Hardtail dragstyle project

iemand ervaring met dit soort "goedkope filters"?

60mm openluchtfilter

Ben bezig met een nieuw luchtfilter aansluiting deze wordt 60mm. Een K&N wordt mij te duur.
 
Laatst bewerkt:
Nee, maar waarom op een luchtfilter beknibbelen? Zo'n project kost al e.e.a. toch?
Wat kost die KenN dan? Vast niet meer dan 100 euro?
 
Kijk, en daar zit voor mij nu het dubbele gevoel. Ten eerste de stemming van de dag van de keurmeesters in Lelystad. Als er scheet verkeerd gezeten had was je dus weer naar huis gestuurd met huiswerk. We even afrekenen denk ik.
Nu, na goedkeuring met vaak spullen er op om hem door de keuring te krijgen zou ik die, meestal niet de mooiste spullen er af halen en er mooie, vaak niet goedgekeurde spullen er op zetten. Met die spullen wordt een project niet goedgekeurd. Dat open luchtfilter had je mogelijk net over de DB grens getild. En dan mag je ook nog BPM afrekenen voor spullen, die je meestal met de BTW gekocht hebt.
Wat is dit toch een vreemd land.
 
iemand ervaring met dit soort "goedkope filters"?

60mm openluchtfilter

Ben bezig met een nieuw luchtfilter aansluiting deze wordt 60mm. Een K&N wordt mij te duur.

Die zijn volkomen ruk , komt echt geen lucht door , net zo als bij die punt die knutsel smurf er op heeft zitten ( geloof dat laseur ongeveer 10 pk minder mat op de dyno met zo'n punt ding)
 
Allereerst voor Roy, alsnog gefeliciteerd met de goedkeuring, de weg op met die hardtail!!

@superduc......
Ik heb er geen last van, maar ik rijd ook geen racer, dus heb ik die PK,s niet nodig.
Ik heb afgelopen week een VS 1400 onder handen genomen die een Dyna behandeling had gehad. Ik heb zelden carburateurs van binnen gezien die zo verkracht waren. Een chopper hoeft geen sprintmachine te zijn. Bij ons gaat het vooral om het uiterlijk en die zien ze niet als je met 180km/u langs komt zeilen. Dat laat ik aan andere over.
Maar als jij zo op de foto kunt zien hoeveel PK,s ik mis met mijn K&N in mijn zelfgemaakt luchtfilter kun jij vast bij Laseur aan de slag. Dat "Puntding" is niet zo'n gietaluminium Chinees ding.

En wat maak jij zoal???
 
Laatst bewerkt:
Nee, maar waarom op een luchtfilter beknibbelen? Zo'n project kost al e.e.a. toch?
Wat kost die KenN dan? Vast niet meer dan 100 euro?

Nou zijn die K&N filters leuke filters maar zeker niet heilig. Je betaald hoofdzakelijk voor de naam wat dan wel weer jammer is. En met dit soort projecten is het ook nog wel een beetje fijn dat het enigszinds betaalbaar blijft.
Wat betreft knutselsmurf hier verteld, is gedeeltelijk waar. Ga ik nu even niet op in maar het is niet zo zwart wit als nu wordt geschetst.
Trouwens de bike is gewoon goedgekeurd met m'n oude k&n filter, echter past deze niet op/ in het hetgeen dat ik nu wil gaan maken. :9
 
Laatst bewerkt:
Ben ik met je eens hoor, maar een K&N is een eenmalige investering, maar daar zijn er meer van natuurlijk zoals Greenfilter en Pipercross. Een motorblok heeft een enorme bak lucht nodig. Ik zou niet bezuinigen op een goed filter. Koop dan voor de komende jaren een goedkoop spiegeltje en knippers (als die er op komen ;) )
 
Allereerst voor Roy, alsnog gefeliciteerd met de goedkeuring, de weg op met die hardtail!!

@superduc......
Ik heb er geen last van, maar ik rijd ook geen racer, dus heb ik die PK,s niet nodig.
Ik heb afgelopen week een VS 1400 onder handen genomen die een Dyna behandeling had gehad. Ik heb zelden carburateurs van binnen gezien die zo verkracht waren. Een chopper hoeft geen sprintmachine te zijn. Bij ons gaat het vooral om het uiterlijk en die zien ze niet als je met 180km/u langs komt zeilen. Dat laat ik aan andere over.
Maar als jij zo op de foto kunt zien hoeveel PK,s ik mis met mijn K&N in mijn zelfgemaakt luchtfilter kun jij vast bij Laseur aan de slag. Dat "Puntding" is niet zo'n gietaluminium Chinees ding.

En wat maak jij zoal???

Oké dacht aan zo'n Chinees ding sorry

p643545624-4.jpg
 
Inmiddels toch maar een conisch K&N filtertje aangeschaft. En begonnen met een adapter om deze netjes op de carb. te kunnen aansluiten.

Ondertussen ook het kenteken binnen gekregen en de eerste rit kunnen maken. Gaaf!! Wel een aantal kleine aanpassingen en een hele hoop nieuwe ideeën.
 
Eerste ritje was gaaf maar het 2e ritje nog beter. Met het K&n filter liep die niet zo lekker want bij het opentrekken van het gas houd die iets in. Niet fijn als je uitkomend in de bocht het gas iets open wil draaien. Sproeier bezetting waarschijnlijk veels te klein.
 
nieuwe plaatjes moet ik nog even schieten, druk, druk, druk. Het project is een beetje naar de achtergrond geschoven omdat we druk bezig zijn met de voorbereidingen van de verhuizing. Meer ruimte en wellicht meerdere mooie projecten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan