BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Voor wie het leuk vindt: foto's van ons tripje (R1150R en R1150RS) door Lake District.

De RS is inmiddels verkocht aan een forum deelnemer, er staat nu een R1200RT in de garage.

De R wordt binnenkort van Gear Indicator voorzien met behulp van Peter D, deelnemer in, vooral, het R1100RS en R1150RS draadje. Als dat project af is, komen hier ook foto's!

Groet,

Jeroen
 
Iemand ervaring met schakelproblemen rond de 1, N en 2? Bij mij valt ie bij terugschakelen uit 2 nogal vaak in N in plaats van in 1. Het is me zelfs al gebeurd dat ie bij het optrekken van 1 in N viel. Opschakelen van 1 naar 2 gaat ook niet vlekkeloos: blijft nogal eens in N hangen. Wat te doen? Tips zijn welkom. Is daar eenvoudig iets aan af te stellen of wijst het op een serieus probleem?
 
Iemand ervaring met schakelproblemen rond de 1, N en 2? Bij mij valt ie bij terugschakelen uit 2 nogal vaak in N in plaats van in 1. Het is me zelfs al gebeurd dat ie bij het optrekken van 1 in N viel. Opschakelen van 1 naar 2 gaat ook niet vlekkeloos: blijft nogal eens in N hangen. Wat te doen? Tips zijn welkom. Is daar eenvoudig iets aan af te stellen of wijst het op een serieus probleem?
Lijkt me inderdaad een afstelling probleem.
 
Denk gewoon een degelijke motorfiets met alleen maar tevreden berijders. :] 8-)

Er zijn op een bestand van ongeveer 72.000 BMW motoren, ongeveer 3.300 stuks in de R uitvoering: R850R, R1100R, R11050R en R1200R

Als je kijkt naar de RxxxxRT uitvoering: dan gaat het om ca. 9.000 stuks in de uitvoering R850RT, R1100RT, R1150RT en R1200RT.

De R rijders zijn ruim in de minderheid tov de RT en een redelijk aantal (600 van de 3.300) van de R uitvoering zijn de R1200R's en die posten wellicht niet in dit forum.

Roelof.

PS: er rijden ook nog zo'n 10.000 GS'en rond.
 
Er zijn op een bestand van ongeveer 72.000 BMW motoren, ongeveer 3.300 stuks in de R uitvoering: R850R, R1100R, R11050R en R1200R
Dat wist ik niet. Best weinig eigenlijk, niet alleen in vergelijking met de hierna genoemde maar ook in absolute aantallen. Is daar een verklaring voor?
 
De R rijders zijn ruim in de minderheid tov de RT en een redelijk aantal (600 van de 3.300) van de R uitvoering zijn de R1200R's en die posten wellicht niet in dit forum.

Nee die R1200R rijders zijn best wel actief, maar dan hier
 
Hallo allemaal,

Er staat een andere motor in de garage (nu TDM,,, B| )en daarom zijn er wat spulletjes over van de R1150R.

Op marktplaats bied ik de kofferdragers/bagagerek aan.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/accessoires-koffers-en-tassen/m856031301-originele-bmw-r1150-kofferdragers-en-bagagerek.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr


Iets voor iemand van dit forum?

Rijze,

ex-velf2003
 
Gisteren verraste Popopeter (Peter D, van het RS draadje) ons met een bezoekje. Hij was samen met Hans (op een R1200GSA) van hun lokale motor club, een toertocht aan het verkennen en kwam zo dicht langs Lage Vuursche dat ze ff een bakkie kwamen doen. Naast een RS rijdt Peter ook nog een R1150R met zijspan. Een variant uit 2001, Single Spark. Die heeft hij recentelijk van een GiPro X-WSS gear indicator weten te voorzien. En ons aangeboden te helpen met het installeren van zo'n gadget op de R van KaRin. Dat moet er dan straks ongeveer zo uit komen te zien:

R1150Rindicator.jpg


Omdat ik mijn RS heb verkocht en een R1200RT inclusief navigatie heb gekocht, was onze Zümo 660 ineens inzetbaar voor de R van KaRin. Via Marktplaats een steun in Huizen opgehaald (daar verkocht iemand die bij een motorzaak werkt en van ingeruilde fietsen de steunen af haalt om vragen als "maar waar is het navigatie systeem dan?" van klanten te voorkomen, de steun met mount). Peter gaat me tzt ook helpen het draadje aan de steun aan de R aan te sluiten. Geweldige kerel!

R1150RNavSteun.jpg


R1150RNavSteun2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je die lelijke zwarte montagebeugel gebruikt om het systeem te bevestigen aan de stuurbuis. Waarom niet een Rammount op een bout van de standaard stuurbevestiging? Dat kan ook met die raisers. Als je zonder navigatie rijdt kijk je niet tegen dat lelijke zwarte ding aan.
 
full


En zo zit het bij mij, verhoogd en verbreed stuur, de grijze beugeltjes zijn van het scherm dat ik er na aankoop meteen vanaf gehaald heb en waaraan ik tot nu toe geen behoefte heb gehad. Zo heb ik zaterdag en zondag ook de buien getrotseerd op een rit Gemert - Koudum vv.
De gele versnellingsindicator (links naast de stuurklem) werkt tot tevredenheid, dwz hij kan met ingetrokken koppeling of bij stilstand niets uitrekenen, maar is vlot genoeg als je onderweg bent, en vooral om je te zetten voor een rotonde of afslag. Ook is hij net niet te fel voor nacht gebruik. De foto is genomen vanuit de rijder positie en ik kan het hele cijfer goed zien onder het stuur.
PeterD
 
Goedenavond!

vraagje:
Kan iemand mij vertellen waar deze stekkers voor zijn?
Te waren gemonteerd rechts, thv de luchtfilterbox...
[afbeelding]

Ik ben bezig met een projectje met mn R1100R.
Te vinden op: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/389948/BMW-R1100R-bratscrambler-1.html

:]

De stekker met het kastje eraan is de CO regelaar
De blauwe stekker is van de diagnose
De overblijvende stekker is van de benzineinjector (niet helemaal zeker van)

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
De stekker met het kastje eraan is de CO regelaar
De blauwe stekker is van de diagnose
De overblijvende stekker is van de benzineinjector (niet helemaal zeker van)

Roelof.


Bedankt!
Die van de benzineinjector heeft dus verder geen functie? Aangezien het een losse stekker is...
De stekker met het kastje, de CO dus, is te regelen met de schroef in het kastje?
 
Bedankt!
Die van de benzineinjector heeft dus verder geen functie? Aangezien het een losse stekker is...
De stekker met het kastje, de CO dus, is te regelen met de schroef in het kastje?

De kabel van de injectie hoort boven op de "carburateur" gasklep en stuurt de injector aan. Zonder dit kabeltje aan te sluiten wordt het duwen..
Met de schroef regel je inderdaad je CO afstelling

Roelof.
 
@Bartos en far,

Ik ben het met Roelof eens...behalve de laatste. Ik denk dat daar twee draadjes in zitten van de zijstandaard schakelaar (motor slaat af/wil niet starten als de standaard uit staat). Als de verbinding gesloten is kan de motor lopen. Dus de stekker kortsluiten werkt ook.
PeterD
NB, Bij een RS zitten de laatste twee links achter het zij paneel (met de stelschroef naar beneden gericht in een rubber 'mof') en de diagnose stekker ligt bij de zekerings doos.
 
Laatst bewerkt:
De diagnose stekker lag inderdaad bij de zekeringdoos.

Echter heb ik de motor al 1000 km bereden met die grote stekker los...
Ook met de zijstandaard uitgeklapt wil de motor niet starten iod, dus dat werkt.

De losse stekker en die van de CO-afstelling lagen bij elkaar achter de rechter zijkap.

de injector, links, geeft een stekkertje er op zitten...
 
Laatst bewerkt:
Ik lees hier boven iets over een versnellingsindicator op een 1150R. Heeft iemand ervaring met onderstaande indicatoren? Schijnen te werken met een magneet op het pedaal en een up en down sensor, en een signaaldraad vanaf de neutraal. Deze zouden dus ook moeten werken bij stilstand en ook met ingetrokken koppeling, iets wat de Gipro niet zou doen. Mijn vrouw heeft een 850R, vandaar mijn interesse.

http://www.car-and-tuning.nl/index....n=com_virtuemart&Itemid=26&vmcchk=1&Itemid=26
 
Ik lees hier boven iets over een versnellingsindicator op een 1150R. Heeft iemand ervaring met onderstaande indicatoren? Schijnen te werken met een magneet op het pedaal en een up en down sensor, en een signaaldraad vanaf de neutraal. Deze zouden dus ook moeten werken bij stilstand en ook met ingetrokken koppeling, iets wat de Gipro niet zou doen. Mijn vrouw heeft een 850R, vandaar mijn interesse.

http://www.car-and-tuning.nl/index....n=com_virtuemart&Itemid=26&vmcchk=1&Itemid=26
Ziet er grappig uit, maar ik zou toch wel graag eerst willen horen of iemand hier ervaring mee heeft voordat ik eraan begin.

Aan de afbeelding te zien krijg je er een heel pakket zwarte kabels bij, en staat op de installatiehandleiding:

Black cable is for _
Red cable is for +
White cable is for neutral
Yellow cable is for 1st sensor cable 1, green cable is for the ...(onleesbaar)
Blue cable is for the test cables of sensor 1 and 2 together.

Dus voor een niet-all round doehetzelver zoals ik lijkt het me een onmogelijke klus ... :?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er grappig uit, maar ik zou toch wel graag eerst willen horen of iemand hier ervaring mee heeft voordat ik eraan begin.

Aan de afbeelding te zien krijg je er een heel pakket zwarte kabels bij, en staat op de installatiehandleiding:

Black cable is for _
Red cable is for +
White cable is for neutral
Yellow cable is for 1st sensor cable 1, green cable is for the ...(onleesbaar)
Blue cable is for the test cables of sensor 1 and 2 together.

Dus voor een niet-all round doehetzelver zoals ik lijkt het me een onmogelijke klus ... :?
Beschrijving van de 2012 versie:
PRODUCT FEATURES:
Super thin display designed with high technology
Indicates gears from 1 to max. of 6, as well as a neutral indicator
Auto programming
Compatible with all motorbikes, four wheels bike, dirt bikes etc,will fit anything with a shift lever
Green illuminated display will automatically dim at night
Detects the current gear faster than other gear indicators that use speedometer/tachometer signal

How it works?
A small magnet mounted on the gear shift lever,which moves past the up shift and downshift sensor as shifts occur. The shift signals are then sent to the display, where the current gear number is shown.

Installation Guide:
Black cable is for _
Red cable is for +
White cable is for neutral
Yellow cable is for 1st sensor cable 1, green cable is for the 2nd sensor cable 1
Blue cable is for the rest cables of sensor 1 and 2 together.
 
Terug
Bovenaan Onderaan