Kymco DownTown 350

WebEngine

MF veteraan
24 nov 2010
4.020
219
Haarlem
image.php


Kymco DownTown 350i & Agility Maxi 300 @ Eicma 2014

[quote Kymco NL]
Dinsdag 04 november 2014 is de Kymco NL afvaardiging naar Milaan vertrokken voor de EICMA show. Tijdens deze show zijn er twee nieuwe Kymco modellen bekend gemaakt voor 2015.[/quote]

Na dat ik in het DownTown 300 topic al wat Spy foto's van de nieuwe DownTown had laten zien, en daar al aangaf dat mijn vermoeden was dat het motorvolume ergens tussen de 250 en 350 cc zou bedragen druppellen nu op de eerste dag van de 100e Eicma editie de eerste foto's binnen, allicht zal de originele onthulling/presentatie van Eicma in de komende dagen ook nog via youtube en dergelijke onder de aandacht worden gebracht.

Wat ik op dit moment heb gehoord is dat deze 'Kymco DownTown 350' een motorinhoud zou hebben van 320cc.
Of mijn bron betrouwbaar is moeten we nog even afwachten, desalniettemin
sluit het aantal cc's wel aan bij het vermoeden wat ik reeds had.

Voor de rest:

De DownTown 350i is qua ontwerp weer net als zijn voorgangers (de DT125/300) afkomstig uit de pen van de Italiaanse designer Massimo Zaniboni.

Deze DT 350i is een compleet nieuw model met o.a. de nieuwste Bosch ABS versie: 9.1,
daarnaast veel led verlichting, en dus ook ontwikkeld vanuit scratch, dit betekend dat er geen enkel onderdeel gelijk is aan zijn voorgangers: DownTown 125 & 300.

New Downtown 350i sales technique >>>>>

De DownTown 125 & 350i het pronkstuk in het sport-touring segment is vanaf juli 2015 leverbaar voor de advies prijs € 4999 en € 6499 in NL.

[me="★"]Werkplaatshandboek[/me]

KYMCO Downtown 350i Service Manual & More

• Download en pak uit met Winrar
Na uitpakken zit alles al netjes in één folder met de naam:
KYMCO Downtown 350i Service Manual & More


• Download grote: 133Mb.
• Uitgepakt: 162Mb.

• Download url: DropBox

• Back up url via "Mijn Google-Drive":

KYMCO Downtown 350i Service Manual & More.rar

Technische handleidingen kun je vanuit mijn Google-Drive downloaden,
door "na het openen" van de url rechts boven in het scherm op het pijltje te klikken:
Negeer: "Google Drive kan dit bestand niet controleren op virussen."

image.php



★ OEM Onderdelen voor de New Downtown 350i-ABS
via Duitse webshop 'ersatzteilshop.de'
Kymco-Original-Teile-New-Downtown-350i-ABS


★ Kymco @ Eicma 2014 >>>>>


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php



De andere nieuwkomer de "X-Town_300i_ABS_EURO4"

image.php


image.php


image.php


Vorig jaar gepresenteerd als de Agility Maxi, maar dit jaar onder de nieuwe naam X-Town 300i ABS EURO4 en in een nieuwe kleur samenstelling. Een combinatie van het X vormige achterlicht en de naam van de DownTown?!

Het motorblok van de X-Town is als eerste van onze motorscooters voorzien van een 4-takt motorblok die voldoet aan de nieuwste emissienorm van Euro4! Hierdoor is de X-Town extra schoon en zuinig.

De X-Town 300i ABS EURO4 is leverbaar vanaf medio juni 2016.

X-Town Euro4 300i ABS - Kymco


Met vriendelijke groet, Jan *D
 
Laatst bewerkt:
Wow die Agility is echt vet!!!

De DT 350 heeft wel veel weg van de DT 300. Hij s wat strakker en het achterlicht hebben ze eindelijk afgemaakt hahaha
 

Leverbaar vanaf ± juni/juli 2015.

zoals gebruikelijk zal Kymco NL niet direct dit nieuwe model leveren.
Meestal komen ze na Taiwan/Singapore/Maleisië etc. in Europa eerst terecht in Italië/Spanje.
Maar waar een wil is is een weg dus als je dit model persé blind wil hebben
dan gewoon even aankaarten bij de Kymco dealer, en dan mogelijk kan je er in juni/juli op rijden
Dat heb ik tenslotte medio 2013 ook gedaan met de Xciting 400 abs ;)

Eerste Eicma pic. van de DT 350
kymco-downtown-350i-2015.jpg
 
Laatst bewerkt:
hoeveel pk's :D ?
De DT die we nu hebben is al de koning in de 250-400cc range als het gaat om snelheid en ik hoop dat ze met deze 350 de opper koning worden :D hoop niet dat die veel zwaarder is geworden
 
Mooi he. Ik las het op motorfreaks en moest gelijk aan webengine denken haha.

gggggggg *D
p.s.
De 2015 Yamaha Tmax530 met volle led verlichting, upsite-down-vork, ander neusje + keyless en met radiale remmen is ook leuk.
De radiale remmen á-la Xciting400/MaxSym is een must om te hebben op een scooter!
Mooie Tmax foto's zal ik vanavond even uploaden.

hoeveel pk's :D ?
De DT die we nu hebben is al de koning in de 250-400cc range als het gaat om snelheid en ik hoop dat ze met deze 350 de opper koning worden :D hoop niet dat die veel zwaarder is geworden

Hij is 30Pk

Zit voor de rest nog steeds te wachten op goeie complete info, dit zal ongetwijfeld snel komen. Zie update 1e bericht
De DownTown 350 zou overigens ook in 125cc leverbaar zijn.


image.php


image.php


image.php


image.php


"Agility maxi 300"
image.php


image.php


image.php



Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Die Agility maxi 300 oogt voor mij het meest sportief. Ik meen ergens op het www gelezen te hebben dat de Agility maxi 300 ruim 23 pk heeft. Dat is minder dat de DT, maar zo op het oog is de Agility wat lichter en compacter. Hopelijk komt de Agility ook naar NL, en als de prijs dan ook nog concurrend is... :9

Edit: (bron: SoyMotero.net - El magazine motero de actualidad, análisis, reportajes y opinión sobre el mundo de las motos) : Agility Maxi 300i con ABS. Equipa el motor de 271 cc refrigerado por agua, con 23,2 caballos y alimentado por inyección electrónica

Vrij vertaald:
- De Agility Maxi 300i wordt geleverd met abs
- Watergekoelde motor van 271cc (klein slagje lichter dan de huidige DT dus) met electronische injectie.
- Vermogen is 23,2 pk

Uitgebreide pdf van Kymco zelf:
http://www.kymco.com/images/powindo...2015-Agility_Maxi_Press_Release(Official).pdf
 
Laatst bewerkt:
Beetje verwarrende informatie hier en daar over kymco downtown , superdink, agility 300 en 350.
 
Laatst bewerkt:
Die 300 downtown heeft toch ook 30pk?
hmm dan is de bev 350 dus sterker dan deze 350.

nu je het zo zegt er staat op Kymco NL voor de DownTown 300: (32,9 pk) 24.1 kW

Ik zal het proberen uit te zoeken, ik heb het aantal pk's overgenomen van een taiwanese Italiaanse site, en ben zelf niet zo van het onthouden als het om pk's gaat dus
is het mij niet opgevallen dat de DT er meer heeft.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Maakt niet uit want ik ben juist weer een ziekelijke pk freak haha en dus juist geneigd alle pk s te onthouden.
 
hier op Spaanse site 30 pk voor superdink 350cc
[320,6cc}
KYMCO Super Dink 350i 2017


kymco-agility-maxi-300i 23,2 pk
Kymco Grand Dink 300i ABS 2016

En hier een vergelijk uit mei 2014 met een kymco super dink 300 en piaggio x10 350
waar staat dat de kymco 300 in vermogen is terug gegaan in vergelijking met het vorige model van 32,8 pk naar 30 pk om de uitstoot wat te verminderen.
http://www.masmoto.net/pruebas/prueba-comparativa-kymco-super-dink-300-piaggio-x10-350/

{Kymco se queda en los 300 cc para su propulsor mientras que Piaggio apuesta por el 350 cc. El taiwanés desarrolla 30 CV (antes 32,8 pero para reducir emisiones se le ‘capó’ un poco en 2013) y un par de 30,1 Nm (antes 34). El italiano llega hasta los 33,3 CV de potencia máxima y 32,3 Nm de par. En prestaciones vence el Kymco, pero en consumos el italiano. No podemos decir que el Super Dink gaste mucho, pero es que el motor Piaggio consigue unas cifras de consumo muy interesantes.}

De kymco wint in prestaties en de piaggio wint in brandstof verbruik.
en voor de prijs van de piaggio x10 koop je anderhalve Kymco in Spanje.

dan nog de kymco k-xct-300 met 298,9 cc en 28 pk.
http://fichas.masmoto.net/motos/kymco/2429-k-xct-300.html

beetje verwarrend allemaal bij kymco met meerdere 300 cc motoren en verschillende vermogens.
En op de Nederlandse kymco site staat misschien weer wat anders. en dan is er ook nog de
Kymco People GT 300i.
en de namen verschillen dacht ik ook nog per land superdink , downtown. xciting. K-XCT,
agility max . people gt 300.en nog een g-dink 300 en de kymco dink street 300.
Lekker duidelijk allemaal bij kymco.
 
Laatst bewerkt:
Oh mooi die bevestiging dan hoef ik niet te gaan zoeken xie xie Sir Zuunig.


@ Sossa
dat jij die pk's zo uit je mouw schud was me al eens opgevallen *O*
 
Laatst bewerkt:
beetje verwarrend allemaal bij kymco met meerdere 300 cc motoren en verschillende vermogens.
En op de Nederlandse kymco site staat misschien weer wat anders. en dan is er ook nog de Kymco People GT 300i.
De Downtown, de People GTi en de K-XCT hebben het (bijna) 300cc ontwerp. De nieuwe Agility Maxi heeft het 270cc ontwerp, die bijv. in de People S is gebruikt.
en de namen verschillen dacht ik ook nog per land superdink , downtown. xciting. K-XCT,
agility max . people gt 300.en nog een g-dink 300 en de kymco dink street 300.
Lekker duidelijk allemaal bij kymco.
Naar mijn weten is alleen in de EU de DT in div. modelnamen leverbaar.
Bij de Franstalige (Belgie, Frankrijk) invoerder is het Street Dink, bij de Spanjaarden is het Super Dink en in de rest van de EU is het de Downtown.
 
Laatst bewerkt:
A ha ook een scooter momentje in MotoMe

time-fix >>

volgende aflevering iets meer aandacht met een dubbele scooter test,
welke scooters dat zijn wordt volgende week duidelijk.
 
Ja brand is erger Teun ;)
Vindt ut wel geinig dat het net lijkt alsof je heel diep in die achterlichten kan kijken.
De remklauw met 3 remcilinders is ook wel okay :9
Aparte strategie ook, meer CC's minder Pk's

Lijkt een beetje op een UIL die ja aankijkt.

Je bent kennelijk niet de enige die daar zo overdenkt... alhoewel ik de overeenkomsten met het stopkpaardje op de laatste foto niet helemaal begrijp ha ha.
Die uil van jou zie ik dan weer wel zitten :Y

image.php


image.php


image.php


image.php


Mooi om de Honda's er ook zo bij te zien, die zijn ook allebei niet verkeerd.
Misschien vindt dat stokpaardje dit ook wel
 
Laatst bewerkt:
Vind het mooie scooters. Volwassen ook. Beetje designe vd Kawa j300.
Zal ook wel lekker rijden joh. Verschilt denk niet veel van andere scooters qua rijding
en feeling. Wend allemaal wel.
 
vind die achterkant zeer geslaagd,vind hem zelfs mooier dan de xmax400.
wat ik me wel is af vraag is wat kymco na 60oookm doet bv in verhouding met yamaha qwa slijtage stijfheid van de scooter of dat allemaal zo blijft.
of er kwaliteit verschil is?
honda forza(de 125 is mooier dan de 300) in een 350cc uitvoering zou ook heel leuk zijn dan met uiterlijk van de 125cc
 
Laatst bewerkt:
hier op Spaans....

beetje verwarrend allemaal bij kymco met meerdere 300 cc motoren en verschillende vermogens.
En op de Nederlandse kymco site staat misschien weer wat anders. en dan is er ook nog de
Kymco People GT 300i.
en de namen verschillen dacht ik ook nog per land superdink , downtown. xciting. K-XCT,
agility max . people gt 300.en nog een g-dink 300 en de kymco dink street 300
.
Lekker duidelijk allemaal bij kymco.

Het bericht is volgens mij vooral gericht aan de concurrenten: Kymco gaat de markt van
de circa 300 cc motorscooters domineren. Ik geloof ook dat de nieuwe designs heel wat
zieltjes zullen winnen voor Kymco. Fraaie designs de laatste tijd. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan