Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.727
9.044
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Aanvullingen en samenvattingen en Toppunten van slap gewauwel.

SPECS jongûh !

bec22f60362f2e45c650b0576f99ba26

ba1ef6ca749c669e241b14bb98c5a9e4

9b775024913ef5d5741dada6d3f18bab
 
Laatst bewerkt:
Zou graag de Shell Helix Ultra van de action in mijn motor gooien. Heb die ook in mijn auto (Er in gegooid toen ze 'm nog niet bij Action hadden helaas) en die is ook voor langere onderhoudsintervallen geschikt. Het is echt alleen dat ik het niet aandurf met de koppeling, anders mikte ik die erin.
Het is geen Techno olie, maar toch erg tevreden over in t koekblik. Kut motorkoppelingen :(
 
Is de huidige Action olie nog wel geschikt voor natte koppeling ?
Tot API SG zou geen friction modifiers hebben, maar zit de huidige Action olie (en die Shell olie die ze verkopen) daar niet boven ?

Aan de andere kant schijnt er ook API SM olie te zijn zonder friction modifiers.
 
Zou graag de Shell Helix Ultra van de action in mijn motor gooien. Heb die ook in mijn auto (Er in gegooid toen ze 'm nog niet bij Action hadden helaas) en die is ook voor langere onderhoudsintervallen geschikt. Het is echt alleen dat ik het niet aandurf met de koppeling, anders mikte ik die erin.
Het is geen Techno olie, maar toch erg tevreden over in t koekblik. Kut motorkoppelingen :(

He die bluewolf, jij hier ? :W

Ik heb al meer dan 10.000 km de 10w40 van de action in mijn blackbird zitten en dat gaat prima.
De koppeling is niet vervangen sinds ik hem de BB gekocht heb met 27000 op de teller en staat nou op 90000.

Ik snap dat de kenners hier dat geen representatieve test vinden aangezien ik geen laboratorium heb, maar goed 8-)

MEN ZEGT dat die longlife olie 'friction modifiers' bevatten, maw die olie is te glad voor een natte koppeling.
 
Laatst bewerkt:
He die bluewolf, jij hier ? :W

Ik heb al meer dan 10.000 km de 10w40 van de action in mijn blackbird zitten en dat gaat prima.
De koppeling is niet vervangen sinds ik hem de BB gekocht heb met 27000 op de teller en staat nou op 90000.

Ik snap dat de kenners hier dat geen representatieve test vinden aangezien ik geen laboratorium heb, maar goed 8-)

MEN ZEGT dat die longlife olie 'friction modifiers' bevatten, maw die olie is te glad voor een natte koppeling.
Hallo daar! Ja ik kom hier zo nu en dan even buurten of er al steekhoudende argumenten voor dan wel tegen de action olie zijn. Chill dat het gewoon werkt in een blackbird, action olie. Als het goed gaat in een blackbird zou t in de klassen daaronder ook goed moeten gaan zou je zeggen.
 
steekhoudende argumenten is men in deel 1 al mee opgehouden volgens mij ;)

Qua koppeling heb ik uit al het gewauwel opgemaakt dat friction modifiers die in moderne koekblik olie zit je natte koppeling kan laten slippen.
een natte koppeling kan ook gaan slippen bij een gewone reguliere olie ververs beurt, ook met gegekeurde motorfiets olie
een koppeling kan ook gaan slippen na een wissel omdattie al niet al te fris is en dat het zetje kan zijn (verse gladde olie)

Er zijn niet echt vaste punten waarvan je kan zeggen , dit gaat altijd fout en dit gaat altijd goed.
vandaar deel 4 :+


volgens mij is het volgend de mode hier bon tot om dan te zeggen, dan moet je teruglezen }) _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan