BMW C Evolution scooter

De display gaf vanochtend 100% geladen aan en een actieradius van 76 km....een tegenvallende waarde.
Nog even en ik haal de heenreis van 65 km nog niet eens, afwachten.....
Dat haal ik ook, 4 keer woon/werk, op m'n elektrieke trapfiets, met één
Lithium-ion 37V/10Ah accu })
 
Laatst bewerkt:
Vandaag opgeladen op 13 ampere van 3% naar 100% in 3:40u actieradius 79 km, 3 km meer dan vanochtend. Na 1 uur 36%, na 2 uur 67%, na 3 uur 95%.
 
Toch maar fietsen dan, alleen wel buiten reMblokken en banden onderhoud aan ketting en tandwielen.
 
Ja, hartstikke leuk, dat duur(zame) EVO green environment rijden, maar voor zo'n 80km daarna 3.5 uur opladen en ruim 15.000 euro aanschaf, blijf ik nog maar even elektiek fietsen en op m'n NC700X, 8000 euro / 1:30 / 14 liter / 400km, rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat minder hard optrekken en minder hard rijden de actieradius wat kan vergroten.
maar nu met een nieuwe bmw scooter 76 km actieradius hoe is het dan over 2 jaar als het erg koud is 63 km?
net niet meer genoeg?
 
De BMW-i3 heeft trouwens, in de praktijk, ook maar een actieradius van zo'n 115 km (gebruikerservaringen) en in de folder 160 km, heel de nacht opladen, voor de deur, thuis opladen bij 16/32 Ampère (geen snellader, 100 Ampère)
't elektrieke autootje mag ook wat kosten, vanaf zo'n 35.000 groene euro's })
 
Laatst bewerkt:
Dus van utrecht naar de kermis van Maastricht en weer terug naar huis doe je dus 2 dagen over ? Haha.
maar die Electrische auto s rijden wel heel erg fijn weet ik uit ervaring.
ik reed in een Toyota geloof ik van een rijschool houder en die zei dat hij effectief rond de 400 km reed terwijl er 700 werd beloofd in de folder.
maar 400 is toch zeker acceptabel.
dat zal er nu in de winter misschien 250 zijn ook nog voldoende.
de auto koste 34.000 euro
 
Ik had een Traxxas E-Revo RC auto. Die ging bijna 100kmpu. Er zaten 2 3-cells 11.1Volt Lipo batterijen in, die er na plusminus 25 minuten de brui aan gaven. Leuk als hobby, maar voor het dagelijks leven?!
Ik bedoel hiermee, dat de batterijen vaak na al een jaar (max. 1.5jr) nog maar 70% van hun capaciteit vrijgeven en dan rijst dus de vraag; wat kost een nieuwe accu-pack? En daar komt (na de gepeperde aanschafprijs) nog het reguliere onderhoud bij. Hoezo goedkoop?
En is stroom op dit moment wel zo'n groene energie? Die komt van de energie centrale toch? En die lopen voor meer dan 80% nog op steen en bruin kool en kernsplitsing en zo! Daar zie ik niet zoveel groens aan.
Een auto op zonne energie zou ik een echte oplossing vinden. Tot die tijd rij ik gewoon zuinig door m'n rijstijl aan te passen en veel te rijden op m'n NC700D. Maar da's natuurlijk mijn mening.
 
Toevallig las ik in de Telegraaf van een paar weken geleden dat een auto op stroom , als je de bouw en levensduur van accu's en afbraak van het elektrische voertuig wordt mee gerekend dan is een elektrische auto veel vervuilender is dan een auto met benzinemotor.
 
Laatst bewerkt:
Welk artikel bedoel je ? Doe eens een link.

Ik weet namelijk niet van een artikel dat elektrisch rijden zwart maakt en dat op waarheid berust.
 
poteveredorie je was mij net voor.
ik wilde net hetzelfde linkje neerzetten.
maar dit is niet op zichzelf staande.
ik heb wel op meerdere plekken dit soort verhalen gelezen vooral aan het begin van elektrisch rijden.

:/
 
Dit artikel gaat niet over batterijen noch beweert het dat elektrische auto's vervuilender zouden zijn.
Het gaat slechts over fijnstof en de conclusie is dat:

Door de grotere slijtage van de remmen, de banden en het wegdek veroorzaken elektrische wagens slechts een verwaarloosbare fractie minder fijn stof dan gewone, recente benzinewagens in een stedelijke omgeving. Ook het verschil met dieselwagens is kleiner dan algemeen wordt aangenomen

Het verschil is in stedelijke omgeving dus minder groot (maar nog steeds gunstiger) dan schijnbaar werd aangenomen, hoe het op de snelweg is vertelt het verhaal niet.


Het artikel is trouwens zeer discutabel want er staat "door de grotere slijtage van de remmen". Onzin want alleen met elektrische auto's is het mogelijk om regeneratief te remmen, dat doe je trouwens al als je het "gas" loslaat. Met conventionele wagens kan dat dus niet; zeker met automaten zal de slijtage aan remmen en dus de produktie van fijnstof dus veel hoger zijn.
 
Laatst bewerkt:
Welk artikel bedoel je ? Doe eens een link.

Ik weet namelijk niet van een artikel dat elektrisch rijden zwart maakt en dat op waarheid berust.

Het was geschreven door professor Bob Smalhout die elke week in de telegraaf schrijft op zaterdag.

waar hij zijn informatie vandaan haalt weet ik niet. maar het ging meer over de produktie en afbraak van elektrische voertuigen en de meerdere accu's die gebruikt worden, als ook daar naar gekeken wordt zei hij zijn elektrische voertuigen vervuilender,

ik heb wel een link gevonden maar die werkt alleen op mijn tablet waar het helemaal wordt onderzocht, ik zal als pagina 5 begint de tekst kopieeren en hier plaatsen.
het kwam erop neer dat soms elektrisch minder co2 uitstoot en soms meer als er op stroom van kolencentrales of olie gestookte centrales wordt gereden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds een tijdje een vectrix uit 2009.
Met een accu pack wat al 15000 km mee draaid.
Nu was het 2 januari redelijk weer, maar wel koud.
Heb toen niet rustig gereden en constand het gas vol open.
Maar hij haalde met de kou, en stevig door rijden toch nog 40 km op een lading.
Dit valt me nog niet tegen, en zal met warmer weer en normaal rijden meer worden.
Opgegeven bij zo'n vectrix is 50 a 60 km.
Als het goed bevalt bouw ik hem om naar nissan leaf accu's.
Dit scheelt flink in de afstand.
Is helaas niet goedkoop.

Arno
 
Dus geschikt voor woonwerk verkeer 40 km, met mogelijkheid tot opladen op het werk.
maar niet geschikt voor tourritten langer dan 50 km.
 
Lijkt me toch nix, zo'n korte radius van een volledige elektrieke motor/scooter/auto.
Als je onderweg stil komt te staan kan je niet over op benzine zoals een hybride en daar sta je dan. Tis dan te hopen dat de ANWB hulpdienst een oplader bij zich heeft :P

Met een lege benzinetank kom je natuurlijk ook stil te staan maar dat komt niet vaak voor en het verbruik is betrouwbaarder bij te houden. :Y
 
Ik heb wel een Noors onderzoek gevonden heel uitgebreid , maar komt alleen op mijn tablet tevoorschijn.
als pagina 5 hier begint zal ik de zeer uitgebreide tekst hier plakken.

als je een flinke hoeveelheid zonnepanelen hebt waarmee je kan opladen, en een 50 km woonwerk aftand heen en terug.en genoeg zon/licht, dan kan het natuurlijk veel schoner zijn.
 
Hou maar op, met een tekst als in dat artikel kan ik het geheel onmogelijk serieus nemen.

....'Plug-in auto's'. Van die balverzakkend trieste auto's met een stekker. Daarmee win je a priori al de grote kansloosheidsprijs. Beetje blits op het gaspedaal trappen als die hitsige MILF naast je staat bij het stoplicht? Triester dan in een 'plug-in Prius' wordt het niet. Ongeveer net zo stoer als het vlasbaardje van Daley Blind en net zo ruig als Leon de Winter op een vouwfiets....l

Tjonge, wat een instelling. De kortzichtigheid druipt er van af.
 
Wat doen al die kortzichtige fossielen met hun ouderwetse ploftechniek in dit topic :(
 
Laatst bewerkt:
word er in die prachtige berekeningen ook rekening gehouden met die ene vent in zijn X6 40D wie vanaf de eerste meter al stevig het gas erop drukt?
of die gefrustreerde vent welke alleen maar 2 standen qua gaspedaal kent in zijn polo bluemotion?
enz... enz...
die lui hebben aan een elek auto een betere, die levert zo ongeveer het zelfde rendement, of je nu net 1 meter onderweg bent of al 20 km gedaan hebt.

of telt zoiets niet mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan