H7 halogeen vervangen door LED

Het licht van de LED komt veel hoger en zal dus verblindend zijn.
Bovendien is aan het display van de motor te zien dat de foto's niet met dezelfde belichtingsinstellingen zijn genomen.

led-sidebyside2labels-561x374.jpg
 
Het licht van de LED komt veel hoger en zal dus verblindend zijn.
Bovendien is aan het display van de motor te zien dat de foto's niet met dezelfde belichtingsinstellingen zijn genomen.

[afbeelding]

Toch maar even de review lezen is mijn advies, hoewel het natuurlijk ook verkoop-praat bevat ;)
While these LED headlight bulbs are designated for off-road use (just like all LED and HID replacement bulbs), the well-focused beam pattern did not cause a problem for other motorists when we traveled on the road.

En het verschil in belichting spreekt extra in het voordeel van de led-lamp..... wat me tegenhoud om een dergelijke lamp te testen (maar dan met lager vermogen) is dat ik a) een h11 vatting nodig heb en b) bang ben dat de ventilator niet in m'n lamphuis past c) lamphuis van kunststof is en wellicht te warm wordt. En dus hoop dat iemand anders de - in dit geval waarschijnklijk echt - hete kolen uit het vuur haalt ;)
 
Laatst bewerkt:
Het licht van de LED komt veel hoger en zal dus verblindend zijn.
Bovendien is aan het display van de motor te zien dat de foto's niet met dezelfde belichtingsinstellingen zijn genomen.

[afbeelding]
Wat al gezegd is, de belichting is juist langer / groter diafragma bij de bulb.
Dus nadelig voor de LED, of voordelig als je het vanaf de andere kant bekijkt. :+

Ik heb pics hoe het wel moet. :P
 
Laatst bewerkt:
Dit plaatje had wellicht beter geweest: (Dimlicht en grootlicht vergelijking)

Headlighturnsmaller.gif


Hier lijkt het er op dat er wel met vaste belichtingsinstellingen is gewerkt.

Bij het dimlicht is te zien dat het bij LED flink hoger komt dan bij halogeen. Voor gebruik op de weg is dat minder...

De LED technologie gaat hard en heeft zeker de toekomst. Maar dat er goede LED oplossingen komen voor koplampen die oorspronkelijk ontworpen zijn voor halogeen, zie ik niet gebeuren.

Alleen als het geheel nieuw ontworpen wordt zal het aan de eisen kunnen voldoen ben ik bang.
 
Voor die prijs vind ik het een slecht alternatief voor Xenon.

Tenzij die goedkope Ebay setjes uit China prima functioneren maar anders is het ten opzichte van Xenon het net niet zeg maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan