Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Ik heb nog een complete voorpartij en achterwiel van een GSX1100EZ in de aanbieding. Met een beetje geluk past de voorvork zo in jouw frame.
 
Hallo

Na twee seizoenen rond geprutteld te hebben met mijn GS750 uit 1980 :] wordt het tijd dat de standaard GS eens wat dikker te maken. *D

Voorvork zit vol spikkels, en dus kering lek, evenals de spaakwielen.
Banden poreus, lopen op twee of drie cilinders etc..
Tijd voor een modernere sportmotor voor aankomend seizoen en hier een mooi projectje van maken 8-)

Nu wil ik er een dikke telescoop vork of usd en een aluminium achterbrug inzetten waardoor er een paar vette gietwielen in passen

Alleen zit ik met de vraag: Welke voorvork en achterbrug kan ik het best gebruiken, om zo min mogelijk te hoeven veranderen?

Aangezien het hier barst van de techneuten zal er vast iemand zijn die me wegwijs kan maken

Bvd Leroy

Kan ik hieruit opmaken dat er spaakwielen vrij komen?!
 
GSX-R750 zou mooi kunnen.

Okee en dat is redelijk simpel passend te maken?

Hallo

Na twee seizoenen rond geprutteld te hebben met mijn GS750 uit 1980 :] wordt het tijd dat de standaard GS eens wat dikker te maken. *D

Voorvork zit vol spikkels, en dus kering lek, evenals de spaakwielen.
Banden poreus, lopen op twee of drie cilinders etc..
Tijd voor een modernere sportmotor voor aankomend seizoen en hier een mooi projectje van maken 8-)

Nu wil ik er een dikke telescoop vork of usd en een aluminium achterbrug inzetten waardoor er een paar vette gietwielen in passen

Alleen zit ik met de vraag: Welke voorvork en achterbrug kan ik het best gebruiken, om zo min mogelijk te hoeven veranderen?

Aangezien het hier barst van de techneuten zal er vast iemand zijn die me wegwijs kan maken

Bvd Leroy

Kan ik hieruit opmaken dat er spaakwielen vrij komen?!

Tegen die tijd waarschijnlijk wel, zijn alleen niet mooi meer. Flink wat roest op het chroom..
 
Met de naven ben je ook al een heel eind op weg. Want spaken en velgen zijn gewoon te leveren.

Het is maar een idee. Er zijn in Nederland meerdere bedrijven die met een naaf een heel mooi wiel kunnen opbouwen.... (zal best wat kosten, maar dan heb je ook wat ! )
 
Upside down van een gsx-r1100 of een fzr1000 zijn het meest geschikt want die zijn namelijk het langst.
Van een gsx-r750 is eigenlijk te kort.
 
Hoi allemaal, zojuist de koppeling van mijn GS750L proberen te maken. Heeft het nog nooit gedaan sinds ik de motor heb en hij heeft lang stilgestaan. De versnellingen doen het, volgens mij, wel. Dat wil zeggen ik kan hem in alle verschillende versnellingen zetten. Ontkoppelen lukt alleen niet, heb hem afgesteld mbv het wphb. Kan het zijn dat iets in die 10 jaar dat hij stilstond zo vast is komen te zitten of zie ik iets over het hoofd?
Dit is wat ik heb gedaan:
full
 
Naar alle waarschijnlijkheid zitten je koppelingsplaten aan elkaar vast gekleefd.
Dus dat wordt koppelingsdeksel verwijderen en de hele koppeling uit elkaar halen en de gevoerde en stalen platen weer los van elkaar maken.
Of de motor laten lopen en vervolgens op gang steppen en dan de 1e versnelling inschakelen en met ingetrokken koppelingshendel rijden. Grote kans dat hij dan ook los komt. Wel eerst de olie goed warm alten worden door het motorblok te laten lopen.
 
Die tweede optie klinkt wel prima gebeund en een stuk aantrekkelijker dan de eerste. Maar is er niet de kans dat doordat die vastgekleefde platen loskomen er ook allemaal zooi in m'n olie komt? En het dus beter is om toch alles uit elkaar te halen? Doe dat wel echt liever niet, dit en m'n remklauwen erop schroeven is alles wat nog moet voor een eerste rondje door de straat rijden namelijk.
 
Tussen de platen zit geen zooi maar een soort van dik geworden oliekoek vandaar dat de platen aan elkaar plakken.
En ik geef geen 100% garantie dat het los komt maar vaak lukt het wel zo.
 
Bij mij zaten de platen ook verkleefd na jaren stilstaan, ik heb ze ook gewoon losgekregen zonder de zaak open te halen. Ding was niet in een versnelling te houden met de koppeling in, ben gewoon gaan rijden door de wijk heen en na een tijdje was alles los! Wat de olie betreft, gooi er hele goedkope olie in, ga een kilometer of wat rijden (50km ofzo en niet gelijk volgas) tot alles lekker loopt. Haal de goedkope olie er uit en doe er dan goed spul in. Je spoelt op die manier nog een hoop rommel uit je blok weg.
 
effe klagen
ik probeer nu anderhalve week onderdelen van cmsnl te krijgen. Maar UPS levert alleen op werkdagen en overdag na 14.00 :( .
nu mag ik het ophalen in Apeldoorn...... lekker handig, de onderdelen zijn voor de motor en die ligt uit elkaar....... :(
 
Mijn koppeling kleeft ook altijd een beetje na lange tijd stilstaan. Geeft niks, komt vanzelf los na een paar kilometer rijden.
 
Nog niet te hard juichen, met de motorfietsen ben ik nog niet aktief.
Met het werkplaatsje wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan