De GT750 van Joost

Om voor eens en altijd af te rekenen met "injectie op 2takt kan niet"; ik heb de GT na 100km inrijden op een trailer gezet en een heel weekend afgebeuld in luxemburg. Vervolgens 400km terug naar huis gereden.

Enige problemen waren een doorgeschuurde tank (gesoldeerd op de camping), afgebroken uitlaatophangpunt (nieuwe gemaakt uit draadeind), een verloren uitlaat tapeind (meh) en een verzopen bougie door mijn onervarenheid met 2 takten in de bergen. Verder geen slag verkeerd, 1 op 11'ish en niet (veel) onder gedaan voor de 90s sportmotoren in de bergen.

Het kan dus prima, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent ;)

[~[url="http://i231.photobucket.com/albums/ee39/Joostvdw/gt750/2014-06-02211613.jpg"]afbeelding~][/URL]

Als het goed is komen er nog go-pro filmpjes en mogelijk nog wat foto's, maar voor nu vind ik dit al een prestatie op zich ;) Ik heb al wel weer plannen wat anders en beter moet... eerst nog maar even rijden.




*O* :} , de aanhouder wint 8-)
 
Your a real hero. Ancient techniek combineren met high tech That's the way to go.
 
Dit blijft een van mijn meest favoriete topics, je steekt er zoveel energie/tijd en niet te vergeten geld in, en waarom?
Omdat JIJ erin gelooft, diep respect!

ditto ! 't heeft zich dus wel bewezen, blazen in de bergen en dan nog 400 km erbij... WAUW

Waar blijven de filmpjes :Y
Als je nog muziek zoekt voor onder een filmpje dan lijkt Aretha's R.E.S.P.E.C.T. op meerdere
manieren toepasselijk _O- _O-
You da man :} :} :}

greetz Rijk

ps die uitlaat staat er goed bij en hij klinkt geweldig !
 
Laatst bewerkt:
ditto ! 't heeft zich dus wel bewezen, blazen in de bergen en dan nog 400 km erbij...
Waar blijven de filmpjes :Y
Als je nog muziek zoekt voor onder een filmpje dan lijkt Aretha's R.E.S.P.E.C.T. op meerdere
manieren toepasselijk _O- _O-
You da man :} :} :}

greetz Rijk

ps die uitlaat staat er goed bij en hij klinkt geweldig !

Met zo'n uitlaat heb je echt geen muziek nodig, 3in1 onder een 2takt dat is zo'n beetje het mooiste geluid dat er bestaat!
 
Kleine update voor de geinteresseerden :)

GT loopt nog steeds erg goed, ik blijf peuteren aan de afstelling en deze wordt dus ook steeds beter. Door de langere achterbrug heeft hij meer de neiging tot wielspin dan wheelies, dus rotondes af is nu oppassen geblazen ;) Ook bovenin toeren begint het nu goed te komen, het tempo waarmee dat ding doorstuift naar 150 (dan durf ik niet meer...) is niet gepast voor zo'n oud hok. Ik krijg wel eindeloos respect voor de mensen die met de originele ophanging hiermee raceten (of racen!). En dit is ook meteen een mooi bruggetje; met de Bikers Classics op Spa dit jaar rijd ik een rondje mee in het parade rondje ter ere van 40 jaar RG500! (onder voorbehoud van het weer en benzine budget..)

En ik heb 100eu uitgegeven aan Ducati onderdelen, voor de GT, mogen jullie raden wat ;)
 
Kleine update voor de geinteresseerden :)

GT loopt nog steeds erg goed, ik blijf peuteren aan de afstelling en deze wordt dus ook steeds beter. Door de langere achterbrug heeft hij meer de neiging tot wielspin dan wheelies, dus rotondes af is nu oppassen geblazen ;) Ook bovenin toeren begint het nu goed te komen, het tempo waarmee dat ding doorstuift naar 150 (dan durf ik niet meer...) is niet gepast voor zo'n oud hok. Ik krijg wel eindeloos respect voor de mensen die met de originele ophanging hiermee raceten (of racen!). En dit is ook meteen een mooi bruggetje; met de Bikers Classics op Spa dit jaar rijd ik een rondje mee in het parade rondje ter ere van 40 jaar RG500! (onder voorbehoud van het weer en benzine budget..)

En ik heb 100eu uitgegeven aan Ducati onderdelen, voor de GT, mogen jullie raden wat ;)

Desmodromische kleppen?
 
En hoe is het nu met de gt? Ik las dit wederom met veel bewondering en ik ben heel benieuwd wat er intussen allemaal is gebeurd!!
 
Kleine update voor de geinteresseerden :)

GT loopt nog steeds erg goed, ik blijf peuteren aan de afstelling en deze wordt dus ook steeds beter. Door de langere achterbrug heeft hij meer de neiging tot wielspin dan wheelies, dus rotondes af is nu oppassen geblazen ;) Ook bovenin toeren begint het nu goed te komen, het tempo waarmee dat ding doorstuift naar 150 (dan durf ik niet meer...) is niet gepast voor zo'n oud hok. Ik krijg wel eindeloos respect voor de mensen die met de originele ophanging hiermee raceten (of racen!). En dit is ook meteen een mooi bruggetje; met de Bikers Classics op Spa dit jaar rijd ik een rondje mee in het parade rondje ter ere van 40 jaar RG500! (onder voorbehoud van het weer en benzine budget..)

En ik heb 100eu uitgegeven aan Ducati onderdelen, voor de GT, mogen jullie raden wat ;)

Twee Ducati design ventieldopjes... ? :?
 
Haha, ik was zelf eigenlijk compleet vergeten dat ik ducati onderdelen had gekocht, handig zo'n forum!

In de tussentijd is er niet veel veranderd, de originele motor kabelboom heeft nog een keer een willekeurige sluiting verzonnen, er is een kettingspanner opgekomen om het geklatter een beetje tegen te gaan. Oh en er is iets mis met 1 vd 3 injectoren; als ik de throttlebodies synchroon stel op inlaatvacuum loopt hij best brak, zet ik ze synchroon op uitlaatgastemperatuur dan loopt hij ape strak, dus daar klopt iets nog niet helemaal...

Verder ben ik bezig met een project voor mn opleiding waarbij de GT een leidend onderwerp is, maar daar zal ik meer over berichten als ik meer te tonen heb.

Van de winter wil ik eigenlijk 3 in 3 uitlaten maken en evt. cilinders aanpassen, maar dat is allemaal nog toekomstmuziek ;)
 
Maar nu weten we nog steeds niet wat voor Ducati onderdelen je gekocht hebt voor die 100 eurio's.... :N -O-
 
Goed punt...

Ik heb een in-tank brandstofpomp gekocht van een 2011 Ducati Monster 796 :)

Waarom een Ducati pomp hoor ik je vragen? Nou, ik had een aantal eisen voor een in-tank pomp; sowieso zo klein mogelijk, mijn oude GT tank heeft amper een vlak stuk om de pomp te monteren, druk en flow moeten redelijk hoog zijn (zelfde pomp zit op de 1100) en het is een pomp bedoeld voor flow-through setup, dus er is een in- en uitgang op de pomp. Gevolg is dat ik enkel 2 snelsluiters hoef te verbinden, 2 draadjes voor de pomp en 2 draadjes voor niveau lampjes, simpel!

Probleem is wel dat ik een flens moet maken en deze benzinedicht op de tank moet krijgen...
 
Okee, tijd voor een update 
Zoals een paar berichtjes hoger te lezen valt had ik een ducati monster pomp aangeschaft, voornamelijk omdat deze mooi IN de tank past en ook de flow en druk heeft die ik nodig heb, dan kan die enorme FIAT auto pomp ook eraf. Dit was echter geen prioriteit, omdat, nou ja, het oude systeem werkte tenslotte ook…
Door plek gebrek onder de tank dankzij een ander project is dit opeens van helemaal onderaan de lijst naar helemaal bovenaan geschoven en dus heb ik de slijptol in de tank gezet. De reden waarom dit allemaal moest gebeuren vertel ik later ;)

Dus, eerst maar eens een flens gemaakt voor de pomp, uit lekker dik staal zodat de pomp goed afsluit. Nadeel is wel dat ik enkel een slijptol en wat vijlen tot mn beschikking had, dus het was een flinke workout om dit voor elkaar te krijgen.



Met deze flens kon ook mooi worden bepaald hoeveel ik moest aanpassen aan de tank en dat bleek best wat. De enige plek waar het mogelijkerwijs zou kunnen passen is in de bodem van de linker wang en dan vrij ver naar voren. Maar zelfs daar was eigenlijk te weinig plek.









Enige manier waarop dit zou gaan passen is door een flink uitbouw in de wang te maken en hopen dat alles net niet tegen het frame aanloopt.

Maar volgens het karton zou het moeten passen, dus, slijptol erin!




Ik moet hierbij wel zeggen dat ik de tank al een paar weken leeg en open heb laten liggen en ook met zowel thinner als aceton heb uitgespoeld. Beide chemicalien zijn vluchtiger dan benzine en laten geen reisdue achter. Ook hebben ze beide een sterk oplossend vermogen om de 40 jaar oude gomvorming e.d. in de tank op te lossen. Voordat ik er aan ging lassen heb ik er als laatste test nog een brandend stuk papier ingegooid wat resulteerde in een brandend stuk papier in mn tank… Gelukkig ging ik em toch open slijpen ;)

Vervolgens was het zaak dit grote gat weer dicht te maken.







Om er weer een gat in te maken.



Om daar dan weer de flens in te lassen.



Met dit resultaat.




Ik moet nog een deel aflassen, dan testen op lekkages (die er ongetwijfeld zullen zijn), die repareren, plamuren en op zn minst primen. Ook moet het reservelampje nog worden aangepast, die zit op een paaltje op de pomp, maar moet een stuk lager komen om zinnig te zijn op de GT.

Waarom dit nou dus allemaal nodig was komt andere keer weer, nu genoeg getypt ;)
 
"heb ik er als laatste test nog een brandend stuk papier ingegooid wat resulteerde in een brandend stuk papier in mn tank…"

_O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Waarom dit nou dus allemaal nodig was komt andere keer

ik wist het, hij gaat commercieel :Y
Noteer mij maar voor zo'n injectie ombouwset voor de GS1000 !

Mooie en nuttige aanpassingen weer.
Ik ben benieuwd wat volgt ..

groeten, Rijk
 
Hulde 3 werf voor dit project en topic eigenaar. Als 2smoke addict en oa voormalig GT550 eigenaar en in het bezit van een Duc 996SPS zou ik deze aanpassing enkel maar toe kunnen juichen ware het echter dat ik het geen porem vind die bezinepomp zo in het zicht! Tip, als je de ori snelsluiting voor benzineleidingen van Ducati gebruikt, smeer deze goed met vet in! Je bent de eerste niet (zo ook ondergetekende) waarbij deze krengen afbreken omdat ze vast zitten en of gaan lekken!

Maar voor de rest is het een pracht van een machine, ga zo door!
 
Zo, even in een ochtendje dit topic gelezen en bekeken en heb erg veel respect voor je doorzettingsvermogen! Erg leuk om te lezen en je leert zo nog eens wat.

Al komt er ook genoeg abacadabra langs ;)
Succes verder en ik blijf het volgen!
 
..Kun je samenvatten wat het verschil is in vermogensafgifte t.o.v de carbs?

Misschien kun je plug & play kitjes voor injectie-ombouw gaan verkopen voor deze motoren.. en misschien voor jawa twins? :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan