Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Gevonden!! :) En maar meteen een vraagje, ook mijn motor lekt op de bekende plek tussen cl 2 en 3 door die rubberen ring......is er een andere methode om te verhelpen dan kop eraf en nieuwe pakking :? Ik meen ergens iets gelezen te hebben maar ben vergeten waar, iemand had het dichtgemaakt en reed al een jaar zonder lekkage. :)
 
Gevonden!! :) En maar meteen een vraagje, ook mijn motor lekt op de bekende plek tussen cl 2 en 3 door die rubberen ring......is er een andere methode om te verhelpen dan kop eraf en nieuwe pakking :? Ik meen ergens iets gelezen te hebben maar ben vergeten waar, iemand had het dichtgemaakt en reed al een jaar zonder lekkage. :)

rubber ring :?
zit volgens mij alleen een koppakking?
of bedoel je de klepdekselpakking? Die willen idd wel gaan lekken bij de eerste modellen.
vanaf 83 (volgens mij) is daar een modificatie gekomen door 4 extra klepdekselboutjes te gebruiken.
 
rubber ring :?
zit volgens mij alleen een koppakking?
of bedoel je de klepdekselpakking? Die willen idd wel gaan lekken bij de eerste modellen.
vanaf 83 (volgens mij) is daar een modificatie gekomen door 4 extra klepdekselboutjes te gebruiken.
ik had volgens mij gelezen dat er om die bout een rubberen ring zit, kan het ook mis hebben hoor. nee het is echt de koppakking '( was het maar kleppendekselpakking!
 
Na enige afwezigheid haak ik ook weer in.
Nieuw topic nieuwe kansen zegmaar :+

Inmiddels is de brommert bijna klaar dus zou ik ook een nieuwe afbeelding mogen in de op?

full
 
Dat past bij mij echt net.
Ik kan de kraan openzetten en dan komt hij net tegen het filter aan.

Kan morgen wel even een foto plaatsen.
 
Gevonden!! :) En maar meteen een vraagje, ook mijn motor lekt op de bekende plek tussen cl 2 en 3 door die rubberen ring......is er een andere methode om te verhelpen dan kop eraf en nieuwe pakking :? Ik meen ergens iets gelezen te hebben maar ben vergeten waar, iemand had het dichtgemaakt en reed al een jaar zonder lekkage. :)

Je kunt de bout, tussen cill 2 en 3, opnieuw natrekken of dikkere olie gebruiken. Voor mij heeft geen van beide geholpen. Ik heb de koppakking moeten vervangen.
 
Ik had een PM gestuurd met het verzoek mijn project in de OP te zetten. Niet gezien of niet interessant genoeg ? -O-
 
Ik had een PM gestuurd met het verzoek mijn project in de OP te zetten. Niet gezien of niet interessant genoeg ? -O-

Sorry, ben nog bezig. Je komt er echt wel in hoor :Y even geduldt a.u.b.

Is een beetje druk thuis, ben bezig met van alles en nog wat en gisteren trok ik het even niet meer met m'n rug en heb dus de hele dag platgelegen met een berg pijnstillers (was niet eens meer in staat om normaal uit m'n ogen te kijken -O-
 
Sorry, ben nog bezig. Je komt er echt wel in hoor :Y even geduldt a.u.b.

Is een beetje druk thuis, ben bezig met van alles en nog wat en gisteren trok ik het even niet meer met m'n rug en heb dus de hele dag platgelegen met een berg pijnstillers (was niet eens meer in staat om normaal uit m'n ogen te kijken -O-

Afscheid nemen van die VFR, slecht voor je rug. Gewoon een GSX kopen, of een GS :Y
Of een Bulgaarse aannemer _O-






:+
 
Hallo

Na twee seizoenen rond geprutteld te hebben met mijn GS750 uit 1980 :] wordt het tijd dat de standaard GS eens wat dikker te maken. *D

Voorvork zit vol spikkels, en dus kering lek, evenals de spaakwielen.
Banden poreus, lopen op twee of drie cilinders etc..
Tijd voor een modernere sportmotor voor aankomend seizoen en hier een mooi projectje van maken 8-)

Nu wil ik er een dikke telescoop vork of usd en een aluminium achterbrug inzetten waardoor er een paar vette gietwielen in passen

Alleen zit ik met de vraag: Welke voorvork en achterbrug kan ik het best gebruiken, om zo min mogelijk te hoeven veranderen?

Aangezien het hier barst van de techneuten zal er vast iemand zijn die me wegwijs kan maken

Bvd Leroy
 
Terug
Bovenaan Onderaan