Yamaha X-CITY 250

Ik rijd dan wel niet op de X-City, maar op zijn sterk gelijkende broer de X-Max. Niks geen hoger windscherm of andere aanpassing, gewoon alles standaard. Met zware regen worden alleen mijn helm en ellebogen nat. Mijn handschoenen blijven redelijk droog doordat het model waarop ik rijd (2008) standaard al een soort van handkap-achtige bescherming biedt.

Al met al valt het dus mee. Maar wat ik met alle motorscooters al heb gemerkt is dat als je lang in (zware) regen rijdt, de druppels op je helm via je jas in het kuiltje tussen je benen belanden. Met alle gevolgen van dien. Dus een regenbroek heb ik standaard mee.
 
Avond heren, qua wind bescherming zit ik zeer goed uit de wind.
Komt omdat ik het schermp in de hoogste stand heb ge z. Daar bovenop heb ik zo'n op klein op z schermpje
gemonteerd.
En pas geleden heb ik de originele (been) zijwind geleiders opge z.(yamaha). Nu slaat de wind noch x tra
om de benen party heen. Top.
En Chrisscoot; klopt wat jij zegt, dat water loopt inderdaad naar beneden, zo je kruis in!!
Ik zeg; regenjas iets naar beneden trekken. Opgelost.
veilige km iedereen. Gr Ad
 
thx , ik ben al een beetje om me heen aan het kijken voor een nieuwe motorscooter mocht de Sixteen op zijn.

de X-city en de burgman 400 zijn candidaten
 
thx , ik ben al een beetje om me heen aan het kijken voor een nieuwe motorscooter mocht de Sixteen op zijn.

de X-city en de burgman 400 zijn candidaten


Ik heb een half jaar geleden op een Burgman 200 proefgereden.
Maar dat was hem niet voor mij. Lengte, gewicht en te kleine wielen.
Heb toen beslist, dat het grote wielen moeten zijn.
Ik heb proefgereden op een Sixteen, is slechts 150cc.
Later op een X-City250, verschil is duidelijk merkbaar.
Grote wielen rijden wel veel fijner.
Voor mij was de Sixteen op. ;)
De X-City is gewoon lekker relaxed rijden. :]
 
Laatst bewerkt:
Wanneer is die Sixteen op denk jij, Valetek? Ik heb ook hiervoor een Sixteen gehad.
kunnen lang mee gaan hoor.
ik weet niet wat je te bestede n heb over een tijd, maar vind je die Honda nc700s(x) niks?
Ik wel, automaat, ook laag zwaartepunt. Niet erg zwaar. Lange onderhouds interval, met kleppen stellen
kunnen ze er zo bij, minder aandrijvings kosten(ketting) .
schijnt niet supersnel te zijn, maar toch sneller optrekken dan een gemiddelde scooter.

Gekomaro; was die Sixteen echt op ja??????
 
Gekomaro; was die Sixteen echt op ja??????

Voor mij was hij op in de winkel. O-)
Nee, na de proefrit op de Sixteen 150, met een top van ± 90 km/u op een lang recht stuk en na een proefrit op de X-City 250, had ik nog ruim gas over en reed al 100 km/u.
Dus op, in de winkel, als niet meer leverbaar. ;) :P
Ik heb dus zelf geen Sixteen gehad.
Nee ik wou gewoon de X-City 250.
Voor mijn gevoel de betere. :]
Ik ben er blij mee. *D
 
Laatst bewerkt:
Een Sixteen 150 loopt 120km/u (dus als ie maar 90 ging, is er iets niet goed, of was de weg op z'n eind?). De X-City 143km/u. Maar goed, je hebt meer koppel en dus sneller. Heb beiden gehad. Met de 150 kan je de snelweg op, maar dat gaat echt relaxter met de X-City.
 
Een Sixteen 150 loopt 120km/u (dus als ie maar 90 ging, is er iets niet goed, of was de weg op z'n eind?). De X-City 143km/u. Maar goed, je hebt meer koppel en dus sneller. Heb beiden gehad. Met de 150 kan je de snelweg op, maar dat gaat echt relaxter met de X-City.

De weg was op z'n eind. Maar als ik met de Sixteen over een afstand van ongeveer 2 km van
50 km/u door trek en op zijn max op krap 90 km/u zit. Is niet veel vind ik.
De X-City ging op dezelfde weg na een goede 150 meter al bijna 100 km/u en had nog gas over.
Dus voor mij duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Maar het fijt blijtf wel, dat het met de Sixteen gewoon wat langer duurt,
voor dat ie op topsnelheid is. Maar dat is geen schande, want je hebt nou eenmaal
minder vermogen. Hangt erook vanaf wat je gewicht is en tegenwind etc etc.
Ik heb er jaren erg veel plezier van gehad. Iets van 30.000 km mee gereden.
 
Is idd ook maar 150cc en had best een 250cc uitvoering mogen zijn maar ach ..... ik zit met dit weer er vaak in korte broek en slippers op en hard rijden doe ik toch niet howel ik zelden op de teller kijk.
 
Avond xcityers/xmaxers; hierbij wil ik melden dat de originele demper verkocht is.
Ik ben blij en de koper ook. Goedenavond. Einde bericht.
 
Wanneer is die Sixteen op denk jij, Valetek? Ik heb ook hiervoor een Sixteen gehad.
kunnen lang mee gaan hoor.
ik weet niet wat je te bestede n heb over een tijd, maar vind je die Honda nc700s(x) niks?
Ik wel, automaat, ook laag zwaartepunt. Niet erg zwaar. Lange onderhouds interval, met kleppen stellen
kunnen ze er zo bij, minder aandrijvings kosten(ketting) .
schijnt niet supersnel te zijn, maar toch sneller optrekken dan een gemiddelde scooter.

Gekomaro; was die Sixteen echt op ja??????


Als ik te veel/ te vaak / te duur onderdelen moet vervangen of het is niet meer betrouwbaar dan doe ik hem weg. Qua techniek is het vrij simpel te repareren/ onderhouden.

Die nc is toch de integra?? fabrieks opgave is 37 km pe rliter wat erg geil is maar ver boven mijn budget voor woon werk verkeer.

Ik ben ook aan het overwegen om een v strom te halen voor woon-werk verkeer en recreatie te rijden. 1 motot ipv 2 dus.. maar een scooter is ook wel zo relax voor boodschappen en kleine stukjes ( en ritjes naar het strand met zwembroek en slippers )
en dan heeeel rusig rijden
 
Yup doe ik ook tokkie style kind wegbrengen naar school met 25 km/u lol.

Klagen die ouders dat je een helm opmoet en op de terugweg scheuren ze je voorbij op hun snorscooter
 
Haha, ja id, tokkiestyle rijden. Die figuren haal je er zo uit. Met alle respect.
Ja precies Vale tek, omslagpunt bedoel jij? Daar moet je id naar kijken, de kostenplaatje
op een gegeven moment.
Ja klopt, de nc!! Maar dan zou ik die 700 graag willie, in de s uitvoering.
lekker laag enz. Goed naar voren een beetje hangen ivm rug.
En die 700(de eerste serie) zijn echt goed betaalbaar. Overjarig zeg maar, halen ze er al 1000
uuro af. Kost de schakel dan maar 5800 uuro!!! Automaat 700 is iets duurder en zeldzamer.
zag ze wel in Duitsland voor 5400 uuro met 1200 km erop. Zeer fijne fiets.
 
En dan eventueel een 2e hands v-strom? 650 schijnt beter te rijden
dan de 1000, heb ik mij laten vertellen.
Maar die nc 700, schijn niet veel toeren te kennen maken.
Dus veel minder slijtage etc etc.perfect. langere onderhouds interval en
er hoef geen kappen eraf gehaald te worden!! En ketting gaat ook veel langer mee.
Totaal kost die honda automaat nc, op langere termijn vele male goedkoper
DAN AL DIE SCOOTER AUTOMATEN. Sorry, ging niet goed.
 
Haha, ja id, tokkiestyle rijden. Die figuren haal je er zo uit. Met alle respect.
Ja precies Vale tek, omslagpunt bedoel jij? Daar moet je id naar kijken, de kostenplaatje
op een gegeven moment.
Ja klopt, de nc!! Maar dan zou ik die 700 graag willie, in de s uitvoering.
lekker laag enz. Goed naar voren een beetje hangen ivm rug.
En die 700(de eerste serie) zijn echt goed betaalbaar. Overjarig zeg maar, halen ze er al 1000
uuro af. Kost de schakel dan maar 5800 uuro!!! Automaat 700 is iets duurder en zeldzamer.
zag ze wel in Duitsland voor 5400 uuro met 1200 km erop. Zeer fijne fiets.
 
jep een 650, genoeg power om ermee te rijzen door de bergen en zuinig met benzine voor woon-werk verkeer ( ik rij nu 1 op 27 met de sixteen en ik weet niet hoe en waarom maar hij wordt steeds zuiniger)



wat rijdt een x city 250 gemiddeld? 1 op 25 ?
 
Ja daar is het ook een hele goede fiets voor. Ook veel verkocht. Daarom.
Ik weet niet hoe jouw rijstyle is, maar ik haalde toch gemiddeld op gemak; 1:30. Heb er
nog wel een paar keer 1; 33 mee gehaald. Maar dan moet je een fluwelen hand hebben.
Met de xcity haal ik op zijn hoogdt; 1:30. Zuuniger niet.
Moet ik wel bij zeggen dat ik nooit vol gas optrek en zoveel mogelijk vroeg anticipeert
op dat wat er kan komen of kan gebeuren!! Heb nooit geen haast.
 
Ja daar is het ook een hele goede fiets voor. Ook veel verkocht. Daarom.
Ik weet niet hoe jouw rijstyle is, maar ik haalde toch gemiddeld op gemak; 1:30. Heb er
nog wel een paar keer 1; 33 mee gehaald. Maar dan moet je een fluwelen hand hebben.
Met de xcity haal ik op zijn hoogdt; 1:30. Zuuniger niet.
Moet ik wel bij zeggen dat ik nooit vol gas optrek en zoveel mogelijk vroeg anticipeert
op dat wat er kan komen of kan gebeuren!! Heb nooit geen haast.

ik rij alleen maar file ermee, minimaal 50 km per dag. ( dus veel optrekken en remmen, remblokken achter waen laasts al na 6000 km op ). als ik minder/geen file zou hebben dan wordt ie nog zuiniger gok ik
 
Als je met filerijden zoveel mogelijk met een reguliere snelheid probeerd te rijden,
moet het meevallen!! Denk ik. Tuurlijk is het minder zuinig,
 
Vanmiddag nog bij M port Rotterdam geweest, ff een paar scooters gezeten, maar de enigste
scooter met een wat diepere voetplaat(hoe heet dat) is ivm mijn rug toch mijn xcity, de Piaggio x10
en die Beverly 350. En de Sixteen is ook goed.. Bij de Kawa j300 en Honda Forsite enz
zit ik te veel met omhoog getrokken knieen. Voor mijn niet fijn. Dit even ter info.
 
Als je met filerijden zoveel mogelijk met een reguliere snelheid probeerd te rijden,
moet het meevallen!! Denk ik. Tuurlijk is het minder zuinig,
 
Terug
Bovenaan Onderaan