MTB/van der Ven zijspannen-topic!

Breed traag duits hok.

  • Hoera, weer een Beemer erbij!

    Stemmen: 2 6,7%
  • Kras op met je mof!

    Stemmen: 1 3,3%
  • Maakt me niet uit, als het maar 3 wielen heeft.

    Stemmen: 8 26,7%
  • Pfffffffffffffffff weer een poll.

    Stemmen: 7 23,3%
  • Waar heeft die gek het over?

    Stemmen: 5 16,7%
  • Welkom Bosso, je lijkt me een geschikte peer.

    Stemmen: 7 23,3%

  • Totaal aantal stemmers
    30
Die kom ik al jaren tegen op de MA-Run in Venlo.


Ik zie net dat de M-A Run dit jaar op 20 september word gereden. Misschien toch eens meedoen, want als jij met je WiFi, Ben van Kaam, Hans Visser (geen M-Fer) en die paarse ook mee rijden zijn we met 5 v/d/ Vennetje bij elkaar. Reünietje in de maak? *O*
 
Oh ja, dat ding waar ik toen niks van vond ;)

En mijn god.. wie haalt het nou in zijn hoofd om zo'n bak naast zo'n mooie VFKR te hangen..
Gelukkig ook een prijs van niks, maar the horror pfff..
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam op FB er weer eentje tegen !

full
 
Het gaat binnenkort achteruit met mijn BMW/vdVen. :( Nee geintje, ik heb gisteren wat moois op de kop getikt, een 5bak met ruckfahrt anlage. :Y

Foto-8LFYWXRJ.jpg

Foto-OJPTYK44.jpg

Foto-PRZ3863F.jpg


Helaas past het niet zo 1 2 3 bij mijn spul daar het hulpframe in de weg zit. |( Dus daar moet wat aan gedaan worden.
 
Laatst bewerkt:
Idd, er moet een stukje uit het hulpframe... Ik rij er al jaren mee. Achter mijn Alfa-Romeo blok. Van de extra tandwielen zijn alle tanden omgebogen (deze zijn ook niet gehard) maar hij doet het nog steeds na 150.000 km. Wel een tip; niet afremmen op de motor als je achteruit rijdt, dan gaat de achteruitversnelling rap stuk. En uiteraard ook niet in z'n 1e (of 2e) versnelling zetten als de achteruit nog ingeschakeld staat, dan zit alles vast. Dat heeft een maat van me z'n cardan gekost B|
 
Alle uitleg van de verkoper mee gekregen. Ook het 1e + achteruit gevalletje. Dit is dan weer wel te gebruiken als parkeerstand. Maar het blijft opletten.
 
Dus hij moet in vrij staan als je achteruit wil?
Daar zou je dan een electrische beveiliging op kunnen maken als je jezelf niet vertrouwd
 
Heb ik ook aan gedacht, maar gewoon effe het koppie erbij houden, gaat bij mij al 12 jaar goed!

~[edit] Deze bakken worden gemaakt/verkocht door Jan Gol in Nijkerkerveen; voor het geval je onderdelen nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
Linke grappen die achteruit. Je zou hem eigenlijk willen borgen zodat hij alleen in achteruit kan als het vrijlampje brand. Maar de constructie is zo fantastisch simpel dat het vrijwel onmogelijk is. Je zult minimaal een schakelaar tussen de achteruit nodig hebben om een lampje, of een schakeling aan te sturen.
 
Eigenlijk moet je de bedieningen mechanisch vergrendelen. M.a.w. de achteruit hefboom wordt vrijgegeven als de versnellingsbak in neutraal staat, maar zodra de achteruit wordt ingeschakeld moet de versnellingsbak vergrendelt zijn in neutraal. En andersom :+
Je kan wel elektrisch iets maken, maar dat werkt niet als je b.v. uitrolt met je contact uit....

Aangezien me dat allemaal te veel werk was hou ik het koppie erbij met schakelen !
 
Laatst bewerkt:
Schakelaartje op de hefboom en achteruitrijlamp met piepertje erin! Vrijwel niemand verwacht dat een motor met zijspan een achteruit heeft, dus die witte lamp met piepertje alá een vrachtwagen lijkt me een prima oplossing. Enne, ook leuk voor de omstanders. _O-
 
Laatst bewerkt:
full



Beste Bosso
Ik wens je een wereld vol geluk,
en wens je van alles het beste.
Ik wens je grote schalen vol goede gezondheid,
en dagen vol zonneschijn.
Ik wens je voorspoed, liefde en blijheid,
en een leven vol vreugde.
Ik wens je alle geluk van de wereld,
en dat je alles wordt gegeven .
Nu je de halve eeuw passeert
word je door Abraham geëerd

Onze hartelijke felicitaties met deze bijzondere verjaardag

Halflive en Bmwoman

8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan