CB Twintopic: The Second

dat komt mooi uit , ik zoek nog een aantal dingen


Ik gok zomaar op een zadel, wat heb ik gewonnen? *O*

Wat ik nu zeker niet meer gebruik is het zadel en bijv. De knipperlichten, de spiegels, de dekkapjes links en rechts, achterspatbord, achterlicht, airbox, en de koplamp.

Tank wil ik (misschien) nog heel even houden om het blok te laten lopen en als het blokje weer lekker loopt komt daarna nog een stuur in de aanbieding. En wie weet wat nog meer!
Lamporen zijn ook nog netjes trouwens.


Dus zeg het maar! :)
 
Voel me wel genaaid met aanschaf, (Qua euri) Fiets lekt olie links boven de standaard. ( Weet nog niet waaruit. Heb het deksel nog niet los gehad, eerst pakking regelen). Zat ruim een halve liter olie
te weinig in het carter, weet dus nu waarom. Zo zijn er nog wat dingetjes. Ik heb dus niet alleen weer een vervoersmiddel , maar ook weer een vrijetijdsinvulling.
Neemt niet weg dat ik het toch een erg leuke fiets vind. Vroeger CB`s 200 , 400f, 2x 650 f gehad en het onderhoud kon ik meestal zelf en hoop dat hier ook weer mee te kunnen. Kan er iig op rijden!!
Laatste fiets die ik reed voor linkerhand ongeluk was een XJ 900, kon je vrij weinig zelf aan doen.
 
Hoi, Hyro.

Ik zoek nog linkerkant beugeltje om de motor op te bokken .Heb een 400A, maar als je (of iemand anders ) zo een soort beugeltje , of zelfs een complete orgineel achtige beugel om het zadel heeft ben ik er gëintresseerd. heb een halve linkerhand en moet `m aan de frame buis optrekken (is geen feest)
 
Wat voor een beugeltje bedoel je exact, aan het zadel zit niks, behalve dan de band overdwars waar je hem aan kan optrekken zeg maar.

En op de bok zit een beugel waarop je kan staan om hem op de bok te zetten.

Zowel het zadel met band en bok met beugel (lekker duidelijk hè?) komen er bij mij niet meer op en heb ik dus over.
 
Een beugel die van achtervering om het zadel heen loopt. Of een chromen handeltje ook in de buurt van achtervering om op te bokken. Als je aan het zadel gaat staan trekken breekt het. Op de foto van Die schuurvondst (grijze) op 8 zie wat ik ong. bedoel.
 
Die heb ik helaas niet, zit niet op mijn fiets (sterker nog, momenteel zit er niets meer op, alleen de voorvork en het achterwiel)

Bezig met het blok, diverse losse onderdelen, en het frame.

Het blok grondig reinigen, verwijderen van een kapotte helicoil en draadbus (!) uit een van de bougiegaten.
Daarna kijken wat er nog van het chassis afkan.

Andere tankje gepast en redelijk tevreden, mag wat lager, maar dan komt de slijptol er aan te pas :)

De voorvork en de remmen komen daarna nog aan de beurt.
 
Zo, met deze warmte flink bezig. Ik heb al een beugel bij Roukema gezien voor een paar tientjes. Dus gaat goed komen. IIG bedankt.
 
nice-cl360.jpg


Maar dan uiteraard in een nog op te knappen staat.

*waar begin ik toch weer aan :?

Ik heb nog 1miljard projecten staan, genoeg werk voor 4 levens, en toch kopen B| :/ :( :P

*zucht*
 
Hallo collega twin owners, heb een vraagje: bij verbouwing van een cj250t heb ik het probleem dat hij plots niet meer start. Van de 1 op andere dag krijg ik geen vonk meer uit de bougies wanneer ik kick. Kan iemand me zeggen wat de logische volgorde is voor het uitmeten van de elektrische bedrading. Batterij is nog ok, er komt 12v toe op de draden van de dikke bobines, maar geen vonk. Dodemansknop geeft 12V door, heb ik ook al uitgemeten... condensator of gelijkrichter stuk? Kan dit? Iemand nog eentje liggen? Of toch plots beide bougies stuk? Contactslot?
 
Ja, hoe zit het met de massa/-/aarde ?

Als de bobine's geen massa maken krijgt je ook geen vonk.

En wat je ook even kan doen is de bougie kapjes eraf draaien en dan checken voor een vonk.

Geen idee of zo'n ding puntjes ontsteking heeft, maar anders zou je die ook nog even schoon kunnen maken, of in ieder geval even moeten checken op de werking (open en dicht)

Zal vast wel een kleinigheidje zijn ergens in het circuit, maar het vervelende met electrische storingen is het opzoeken ervan :(

Ook altijd zorgen dat je ergens een extra bougie hebt liggen waarvan je zeker weet dat deze goed is, die kan je dan gebruiken om te checken bij (dit soort) storingen. ;)

edit : Mochten de bougie's stuk zijn --> bougie's gaan doorgaans stuk van kapotte of kapot gaande bobine's. :)
 
Laatst bewerkt:
Ok, massa doorgepiept: massa van batterij geeft verbinding met massa van bobines; en als ik voltage meet van plus van batterij naar koelribben: 12v. Hoe meet ik de condensator op de rechtse bobine uit? (van waar de gele en blauwe draad vertrekken?) Ook test gesdaan met nagel in bougie leidingen, andere bougies -> geen vonk...
 
Dat moet zeker bewegen !

Als daar niets beweegt ga je ook geen vonk krijgen.

Zo te horen heb je nog geen ervaring met (punten) ontsteking.

Het zal dus best even tricky worden als je dit af wilt stellen, het is namelijk een erg precies werkje, en zonder het goede gereedschap gaat het niet lukken.

Het is totaal niet moeilijk ofzo, maar je moet het wel even weten hoe het moet.

Makkelijkste manier om het te leren : Werkplaats handboek, daar staat ook de afstand in die de contactpuntjes maximaal moeten hebben (vaak tussen 0.3 en 0.4mm, dat lees je goed : 0.3~0.4mm )
Het speciale gereedschap dat je nodig hebt om het goed af te stellen is een stroboscoop lamp en voelermaatjes. Dit kan je halen bij de automaterialen zaak.
Stroboscoop (timing light) lamp moet je gewoon het simpelste model nemen, kost maximaal 20euro, voor de voelermaatjes betaal je iets van tussen de 10 en 20 euro.

Verder moet je gewoon doen wat je werkplaats handboek zegt.

Als je die niet hebt, probeer die zoiezo te regelen, echt onmisbaar bij oudere motoren (dat blijkt maar weer :+ ) , kan geen forum tegenop ;)

Zoiezo even het speciale gereedschap gaan halen, dan kunnen we pas verder.

Als je nou geen werkplaatshandboek kunt regelen, proberen we je via het forum wel wijs te maken wat je moet doen, maar dat is waarschijnlijk lang zo helder niet als uit een werkplaats handboek :)
 
Hier kan je als het goed downloaden wat je nodig hebt :

Honda CB_CL250K_350K Shop Manual.pdf

Als dit nou niet de juiste manual is, kan je deze ook downloaden :

CB360 Service Manual

Deze is wel voor de 360 twin, maar hoe je de ontsteking af moet stellen is waarschijnlijk precies hetzelfde. (met dezelfde gegevens) , maar zeker weten doe ik dat niet, dus de risico's zijn voor jouw :+ (weet het eigenlijk voor 95% zeker ;) )

En anders hier nog meer download dingen :

Manuals and Technical Documents

Zoek maar wat je nodig hebt (geen zin om zelf alles door te spitten :) )

Moet in ieder geval lukken zo, maar ik raad je toch wel echt een werkplaats handBOEK die bij je motor hoort aan.
Is gewoon veel prettiger werken.

Maar je hebt zoiezo het gereedschap nodig wat ik eerder zei :)
 
*yay* nieuw project opgehaald *O*

Waarschijnlijk gaat het nog wel 2 tot 3jaar duren voordat ik eraan kan beginnen.
Tot die tijd alvast denk maar een beetje speuren naar de kleine onderdeeltjes die ik moet vervangen of nieuw moet hebben :)
Hij staat alweer onder een oud laken opgeborgen.
Dus tot over 2 of 3jaar dan maar :W

005_zps2fa60175.jpg


CL360 1975, hij komt uit de VS vandaan :)
 
Iemand een idee???? Zoals jullie weten startte mijn CJ250T plots niet meer; probleem (of toch een deel ervan) gevonden: bij het kicken bleven de zuigers op dezelfde plaats zitten, weinig compress.
Heb het blokje er dan maar vanonder gehaald en nokkendeksel eraf gehaald, in de veronderstelling dat de ketting stuk was.... Blijkt nu dat alles toch in orde is,.... Buiten wat gebruikssporen lijkt alles daar ok. Kicstarter er effe opgezet toen hij op de wektafel stond-> zuigers bewegen weer als normaal. Probleem lijkt verdwenen, very strange... iemand een idee? oh jah, heb er mijn ontsteking afgehaald om het nokkendeksel los te halen, moet de ontsteking nu terug afgesteld worden?
 
Lijkt dat de kickstarter niet goed aangrijpt, heb je toevallig de koppelingshendel ingeknepen ?, dan gaat de krukas iig niet draaien. Staat de koppeling goed afgesteld ?
 
Hmm, als het blok nog in het frame zat heb ik wel mijn koppelingshendel enz terug aangesloten,... mss stond deze te hard afgesteld waardoor de krukas inderdaad niet zal gedraaid hebben. Klinkt wel logisch in dit geval, bedankt supersports400
 

Dank je :)

Tis inderdaad een leuk en voor Nederland een lekker ongewoon model, grote wens is om een CL450 tegen het lijf te lopen, maar die kans is in Nederland wel erg klein. Als er nog is van komt zal zoiets uit de VS of uit Japan moeten komen.

Deze kwam mooi op mijn pad, was lekker dichtbij, dus laten staan was geen optie ;)
Was ook meer in impuls koop eigenlijk, ik heb nog projecten zat staan :')

Maargoed, ik ben er erg blij mee *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan