Dragstar rijders

@Srallar , heb je de motor zelf gespoten?

Wou hier komende weken beginnen met het mat zwart spuiten van de tank + spatborden.
Ik denk dat jij ook nog het originele achterspatbord erop hebt zitten? ( het gaatje van de duoseat komt me bekend voor ^^ )

Nice gedaan ! die richting wil ik ook uit
 
@Srallar , heb je de motor zelf gespoten?

Wou hier komende weken beginnen met het mat zwart spuiten van de tank + spatborden.
Ik denk dat jij ook nog het originele achterspatbord erop hebt zitten? ( het gaatje van de duoseat komt me bekend voor ^^ )

Nice gedaan ! die richting wil ik ook uit

Nope, heb het spuitwerk laten doen door een carrosier.

Is het originele spatbord, maar de gaten van de verlichting en pinkers en dergelijke heb ik dicht gemaakt. (gaten van duozit heb ik zoals je ziet laten staan) zie foto



Ik overweeg nu nog om mijn voorvorken te spuiten. Twijfel of ik moet kiezen voor mat of blinkend zwart. Kader is blinkend zwart. Spatborden, tank en zijkappen zijn mat zwart.
Tips welkom!


zgkgc9.jpg


lnwGXc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een combinatie, balhoofdplaten zijn glanzend gepoedercoat en de vorkpoten heb ik satijn zwart gespoten.

Die poedercoat is niet zo héél erg glanzend dus dat paste eigenlijk beter bij elkaar dan ik verwacht had.

10174794_10205600059580383_8921118325990916871_n.jpg
 
Ziet er top uit! Ben zelf al langer aan het twijfelen om een veerzadel te monteren , maar dat projectje zal voor volgende winter zijn. Hopelijk slaag ik binnekort voor het 'volledig' rijbewijs (heb nu voorlopig) . Als ik dan eenmaal wat duoritjes gedaan heb maak ik er een solo van. (maar ik wil eerst een paar keer met passagier gereden hebben)


Echt mooie bike man
 
Thx, eindresultaat zal nog wel een poos duren, ga hem nu gewoon terug in elkaar zetten zoals hij is, de centen zijn op. Van de zomer ga ik de electriciteit omleggen en ik heb nog een mini ape liggen die er op komt en volgende winter worden de tank en spatbord gespoten en dan is hij klaar denk ik...

nu eerst zorgen dat hij weer rijd.
 
Nice! :Y

Die van mij ligt uit ook open & bloot in de garage hier })
Gisterenavond nieuwe led knipperlichten & relais besteld , word mijn eerste 'technisch' werkje dus hopelijk niet te veel problemen hiermee.

Mag ik vragen van waar , of hoe je het zadel & achterspatbord gedaan hebt?
Spatborden en veerzadels vind je genoeg op internet, maar ik zit dan steeds te denken hoe ik deze zal bevestigen? Moet je sowieso zelf lassen, of een bestaande verbouwingskit o.i.d. besteld , soort van 'plug en play' ? voorbeeld hiervan is bv blue collar bobbers. Zeer mooie kits, zeer mooie prijs ook :W Even snel gekeken en voor het spatbord & een veerzadel kit kom ik op een 900 euro uit... Of ben ik gewoon gierig -O-

Lijkt me toch dat dat wat veel is voor een zadeltje en een doodgewoon spatbord
 
Laatst bewerkt:
Nice! :Y

Die van mij ligt uit ook open & bloot in de garage hier })
Gisterenavond nieuwe led knipperlichten & relais besteld , word mijn eerste 'technisch' werkje dus hopelijk niet te veel problemen hiermee.

Mag ik vragen van waar , of hoe je het zadel & achterspatbord gedaan hebt?
Spatborden en veerzadels vind je genoeg op internet, maar ik zit dan steeds te denken hoe ik deze zal bevestigen? Moet je sowieso zelf lassen, of een bestaande verbouwingskit o.i.d. besteld , soort van 'plug en play' ? voorbeeld hiervan is bv blue collar bobbers. Zeer mooie kits, zeer mooie prijs ook :W Even snel gekeken en voor het spatbord & een veerzadel kit kom ik op een 900 euro uit... Of ben ik gewoon gierig -O-

Lijkt me toch dat dat wat veel is voor een zadeltje en een doodgewoon spatbord


Zo te zien betreft het een Blue Collar kit (zowel zadelkit als spatbord).
 
Zadel is idd bcb koste 360 euro en was een verjaardagscadeautje van mijn vriendin, maar dat zadel zit als een koning, die veertjes ga ik wel nog vervangen door beugels zodat het zadel nog wat lager komt

Spatbord heb ik zelf gemaakt (vond de hele kit ook wat prijzig dus ook zat andere opties bekeken, en dit spatbord koste me uiteindelijk 60 euro:

564323_4523455084016_889412540_n.jpg


376866_4523456604054_1207369478_n.jpg


543491_4528056519049_1693807528_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Knap gedaan , maar hoe zit het dan met de bevestiging van je spatbord?
Maak je zoiets zelf , of hoe moet ik me dit voorstellen? (of een foto'tje eventueel als je deze hebt, kan het nog niet duidelijk zien hoe je het gedaan hebt )


Ik vind je zadel wel top , dit is dus de 'plug & play' versie die je zo in de bus krijgt ? (zelfde maat veer enz)
thx!
 
Laatst bewerkt:
Ik zal straks wat foto's trekken van de bevestiging, is een stalen plaatje dat met een u-beugel op de achterbrug vast zit, en de struts zijn gewoon stalen strips uit de hubo die ik wat geplooid en verzaagd heb.

Zadel is idd plug and play zoals het voor de deur lag.
 
Voila ge ziet het niet goed maar is dus gewoon simpel beugeltje met schroefdraad en een stalen latje.
Had eerst zo'n bcb beugel na gemaakt in 2 mm aluminium maar na 2 jaar begon dat te scheuren en heb ik dit gemaakt.

aaa2a06a79733aade58254e3685c5555
 
Dit is inderdaad een goeie oplossing! Dat ik daar niet eerder aan gedacht had.
Langs onder zit dan gewoon een boutje veronderstel ik , en langs boven draai je het vast met de vleugelmoer?


Bedankt man, naar zoiets was ik opzoek!
 
Sinds vorige week is er weer een nieuwe Dragstar rijder bij. Na ruim 3 jaar een Yamaha Virago 750 met veel plezier gereden te hebben had ik besloten om eens rustig te kijken naar een Dragstar 1100 classic. Na veel wikken en wegen en sparen en zoeken zomaar opeens de juiste dragstar 1100 classic gevonden. Helemaal te gek.... Nu moet alleen het weer nog wat mee gaan werken en alle pekel van de straat af regenen en dan kan de lol beginnen. Blijft de vraag, iemand nog interesse in een Virago 750 uit 1993..... :)
 
Laatst bewerkt:
Sinds vorige week is er weer een nieuwe Dragstar rijder bij. Na ruim 3 jaar een Yamaha Virago 750 met veel plezier gereden te hebben had ik besloten om eens rustig te kijken naar een Dragstar 1100 classic. Na veel wikken en wegen en sparen en zoeken zomaar opeens de juiste dragstar 1100 classic gevonden. Helemaal te gek.... Nu moet alleen het weer nog wat mee gaan werken en alle pekel van de straat af regenen en dan kan de lol beginnen. Blijft de vraag, iemand nog interesse in een Virago 750 uit 1993..... :)



*O* Proficiat kerel! *O*

Gaat je vast en zekers bevallen.
maarreu PICS :Y :P
 
foto tjes komen eraan... moet ze nog even maken... :)

-O-


De laatste dagen bezig geweest met de knipperlichten te vervangen, ziet er al veel beter uit :Y

Foto-EHK8P88V-D.jpg

Foto-JTGHNZQJ-D.jpg



Moet ze wel nog even fatsoenlijk recht hangen :$ Gaan we zo meteen mee verder..
Ondertussen staan er ook al een paar nieuwe schoentjes voor de dame klaar ( white walls)
en ga ik deze week/volgende week een poging wagen om de tank + spatborden te schuren & matzwart te maken.
En als dat klaar is ... mag het mooie weer komen :] Er zijn nog zoveel dingen die ik wil zou willen doen , maar dat zal tot de volgende winterperiode moeten wachten
 
Terug
Bovenaan Onderaan