Tweetakt van Oostblok tot Japan, onder één dak

idd, ben benieuwd wat dr nog meer staat aan caferacers :)

10929033_766550786763273_2222683901203065385_n.jpg
 
We zijn weer in de lucht!

Voor het geval ik me binnenkort mocht gaan vervelen en alle projecten opeens helemaal klaar zijn: Ik heb weer een projectje gekocht.
Qua cc's niet helemaal thuis hier op het motor forum, qua snelheid dan wel weer 8-)

file.php
 
~
We zijn weer in de lucht!

Voor het geval ik me binnenkort mocht gaan vervelen en alle projecten opeens helemaal klaar zijn: Ik heb weer een projectje gekocht.
Qua cc's niet helemaal thuis hier op het motor forum, qua snelheid dan wel weer 8-)

full
 
Grappig ik heb zo'n 15 jaar Zundapps gehad, maar altijd een 517 model met 125 wk en later lk blok eronder met motorkenteken. Rijden ook erg leuk die machientjes en net zo leuk sleutelen als aan een Jawa. Er is elk jaar in Hellevoetsluis een bijeenkomst waar ik nog steeds naar toe ga ondanks dat ik geen Zundapp meer heb. En niet te vergeten Stieltjesplein op koningsdag in R'dam!
 
Het hele zundapp gebeuren is nieuw voor mij maar weer eens wat anders en t is een leuk brommertje voor naar het werk :)

Vd week met de GT750 bezig geweest, die gooide er afentoe koelvloeistof uit, een afgedopte aansluiting naar het expansievat toe bleek de boosdoener.
Nieuwe aansluiting gemaakt en hopelijk werkt alles nu zoals het hoort 8-)

Ook de gear indicator deed het niet zoals het moest, 1e versnelling gaf 4 aan, 2e: 5, 3e niks, 4e: 1 en 5e: 2..

Het bleek dat de complete schakelaar op de bak was omgedraaid.. deze dus even goed gezet en nu werkt het allemaal zoals het hoort 8-)

Volgende projectje is de koppeling, volgens mij is het koppelingshuis ingeslagen want de koppeling gaat erg zwaar, hapt erg en heeft een hele fijne dosering nodig.
 
Het is al een tijdje stil hier..

Had nog wat openstaande klusjes in en om het huis, en in de tussentijd ook nog wel aan de motoren gerommeld maar weinig fotomateriaal.

Zundappje ligt uit elkaar om alle delen te stralen en opnieuw te spuiten en had besloten eerst alle projecten af te maken voordat ik weer aan wat nieuws begon.
Een complete cosmatische metamorfose voor de GT750 staat namelijk ook nog op de planning.

Dus je raad het al: Ik heb weer een nieuw project gekocht.
Ik was wel benieuwd of de slogan echt waar is: Miele, er is geen betere.

full
 
Uit 1950 is ie, originele lak zit er nog op.
Het zadel is inderdaad niet origineel, ik heb het originele zadel ook maar dat natuurrubber is half vergaan het het model ook minder mooi.

Het blok is los en ik wil hem draaiend krijgen en de elektra werkend, daarna op kenteken.
Als ik het kenteken heb zie ik dan wel of ik hem in deze staat laat, of dat ik hem helemaal restaureer.
 
Persoonlijk zou ik hem niet helemaal nieuw maken, ik vind hem zo al erg mooi, de lak een beetje oppoetsen en zo en verder technisch goed maken.
 
full

Ik vind de oude patina echt mooi,zou zonde zijn hem te restaureren..gewoon lekker klaar maken en rijden zo als ie is. :} :]
 
Ik ook ,gewoon zo netjes mogelijk maken zonder het overmatig te restaureren.
Hij is maar 1 keer origineel. :)
 
Laatst bewerkt:
Dat heeft ook wel mn voorkeur trouwens, al is t alleen al vanwege t werk wat ik er anders aan heb..
Zie t al met de zundapp.. Alle boutjes vastgerot na 50jaar.. Boren, tappen, schuren, stralen, plamuren.. Wat een werk
 
Terug
Bovenaan Onderaan