Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Nieuw rubber op het schakelpookje gedaan en 1 stofkapje/rubbertje vervangen.

Daarna maar n beetje waar ik bij kon gaan oppoetsen met oude lappen. 1 kant glimt nu weer lekker, de andere kant...kan ik niet bij en de oude lappen zijn op :+
 
Laatst bewerkt:
In de achtertuin geparkeerd, gewassen, alles nagelopen en onder de hoes gezet...
Tot over 2 weken. Nu een paar dagen met auto en vliegtuig op stap :s
 
Vandaag wheelstriping gezet ! Best tevreden :)


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er mooi uit! Welk merk striping heb je gebruikt?

Heb dit weekend ook geprobeerd om mijn van de Kerstman gekregen setje erop te zetten (met zo'n adapter), maar ik kreeg het 'niet gebogen' op de velg. Het brak gewoon af... De binnenbocht van de sticker begon te bobbelen. Was het mogelijk te koud? Of een slecht merk; Booster?

Ik hoor graag tips!
 
Ziet er mooi uit! Welk merk striping heb je gebruikt?

Heb dit weekend ook geprobeerd om mijn van de Kerstman gekregen setje erop te zetten (met zo'n adapter), maar ik kreeg het 'niet gebogen' op de velg. Het brak gewoon af... De binnenbocht van de sticker begon te bobbelen. Was het mogelijk te koud? Of een slecht merk; Booster?

Ik hoor graag tips!
Dat probleem had ik ook met zo'n applicator. Heb dat rolletje toen stukje bij beetje er met de hand op geplakt. Dat werkte goed, je moet het rustig aan doen dan en er alleen ff voor gaan zitten.

Edit: Je kan ze ook bij www.motorsticker.nl bestellen, dan krijg je per kant 4 van die voorgevormde delen die je er op kan plakken.
 
Laatst bewerkt:
Dat probleem had ik ook met zo'n applicator. Heb dat rolletje toen stukje bij beetje er met de hand op geplakt. Dat werkte goed, je moet het rustig aan doen dan en er alleen ff voor gaan zitten.

Edit: Je kan ze ook bij www.motorsticker.nl bestellen, dan krijg je per kant 4 van die voorgevormde delen die je er op kan plakken.

Met de hand werkte het helemaal niet... Dat tape was zo stug/ hard dat ik elke keer bobbels kreeg in de 'binnenbocht' wat resulteerde in breken. Het was erg stug tape.

Welk merk heb jij gebruikt? Heb het ook met de hand geprobeerd, maar dat werkte ook niet.

Is dat met die voorgevormde stripings niet lastig aanbrengen? Ik wil toch liever voor de strips met applicator gaan?

Iemand ervaring met die voorgevormde set?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee welk merk ik had. Maar vond het met de hand wel makkelijk gaan. Eerst een cm vastplakken op de velgrand, dan stukje bij beetje van die folie eraf halen en de sticker verder vastplakken. Zo dan de hele velg af gaan.

Heb de voorgevormde delen ook eens gehad. Die krijg je op een groot vel, dus moet je ze eerst even van elkaar losknippen. Dan is het eigenlijk op dezelfde manier vastplakken. Voordeel is wel dat het precies de goede maat heeft van je velg, plakt wel wat makkelijker. Je zou de velg eerst nog wat nat kunnen maken zodat je nog wat kan schuiven met de sticker mocht het niet in 1x helemaal recht gaan.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee welk merk ik had. Maar vond het met de hand wel makkelijk gaan. Eerst een cm vastplakken op de velgrand, dan stukje bij beetje van die folie eraf halen en de sticker verder vastplakken. Zo dan de hele velg af gaan.

Heb de voorgevormde delen ook eens gehad. Die krijg je op een groot vel, dus moet je ze eerst even van elkaar losknippen. Dan is het eigenlijk op dezelfde manier vastplakken. Voordeel is wel dat het precies de goede maat heeft van je velg, plakt wel wat makkelijker. Je zou de velg eerst nog wat nat kunnen maken zodat je nog wat kan schuiven met de sticker mocht het niet in 1x helemaal recht gaan.

En je voorkeur? Het lint of de voorgevormde stukken?
 
Gaat met allebei goed, heb niet echt een voorkeur. De laatste linten die ik heb gehad waren gp-style en een kortere versie. Deze waren allebei in voorgevormde sets. Heb voor het gemak toen de velg er uit gehaald om van bovenaf te gaan plakken. Dat werkte best lekker...
full

full
 
Gaat met allebei goed, heb niet echt een voorkeur. De laatste linten die ik heb gehad waren gp-style en een kortere versie. Deze waren allebei in voorgevormde sets. Heb voor het gemak toen de velg er uit gehaald om van bovenaf te gaan plakken. Dat werkte best lekker...
[afbeelding]
[afbeelding]

Goede kleurstelling! :9~ stukken beter dan de standaard rood zwarte versie!
 
Handkap en stuurgewichtje weer vast gezet met een wat langere bout, ik hoop dat deze bij de volgende valpartij niet in het stuur blijft steken.
 
Nieuwe accu d'r in en het stof er afgereden :]

Kon ik meteen zien of de nieuwe stekkers/bedrading naar de spanningsregelaar het hielden. :)
 
Martell heeft voor deze jOngen : vers rubber en olie + oliefilter geregeld ! Kunnen er weer tegenaan! :)
 
Laatst bewerkt:
Hahaha helemaal waar . Die eer gaat naar iemand anders ;)
Maar staat er keurig bij toch ? Haha
Wat een verschil trouwens die nieuwe banden!
Tot over een paar duizend km :)
 
Laatst bewerkt:
Véél !

Bij het MZ-winterspan nieuwe hoofdremcilinder/hendel en slang gemonteerd, remvloeistof erin en ontlucht. M 8 gat voor spiegel opgetapt naar M10.

Oud en origineel nog op het stuur, nieuwe er ff voor gehouden voor de foto van de week:

Foto-66ROEIVD-G.jpg



Bij de BMW R65 van een vriend de carbs uit elkaar gehaald, totale rot na enkele jaren stilstand :o, dus daar moet een revisiesetje voor komen. Gaan van de week in de ultrasoon om de schade te bepalen.

Foto-QGP6I7YG-G.jpg


Foto-QQWDCAKO-G.jpg


Kleppen gesteld aan één kant, kleppendeksel geprobeerd los te krijgen aan de andere kant maar boutje zit vastgerot dus in de IMAL en morgen nog eens proberen.
Accu en filters besteld, benzineslang van de week halen.
Remklauw uit elkaar gehaald en gereviseerd, mis alleen nog de dustcover, is al binnen bij de dealer maar had geen tijd om op te halen

Foto-R3DUKULK-G.jpg



Bij m'n eigen BMW R90/6 begonnen met het sodablasten van m'n blok en versnellingsbak, werkt prima, heb alleen smallere spuitmond om goed tussen de koelribben te komen.

Foto-SHMHNIJN-G.jpg


Je kunt achterop de cilinder precies zien waar ik gestopt ben:

Foto-AS4N6J3L-G.jpg


Voordeel: snel werken en makkelijk schoon. Nadeel: spul zit werkelijk overal dus gelijk maar onder de douche gegaan ;)
 
Laatst bewerkt:
Niets, wel even gekeken hoe hij erbij stond.....in een hoekje en wachtend op een nieuwe kuipruitje.
 
Een paar maanden aan vet, viezigheid en drek eraf gewassen. Pro tip: Koop nooit een motor met witte velgen. Walgelijk om schoon te maken met al dat rondvliegende kettingsmeer. Lampenolie was vandaag mijn vriend. Het resultaat is dan wel weer een schoon oud hok: :P

IMG_4101.jpg


IMG_4100.jpg


:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan