Honda MSX125

Ik heb er sinds zaterdag een en het rijdt fantastisch, wat een kek funfietsje.
Alleen dat zadel is helemaal niks, keihard en dringend toe aan een update.
Een roze stickerset is al besteld bij Temao Dax Stickers. 8-)

full
 
Volgens mij ben je nu de enige actief in dit topic... K-Pipe-topic-tijden herleven. Of moet ik nu ook een MSX kopen? :+
 
Zou wel leuk zijn! :)

Ik denk, ik post hier maar, want je weet nooit of een topic weer tot leven komt.
 
Ik had best een actief topic verwacht. Of er valt gewoon weinig over te lullen, maar wel veel mee te rijden. :]
 
Het animo voor een MSX topic valt mij tegen gezien het feit dat er 65 zijn verkocht. Waar is dan iedereen? Of staan al die dingen achterop campers?

Mijn zadel is opgestuurd naar iemand hier op het forum, daar komt zachter foam in. Zal zeker beter zitten straks, dat zadel was werkelijk kei en keihard.
 
Kan ik me voorstellen. ;)
Rijdt beter dan een Dax en is net zo mooi.
Ik heb een Dax gehad, dus ik ken ze.
 
Voor een funfietsje erbij zijn ze te duur, maar als je ze goed bekijkt en afzet tegen andere 125cc motoren valt het best mee. Gelukkig kon ik een demo voordelig op de kop tikken, anders had ik er ook geen gekocht.

N-Rijder, ik zou er zo meer naar Duitsland rijden, hoor. Ik plan nog wel een keer een mooi reisje op mijn MSX en bij voorkeur over de Alpen. :)
 
Voor een funfietsje erbij zijn ze te duur, maar als je ze goed bekijkt en afzet tegen andere 125cc motoren valt het best mee. Gelukkig kon ik een demo voordelig op de kop tikken, anders had ik er ook geen gekocht.

Vind je? Een CBR125RR is 300 euro duurder (pak 'm beet 9%), voor dat geld heb je een vloeistofgekoelde motor i.p.v. luchtgekoeld, een pak extra power (nou ja een pak... maar iedere extra pony is meer dan welkom bij 125cc 4takten), een 6 bak i.p.v. 4, kuip, een hogere topsnelheid, ongetwijfeld meer comfort met duopassagier, meer dan dubbel zo grote tank en als kers op de taart een verschrikkelijk lelijke uitlaat :+

Het enige wat voor de MSX pleit is een leuke USD voorvork... en natuurlijk z'n aaibaarheid :P

Als ik nu A1 rijbewijs had (gelukkig niet!!!) wist ik het wel, dan kocht ik een ouwe dampende NSR125, want eigenlijk vind ik die CBR125 ook maar een lelijk saai :X (maar op papier lijkt een CBR me als eerste en enige vervoersmiddel een stuk geschikter dan een MSX)


Maargoed ben blij dat je een MSX gekocht hebt want dan komen ze ook nog een keer gebruikt te koop ;)
En ben benieuwd hoe die je verder gaat bevallen qua topsnelheid en rijden met harde wind, bergen ed. :Y
 
Laatst bewerkt:
Een 6-bak wil je niet hebben hoor, op een MSX. 4 is precies goed.
Voor de rest eens over die CBR125R, die is het geld dubbel en dwars waard.

Maar wie de MSX niet kan betalen, kan nog altijd een Skyteam Urban kopen. In 50cc en 125cc. :+

$_84.JPG
 
He geinig, wist niet dat er al een Chinese kloon van was, maar zo te zijn heeft ie een YZ blok? Zo'n loterij blok, het kan 3 jaar goed gaan of 3 straatlengtes voor 'm uit elkaar spat.

Maargoed misschien is dat inmiddels verbeterd ziet er verder vrij goed afgewerkt uit.


Maar die kost 2229€? Thans vond ik zo op google? Dan zou ik liever een MSX occasion pakken of desnoods bijlappen voor een nieuwe Honda.
 
YZ blok? Als in Yamaha YZ-achtig?
Zelfde blokje als de Dax, Monkey, Gorilla enz. van Skyteam. Ik zou er never nooit 2229 voor betalen. Ik zou er helemaal niets voor betalen voor zo'n bijna 1 op 1 kloon. Dan beter een 2e handsje idd of dan maar wat anders.
 
Je hebt gelijk ik bedoelde inderdaad wat anders, ik bedoel YX niet YZ. YX is een Chinese motorbouwer die (o.a.) die replica Honda blokken bouwt, dit is overigens ook het oude model.

Op zich best taai spul voor het geld maar op de lange termijn geeft het toch altijd problemen
 
Laatst bewerkt:
Dat is met zo'n Chinees apparaat nog wel een heel avontuur, thans dat was het wel met mijn straatlegale pitbike destijds.

Als ik daar mee naar mijn werk ging (30km) leek het bij aankomst wel of ik er net de Dakar mee uit had gereden: losgelopen kettingwielen, wiellagers eruit gevallen, batterij van de tellerverlichting leeg, alle spaken weer los, enz. enz. :+
Blok is uiteindelijk stuk gegaan doordat de krukwang (aan de ontstekingzijde! dus de onbelaste kant!!) los was gelopen van de astap welke dus de ontsteking en distributie aandreeven...

full
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk is een CBR125R meer motor voor het geld, maar ik wilde gewoon deze kleine opdonder.
Ik was in 2007 ook blij met mijn Chineze Dax, maar die rammelde ook steeds uit elkaar. Er was altijd wel wat mee en toe heb ik 'm de deur uitgeschopt. En nu maakt Honda gelukkig weer kleine fietsen en van goede kwaliteit. :)
Die Skyteam Urban durfde ik niet aan, ik heb liever een tweedehands MSX. Ik heb nu een demo met 507km op de teller, bijna nieuw dus.

Tunen is zoekwerk, er zijn verschillende big bore kits te koop. Ik denk dat ik ga voor 181cc van Takegawa of 183cc van Yuminashi. Het spul wordt nog volop ontwikkeld, maar de eerste resultaten zijn veelbelovend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan