Trudy renovatie (VS750)

Tja niet zo heel veel gebeurt de laatste tijd maar toch even een mini updatje.

Gister mijn spullen bij de spuiter opgehaald.. en neen helaas niets mee gebeurt.. ;(

296E317301.jpg


Hij heeft het gewoon te druk maar wil dat niet toegeven en draait wat om de hete brei heen. Gezien de eerste vliegroest al weer aanwezig was het spul maar weer mee naar huis genomen en dan komende week zelf maar alles in de grond zetten. Mocht dat goed lukken dan denk ik dat ik de aflak ook maar zelf doe. Voordeel is dat ik vanaf morgen vakantie heb.. *D



Vorige maand al wel een 1400 zitje gescoord, is net wat breder voor de vrouw dus zit (hopelijk) wat comfortabeler voor haar.

EA9AEAD132.jpg


Even wat look and feel.

C285EC6135.jpg




Afgelopen tijd het blok schoon gemaakt, wat een drab kwam daar af zeg. Komend weekeinde even schuren en dan kan die ook in de verf.

5C1A3BC335.jpg


3734BD730C.jpg




Tevens ook weer een nieuw projectje in het vooruitzicht met dank aan Pascal. Liep al langer met het idee rond maar nu hij er mee bezig is begint het toch wel erg te kriebelen om het ook te gaan doen. Te meer omdat ik nog een extra deksel heb liggen.
95E930641C.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die koppeling is wel gaaf....maar wat ga je als glaasje gebruiken?

Wat voor kleur moet alles worden?
Anders wil ik eventueel wel een deal met je maken...
mocht je het zelf gaan doen....gebruik geen spuitbussen want dat is gewoon zonde van je geld en moeite
 
Die koppeling is wel gaaf....maar wat ga je als glaasje gebruiken?
Voor het glas wil ik perspex gaan gebruiken. Dit is een hard soort plexiglas alleen dan sterker, krasvaster en bestand tegen relatief hoge temperaturen. IKEA verkocht een paar jaar geleden fotolijstjes van perspex en ik heb daar nog eentje van liggen met toevallig de juiste afmeting waar ik het uit kan zagen. Zoals gezegd het deksel heb ik al dus moet nog op zoek naar een passende ring.

Wat voor kleur moet alles worden?
Anders wil ik eventueel wel een deal met je maken...
mocht je het zelf gaan doen....gebruik geen spuitbussen want dat is gewoon zonde van je geld en moeite
Bedankt voor het aanbod maar heb een kleine compressor + spuitpistool staan. Ooit gekocht voor dit doel totdat ik het aanbod van die spuiter kreeg. Ik ga eerst de grondlaag aanbrengen en aan de hand van dat resultaat ga ik bekijken of ik de kleurlaag zelf ga doen of uitbesteden. In dat laatste geval houd ik jou in het achterhoofd.

Hoe is het met jou VS projectje..??
 
Mijn vs projectje is allang klaar en zelfs verkocht...
ik zou meer fotos maken en plaatsen maar kom gewoon tijd tekort...
 
Afgelopen week even een spuitcabine in elkaar geknutseld. Helaas geen oude stofzuiger ter beschikking om als afzuiging dienst te doen maar goed al met al wel een redelijk stofvrije ruimte. Althans na het bevochtigen van de ruimte vlak voor het spuiten, de nadelige invloed van de spuitnevel viel gelukkig mee.

77029331E4.jpg


B5C6D1B772.jpg


88B7030946.jpg


Was lekker bezig toen helaas de compressor het begaf. Had nog veel verf over (harder) dus toch maar overgestapt op de vorig jaar aangeschafte Preval Sprayer. En moet zeggen dat ging zo gek nog niet.

F59CE5A067.jpg


580270D344.jpg


CE6E9F569C.jpg


40AB49315E.jpg


Alles nu 2 x in de grondprimer.. laat het 48 uur drogen en dan licht opschuren.. om het dan eindelijk in de juiste kleur te spuiten.
 
Gezien de vorig jaar geleverde verf niet antraciet is maar zwart wil ik nieuwe verf gaan halen. Wel jammer want op zich ziet het er niet verkeerd uit. Had het natuurlijk gelijk kunnen zien bij het openen van het blik maar ik dacht wellicht dat het na het drogen nog iets lichter zou optrekken. Maar goed wellicht dat ik mijn pekel Trudy nog eens zwart ga spuiten.

26DA9ACA57.jpg


Al met al heb ik echter het zelf mengen wel een beetje gehad en zit nu aan kant en klare spuitbussen te denken. Ik denk dat het de Spraymax gaat worden omdat hierbij de harder in een los compartiment onderin de bus zit, die via een druk op de knop kan wordt gemengd. Dit in tegenstelling tot de Collormatic die gemengd wordt aangeleverd en dus gelijk moet worden verwerkt.

Verder de laatste weken lekker opgeschoten en zal hier binnenkort foto’s van gaan plaatsen. Tipje van de sluier… het blok hangt er reeds onder.. *D
 
Je hebt weer wat vorderingen gemaakt zie ik! Die koppeling is wel erg vet idd

Ik wacht je volgende update weer af ;)

btw: Bij de foto in de OP zie je dat ook de verchroomde delen ernstig zijn aangetast met roest

Hoe heb je dat aangepakt? Opnieuw laten verchromen? En dan halen ze eerst de oude laag eraf ofzo? (of misschien moet dit nog gebeuren, maar om nu het hele topic weer door te bladeren...)
 
Laatst bewerkt:
Heb het meeste chroom, waar het heel slecht was, verwijdert en het onderliggende aluminium gepolijst.
 
Laatst bewerkt:
mooie spuitcabine,als je klaar bent dan stop je er een paar planjes in.En je hebt je motor binnen de kortste keren terug verdiend
 
Aze zei:
Verder de laatste weken lekker opgeschoten en zal hier binnenkort foto’s van gaan plaatsen. Tipje van de sluier… het blok hangt er reeds onder.. :D

Bij deze..!!

Blokje afgespoten en erin gehangen, tussendoor ook nog even de accubak gemonteerd.

10B6C6C02B.jpg


4A7BE9147F.jpg


1B06D6A4B5.jpg


C4F0C15E16.jpg


7706993432.jpg


784BC4D3DA.jpg


BA0269E307.jpg
 
Ook het spuitwerk klaar, heb uiteindelijk voor de spuitbussen van Spraymax gekozen. Door middel van het indrukken van een pinnetje wordt de harder met de lak gemengd. Even de bussen in een bakje warm water en dan vloeit het mooier.

77F81CB9AF.jpg


1278A34FF5.jpg


8C8FCDB608.jpg


E8AF72F24E.jpg



Even wat look & feel.

CBC8E211B0.jpg


96DBFE173D.jpg
 
Highway bar gemonteerd.

99AFE40BC5.jpg


9420E59682.jpg


240BF25941.jpg


DE4267E25F.jpg


C5FD6BF06E.jpg


FA67E18373.jpg



Reeds begonnen met het ontchromen en polijsten van de blokdeksels..

CF2E231E22.jpg


Wordt weer vervolgd.. :]
 
Laatst bewerkt:
Hij is weer bezig *D

ben wel benieuwd naar de kleurstelling straks, zaten hier te denken om de vulcan matgrijs te maken :z
kan ik ff inspiratie opdoen.
 
Oké, misschien dat je met 2k matte blanke lak nog het gewenste resultaat kunt krijgen. .. die heeft spray max ook heb ik gezien
 
Klopt.. maar het zijdeglans bevalt me ook wel.. dus ik laat het eerst zo en ga na het polijsten van de blokdeksels de bike opbouwen. Kan hem altijd nog met blanke mat lak overspuiten.
 
Vandaag verder gegaan met het opbouwen..

FA8823CFEB.jpg



Maar tijdens het opbouwen ging de kleur me toch steeds meer tegen staan. In de garage onder het tl licht gaat het wel maar in het daglicht heeft het toch wat een te veel aqua effect. Dus vanavond toch maar weer begonnen met "back in black". Ditmaal gewoon hoogglans omdat ik die nog had staan, opgebracht met de Preval Sprayer.

9F9507C08E.jpg



Ook nog wat dingetjes gescoord om de garage wat aan te kleden, maar das een ander verhaal.. })

2A24C72FDD.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan