Het grote BMW K1600 topic deel 2

Als ik mijn laatste rekening van juli 2014 bekijk, van Motorplaza Heerenveen, kom ik op andere bedragen. Reparatie remmen: 12 eenheden, bedrag 60.60 exl btw, incl btw kom ik dan op 73,33 euro.
 
...zat voor de komende 40.000 beurt ook te denken om maar FF naar Heerenveen te knorren...
...is ook maar een paar kilometer van huis... :/

...en dan hebben ze hun werkplaatstarief ook niet aangepast de laatste jaren...
...heb nog een factuur uit 2008, en toen hadden ze een tarief van 5,05 ex BTW per eenheid...

...maar..., ik ga voortaan eerst een prijsopgaaf vragen...

...vorig jaar tegelijk de RT en de S een beurt laten geven ; respectievelijk een 30.000 en 20.000 beurt...



...of ik even 1800,-- Euro wilde afrekenen...
...ik dacht dat ik ongeveer gek werd...

...acht-tien-honderd-euro !...



...van de week ook zoiets..., ik haal even een lakstiftje voor de auto...
...gewoon nix bijzonders...

...ik verkocht die dingen zelf altijd voor zo'n 11 Euro...
...want duurder was het gewoon niet...

...wat denk je : 23 Euro !...
...voor 12 ml. verf...



...is toch gewoon allemaal diefstal zeg !!...
 
Laatst bewerkt:
@X4ier: wees blij dat jouw dealer een wat gematigder WP-tarief hanteert. De (NL exclusief-)dealer hanteert een tarief dat een stuk hoger ligt ...
Een collega vertelde mij, dat hij zijn RT een beurt had laten geven bij Motor Houtrust. Was gelijk de laatste keer. Hij vertelde dat zij ongeveer € 93,00 incl. p/u rekende. Hij moest
€ 850,00 aftikken.
Ik heb mijn motor voor de 30.000 beurt naar Gerjo de Jong in Alphen gebracht en was rond de € 550,00 incl. kwijt. Ik meen dat hij rond de € 65,00 a € 70,00 incl. p/u rekent.
Gerjo de Jong is geen officieel BMW dealer meer, (lekker belangrijk) en heeft zijn uurloon naar beneden bijgesteld. Ik ben tevreden over hem. Zie eerdere berichten op dit forum.
 
Ik neem aan dat er voor die 850 euro wel meer is vervangen dan alleen de standaard dingen.

Mijn R1200GS 2008 voor controlebeurt (ivm vakantie) naar Motorplaza Heerenveen gebracht. 2 nieuwe banden (Michelin Anakee 3) en nieuwe achterremblokken incl 0.6 liter remolie, totaal incl arbeid en BTW: 462.21 euro.
Kom al jaren (sinds 2004 denk ik) in Heerenveen en ben zeer tevreden.
Heb de R850R daar nu ook in onderhoud. Deze hebben we gekocht bij WtB in N.
 
Vandaag weer terug van 4 dagen sturen in de Eifel.
De K1600GT blijft me toch verbazen.
Wat is ie toch heerlijk koersvast, comfortabel en ook snel.

Ik had in onze groep van 11 St motorfietsen van wisselende pluimage ook 1 St naked en 3 St Supersport Kawa's achter me aan. Gisteren even gas gegeven. Niet extreem, maar wel snel een bochtig traject gepakt als voorrijder. Met de vrouw achterop kan je het tempo lekker hoog maar toch ( hoop ik) veilig houden. Aan het einde van de rit hadden de heren volop complimenten. Ze hadden aardig moeten sturen. Leuk om te horen en mi compliment voor de 1600.

Nee, ik zou op dit moment geen andere fiets wensen

*O*
 
Ik neem aan dat er voor die 850 euro wel meer is vervangen dan alleen de standaard dingen.

Mijn R1200GS 2008 voor controlebeurt (ivm vakantie) naar Motorplaza Heerenveen gebracht. 2 nieuwe banden (Michelin Anakee 3) en nieuwe achterremblokken incl 0.6 liter remolie, totaal incl arbeid en BTW: 462.21 euro.
Kom al jaren (sinds 2004 denk ik) in Heerenveen en ben zeer tevreden.
Heb de R850R daar nu ook in onderhoud. Deze hebben we gekocht bij WtB in N.
Voor zo ver ik weet had hij zelf remschijven gekocht en die hebben zij er op gezet voor 40 euro. Volgens mij is dat op zich niet onredelijk. Verder had hij niets bijzonders, dan de standaard dingen. Pittige prijs.
 
Kan mij iemand vertellen hoe ik de spiegels kan demonteren en terug monteren van de K1600 Gt.
 
Zoals ik het lees moet je de speakers verwijderen om de spiegels te kunnen verwijderen. Aan de rechterzijde zit er bij de schroeven die de spiegel vasthouden ook een extra schroef die een massakabel vastzet.
 
kijk ook even op realoem.com dan zie je hoe de spiegels bevestigd zitten:
RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog

Dus deel van de kuip en het binnenwerk verwijderen en dan kun je de spiegels demonteren.

P

Ps
Als het nu nog niet lukt, kun je het wellicht beter overlaten aan iemand die er verstand van heeft........
 
Het is gelukt, maar niet door de erg beknopte uitleg en fototjes van Mr mrhp :)
Mede dank een ander K1600 forum.
 
Wat a asse !

icon_schater3.gif
 
Er reed vanmorgen nog een GT door ons polderdorpje in het westen des lands. Hij was behangen met wat extra verlichting. Iemand van hier?

Vanmiddag maar eens bij Hans v Wijk kijken. Geen koop plannen maar gewoon even lekker rondkijken. Is er altijd gezellig druk
 
Lekker aan het rijden elke dag hoor :]

Had in september nog wel Dolomieten ingewild maar het werk wil niet
 
.....Mijn K1600GT verkocht!

Geweldige motor, met veel plezier ruim 20.000km gereden. Geen problemen.

Iedereen veel veilige kilometers toegewenst.
 
...als er zoiets als een snelcursus bestaat, dan wil ik het wel een paar dagen van je overnemen...
Rolf is helaas eigen baas maar zelfs (vooral?) dan krijgt ie geen vrij ;-)

En overnemen doe ik je maar niet aan, met zo'n meute van 20 miepende vrouwen. In een volgend leven word ik professioneel kluizenaar :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan