Yamaha x-max 400

Die Akra ziet er inderdaad wel goed uit.

Ik heb een minder tof cadeau gekregen vandaag: check engine lampje ;(

Was net vertrokken en na enkele meters merkte ik dat het lampje was blijven branden. Alles lijkt nog normaal te werken maar lampje blijft branden, dus maandag afspraak in de garage...
 
Die Akra ziet er inderdaad wel goed uit.

Ik heb een minder tof cadeau gekregen vandaag: check engine lampje ;(

Was net vertrokken en na enkele meters merkte ik dat het lampje was blijven branden. Alles lijkt nog normaal te werken maar lampje blijft branden, dus maandag afspraak in de garage...

Oei da's minder.. Ben benieuwd wat het is.
Leuk is het niet maar nog wel garantie..
 
Beetje laat maar update:
Het lampje is terug verdwenen... Ik geraakte door omstandigheden maar niet bij de garage, en toen ik midden januari nog eens de motor startte, ging het lampje direct na het starten terug uit.
Ik vermoed dat er ergens vocht binnen was geraakt, en zal de garage bij m'n 5K onderhoud er laten naar kijken.

Als er trouwens nog iemand zo heeft lopen vloeken bij het proberen oppompen/spanning nakijken van de voorband (met de dubbele schijf bijna onmogelijk): een 90° ventiel-verlengstukje doet wonderen!

full
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook bij de eerstkomende bandenwissel een haaks ventiel laten monteren. Voordeel is dat je die altijd bij je hebt. :)
 
Dit is de zak waar ik eerder al naar gelinkt had, is gemaakt uit een stevige nylon-achtige stof en voorzien van een isolerende voering.
Desondanks is de zak nog redelijk flexibel en makkelijk vooraan onder het zadel te plaatsen:

full
 
Heeft er iemand ervaring met een bekeuring voor niet gemonteerde db killers? Ik werd door motoragent aangesproken hierover, of ik de db killers wilde monteren op straffe van een bekeuring ad 280 euri. Als je er maar eentje monteert ben je dan nog steeds strafbaar?
 
db killer moet geklonken of met treknagel vast zitten, boutje word bijna altijd goed bevonden , behalve bij een fuik!
 
Die van mij zit gewoon fabriek af met een imbus boutje, soms hebben ze van die speciale controles met een Db-meter erbij en dan ben je denk ik mooi het haasje, want een 400cc 1 cilinder en dan nog zonder zo'n Db killert is 'way to loud' en erg opvallend.

Ik heb een MiVV zonder cat. op mijn 400 ik kan niet eens zonder Db killer gaan rond rijden want dat is zowat gelijk aan zonder uitlaat rijden, en harder lopen gaat het er ook niet van.
 
De killer moeten er beide inzitten anders voldoe je niet aan het e keur. Kost je 370 euro. En natuurlijk nog 7 euro admin kosten.
Ik heb ook met één killer gereden maar vind dat net eventjes te.

Hier is een topic erover
 
Laatst bewerkt:
Als het een uitlaat is met e keur en je stopt de db killer terug zou het dus goed moeten zijn.
let op sommige uitlaten van de aftermarkt hebben geen e keur dus wel of geen db killer je bent sowieso illegaal bezeg dan.

voor mijn leovincy zit gewoon e keur op maar als ik het geluid hoor dan denk ik ongelooflijk dat dit nog met db killer is, lijkt net of die eruit is.
 
Klopt Sossa, met een E keur pot, zit je altijd goed.
Had op mijn X city 250 een Akra, goedgekeurd, en id met killer er nog in
maakte ie wel aardig geluid. Laat staan zonder.
Dat is het voordeel van een A merk pot!!
 
Ik heb nummers in pijp en een certificaatpasje met nummers derbij enzo maar de herrie wordt er niet minder door.
 
Precies web dat is mijn verbazing ook.
de gedachten komen er bij mij dan ook zeker niet aan om hierbij de db killer er ook nog eens uit te moeten halen.
miin inlaat geluid en van de vergrote gasklephuis maakt ook al wat meer geluid.
ik lijk net een gs 1200 die voorbij komt haha.
 
Is er iets bekend of er een soort van power commander bestaat voor de x max 400? Zo ja ,wat is de winst die je ermee boekt en wat zijn ongeveer de kosten? Loont het om de standaard afstelling te veranderen? Gaarne uw reacties....
 
http://www.areamoto17.eu/moto_acces...ntraline_power_commander_yamaha_x_max_250.php

Centralina Rapid Bike Easy X-Max Majesty X-City Cygnus 125/250/400 (Modulo Aggiuntivo)

dit bedoel je?

bij een standaard majesty xmax lijkt mij een beetje duur.
heb je dr pully of jcosta polini etc.
dan heeft het al wat nut omdat je hoger in de toerenkomt hiermee kun je nog wat meer topsnelheid eruit halen.
of ervoor kiezen om bijv het midden gebied nog wat sterker te maken.
heb je een akra eronder in combi met andere vario.
dan heb je een hele andere verhaal.
als je dan de boel afstelt heb je een compleet andere scoot dan voor zo een rapidbike of power commander.
vergis je alleen niet want sommigen en dat zijn er niet veel.
die kunnen ook al een hoop in je originele module doen zonder dus de kosten van zo een kastje.
informeer eerst daar eens naar veel goedkoper voor bijna hetzelfde.
 
De fuel controllers die er voor jou en mijn scoot te krijgen zijn over het algemeen te beperkt in hun mogelijkheden, dus niet zomaar even makkelijk flitsende resultaten op b.v. een standaard scooter.
Het zijn steeds de goedkopere versies en niet de wat duurdere

In plaats van fuel controller van 0 naar 100Km versnellen door andere cvt geeft ook een mooi effect, heb ik ook gedaan, dat pakt op zo'n 400 heel leuk uit.
De sportvario zorgt voor een dikke acceleratie en de sportkoppeling verhoogd je gas-reactie, die yamaha van jou is niet voor de poes met zo'n setje :]

Variateur MALOSSI Maxi Multivar Yamaha Majesty 400 4T € 176,93
Dan als de Malossi rollen op zijn stap je over op duurzame dr. Pulley's in de Multivar.

Variateur J.COSTA Transversal EVO3 X-Max III 400i € 299,00


&

Dr Pulley Hitclutch 251501 + Bell 160Y For Yamaha 400 € 325,00
 
Laatst bewerkt:
Na lang te hebben nagedacht over wat ik zou doen heb ik besloten om de hit clutch van Dr Pulley aan te schaffen, dit icm de J Costa en de akra . Nu ben ik eindelijk tevreden over de acceleratie. Dank allen voor de tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan