is maar goed ook want de distributie riem van onze camper is deze middag gebroken...
Heb dus wel wat anders om aan te sleutelen deze week, planning is/was om vrijdag aanstaande op vakantie te gaan met de camper.
 
Ja gekocht[afbeelding]

80 duizend op de klok, ziet er uit als en nieuwe..
Geen ABS, maar wel in perfecte staat, goede banden en ketting set. Voorlopig geen onderhoud aan.
En dat is maar goed ook want de distributie riem van onze camper is deze middag gebroken...
Heb dus wel wat anders om aan te sleutelen deze week, planning is/was om vrijdag aanstaande op vakantie te gaan met de camper.


een mooie zeg, die ziet er vele malen beter uit dan de mijne.....

heb je je al aangemeld op het FJ forum???
 
Nee nog niet, met en kapotte camper en een vakantie planning die in de waar dreigt te lopen heb ik iets andere prioriteiten nu.... :(
 
Nee nog niet, met en kapotte camper en een vakantie planning die in de waar dreigt te lopen heb ik iets andere prioriteiten nu.... :(

joh, is 5 minuten werk en je hebt er heel veel voordeel van.
veel expertise en hulp voor werk aan je FJ..

maar forum gaat voorlopig nog niet weg.

vakantie gaat voor nu.. ;)
 
Afgelopen weekend in Spa geweest bij de Classic bikers en daar was ook een klasse uit Duitsland en die racen met oude superbikes en nakeds (Zrx, vf750, xs1100, Gs1000 etc.) en daar was bij beide wedstrijden 1 echt oppermachtig en dat was een Yamaha Fj1200 is racetrim. Echt een mooie machine en supersnel ook nog.

315fomf.jpg


t8p091.jpg


ib9aue.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend in Spa geweest bij de Classic bikers en daar was ook een klasse uit Duitsland en die racen met oude superbikes en nakeds (Zrx, vf750, xs1100, Gs1000 etc.)
en daar was bij beide wedstrijden 1 echt oppermachtig en dat was een Yamaha Fj1200 is racetrim.

Echt een mooie machine en supersnel ook nog.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

...nou..., ongekend hard lopen hè, deze FJ !...

...af en toe liet hij zich wat terugzakken, om dan te wachten op een gast met een zwarte XS1100, om dan weer te kunnen laten zien wat de FJ in z'n mars had...
 
...nou..., ongekend hard lopen hè, deze FJ !...

...af en toe liet hij zich wat terugzakken, om dan te wachten op een gast met een zwarte XS1100, om dan weer te kunnen laten zien wat de FJ in z'n mars had...

Eerste ronde bleef de nummer 2 tot 4 wat bij hem maar in de 2de ronde reed hij ze het snot voor de ogen. Die Fj liep echt snoeihard en de rest leken wel stil te staan ofzo want die was gewoon niet meer bij te benen. Mooie motor ook overigens.
 
Eerste ronde bleef de nummer 2 tot 4 wat bij hem maar in de 2de ronde reed hij ze het snot voor de ogen. Die Fj liep echt snoeihard en de rest leken wel stil te staan ofzo want die was gewoon niet meer bij te benen. Mooie motor ook overigens.
elke FJ1200 is mooi om te zien :Y

zelfs de mijne O-) :$
 
Alle motoren zijn mooi om te zien. Sommige modellen zijn mooier dan de andere maar wat ik heel cool vind is dat je van een sportieve toermotor een full racebike kunt maken die zelfs zo snel is dat je de andere bikes (en sommige full racebike zoals Gsxr 1100) ver achter je kunt laten en dan ook nog een mooi sportief/moderne look ervan kunt maken. Hier in het noorden zie je de Fj 1100/1200 niet veel meer rondrijden.
 
stukje wezen rijden van de week savonds:
%255BUNSET%255D


%255BUNSET%255D


Rijd super, achter een beetje omhoog zodat het wat rapper instuurt en misschien een wat stugere/progressieve voorveer.
 
...gisteren nog zo'n zelfde soort van kleurstelling zien rijden bij Ten Kate Motoren...
 
Als ik zie hoe goed jullie FJ's er nog uitzien durf ik niet eens een footootje van de mijne plaatsen, rijd winter en zomer en in de twee jaar dat ik er mee rijd nog nooit gepoetst :$
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan