Het grote BMW K1600 topic deel 2

ik ben ook aan mijn tweede set stuurschakelaars bezig in een jaar, maar beide garantie. Fuseekogel had ook speling en moest na 41000 vervangen en dat is een dure grap. Maar gelukkig (aankoop)garantie. Kwam volgens 2 garages niet veel voor.

verder lust ie wel een achterbandje maar drinkt ie daarentegen niet echt veel voor zo'n fiets (6L/100km zit ik nu geloof ik).

aandrijflijn voel je inderdaad, bij mij met name als je in dat gebied zit van wel/geen gas geven (file rijden). Op de RT had ik ook gevoel in de aandrijflijn maar dan anders.

Standaard ruitje vind ik te laag met mijn bijna 1.90 maar dat is op te lossen

Tot slot viel me bij laatste beurt op dat ik nieuwe remblokken achter nodig had terwijl die 9000 km geleden nog >75% zaten.

ik vind het echt een geweldige brommer, zowel praktisch (woon/werk) als voor de lol (vakantie, tochtje, dijkje). Het is natuurlijk geen 600cc gooi-en-smijt-fiets maar ik heb echt niet het gevoel dat ik met een kolos op pad ben (ja als ik net van een 600cc afstap of hem het garagepad op moet duwen)

Ben ook helemaal weg van de integratie muziek/navigatie/usb icm met BT Helm, maarja ik houd van gadgets. Dus als je er 1 koopt zou ik zeker naar die opties kijken. Op lange saaie stukken zou ik niet zonder meer willen
 
3 Weken geleden een rit gemaakt van ruim 2 uur op een K1600.
Prima machine, met veel power. Ondanks het gewicht heel handelbaar.

Jammer dat het zadel wat ver naar achteren staat. Hierdoor zit je op deze tourmachine relatief ver naar voren gebogen.
Natuurlijk kun je iets meer tegen de tank aanschuiven. Bij mij onstaat er dan een vuistdik gat tussen mijn rug en de ruggesteun.
Als gevolg hiervan glijd je na iedere bocht (bij het enthousiast draaine aan de gashendel) 10 cm naar achteren. De antislip op de motorbroek had in ieder geval onvoldoende grip op het zadel.

Voor mij is deze fiets volledige overkill (160 PK en een koppel van 170 NM), zeker als ik er woon-werk mee ga rijden.
Helaas bleek de machine ook niet goed te sporen. Bij het loslaten van het stuur trok de machine naar links waardoor ik half naast de fiest moest hangen om hem op de weg te houden. Volgens de dealer zou dat aan de banden kunnen liggen. Deze zaten er echter pas 8000 km onder.

Verder weinig op aan te merken. Schakelen ging als vanzelf. Goede gasrespons op de electronische gashendel. Rijdt en stuurt als een streep. Vering OK. Confort super. Zithouding goed. Bagegemogelijkheden te over.
 
Zo, vandaag miss July voor het eerst dit jaar mee naar buiten genomen voor een ritje woon/werkverkeer Amsterdam- Rotterdam vv. Prima weer alleen bleek ze na een paar kilometer wat lucht tekort te komen.........

Laat de lente maar komen

Peter 8-)
full
 
ik heb net 2 motorreisjes geboekt, schotland en italie

misschien zondag er weer eens op uit in eigen land

begreep trouwens dat er een nieuw atlantis pak aan zit te komen... als ze die 4 nou eens in de aanbieding gooien :P
 
Thx voor het kantelen😉

P
Je hebt 'm zeker met een iPhone of iPad gemaakt? Die geeft extra info om foto's automatisch rechtop weer te geven. Met een gewone Windhoos computer zie je de foto niet rechtop. Vandaar dat ik een printscreen maakte ... ;)


Met mijn iPad zie ik je foto goed.
 
Laatst bewerkt:
@ Erwin, was idd iPhone plaatje, was al blij dat ik sowieso dat plaatje er bij kon invoegen.

@Rolf, mijn reisjes gaan naar Wales (april) en de Heimat (juni), kan niet wachten😄
 
Hier nog volop de K aan het poetsen. Uitlaatbochten gedaan, remschijven goed schoongemaakt enz enz.

Ik had het idee om dit weekeind weer eens te gaan rijden, maar na het zout festijn van de afgelopen weken ( gisteren nog) is de weg hier nog wit.

Even geduld dus nog
 
...gisteren is hier nog gewoon zout gestrooid...!

...was verdorie bijna 10 graden...
...boven nul...

... :/ ...
 
Iemand ervaring met het ombouwen van de originele zadel naar een lager zadel, kan met het ombouwen of heeft het verlaagd zadel een andere onderkant (kader)om niet te moeten ruilen met een verlaagd zadel?
Eerst ga ik eens test rijden met een verlaagd zadel.
 
...ha..., hetzelfde heb ik ook gedaan...!
...hun hele voorraad was 2 tubes ; en die voorraad is nu mijn voorraad... :+
 
Ben ook druk aan het poetsen. Al dat Tuperware spul eraf om beter bij het " inwendige" te kunnen komen. Waar ik vorig jaar doorheen ben gereden weet ik niet. Het lijkt wel cement op sommige plaatsen. Wat een rommel. Heb ook gelijk zo'n set Ventureshield besteld. Dus dat wordt plakken geblazen. Gedachte is om toch wat langer met deze motor te blijven rijden. Dus middels dat spul hoop ik dat hij er wat beter uit blijft zien.
Heb een K1100LT 18 jaar lang gehad (en die ik niet had moeten verkopen). Daar zag je aan de voorzijde toch aardig wat steenslag. Dat was niet fraai. Kijken of het met dit spul mooi wil blijven.

Gr. Co
 
Laatst bewerkt:
weet hier iemand een beetje leuk hotel in de Eifel om weekend vanuit te toeren?

geen B&B of typisch budget motor-hotel, maar net segmentje hoger ;)

is Daun iets?
 
Laatst bewerkt:
...in Daun is op zich geen reet te beleven, je hebt er echter wel een riant huisjespark...
...vind Daun als uitvalsbasis ook niet echt geweldig...
 
Iemand ervaring met het ombouwen van de originele zadel naar een lager zadel, kan met het ombouwen of heeft het verlaagd zadel een andere onderkant (kader)om niet te moeten ruilen met een verlaagd zadel?
Eerst ga ik eens test rijden met een verlaagd zadel.



niemand een idee?
:)
 
Rolf vraagt...:

wat zou jij aanraden dan?
...ik persoonlijk zou een leuk plekje rond de Moezel uitzoeken, en van daaruit toertjes doen, en dan die Eifel als heen en weer route gebruiken...

...een luxe logeertip kan ik je niet geven, want wij zijn juist wel van de gezellige B&B's...
...en daarvan kan ik je wel een paar noemen langs de Moezel... ;)

...al een paar keer in van die Weingut boerderijen wezen logeren...
...uit de kunst !...

...en dan 's avonds een lekker eigengemaakt wijntje er bij...
...snoepreisjes !...

...bijvoorbeeld deze : www.weingut-heinz-regnery.de

...motor kan binnen staan, en dan prima eten (in de Burgkeller) en slapen (gewoon in een bed...)... :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan