Eerste project(je) klaar, XVS 1100

Yen

MF'er
14 mei 2014
208
64
DIEPENBEEK
Heren & dames ,

Today is a good day 8-) Ben nl klaar met de verbouwingen die ik in men hoofd had. Althans voor deze 'winter' :9

Ik heb in augustus '14 mijn eerste motor gekocht, een Yamaha xvs (dragstar) 1100 custom uit 2003. Heb haar in deze staat overgekocht :

Foto-Z8IEAVVH-D.jpg

Foto-P4K8L4FO-D.jpg


Zo nog rondgereden tot midden december ( windscherm heb ik wel direct losgeschroeft , niet echt mijn ding) Toen kwam de pekel & toestanden en werd ze binnen in de garage gezet.
Tijd voor de eerste keer te sleutelen aan mijn eigen motor *O*
Had werkelijk 0 ervaring , maar ja ... iedereen is zo begonnen toch? ;)

De dingen wat ik wou veranderen :

- tassen weg
- duozit & sissybar weg
- mat zwart overspuiten ( spatborden, tank , spiegels , 2 zijkapjes , en de koplamp)
- stickers & emblemen allemaal weg
- ape hanger
- white walls
- led pinkers
- andere uitlaat ( stock was bijna gevaarlijk stil )


Had me al enige tijd goed ingelezen en zoveel mogelijk info gezocht op internet over hoe & wat ivm de dingen die ik wou aanpassen. Het enige waar ik mij (nog) niet aan durfde te wagen was het plaatsen van de ape hanger + verlengen van de kabels. Dit heb ik dus laten doen bij de locale motorzaak. Simpelweg omdat ik op safe wou spelen , niet echt een beginnersklus vond ik.

Goed dat was klaar , kon ik beginnen te schuren:
Foto-ZKT4TTPI-D.jpg


Het plaatsen van de nieuwe led pinkers ging ook vrij vlot , tot ik de teller aansloot. Ineens gingen ze alle 4 branden ipv 2 per gekozen kant. Na het nodige zoekwerk kwam het erop neer dat ik 2 diodes moest plaatsen aan het knipperlampje in de teller.

Foto-7PIFLVZG-D.jpg

Zo netjes mogelijk proberen af te werken , en het werkte meteen. Weer een probleem minder.

De nieuwe uitlaat is een cobra slashcut slip-on . Loopt hetzelfde als voorheen , alleen een stuk luider. Loud pipes save lives , toch ? :9

Voor de lak ben ik Motip mat zwart gaan halen in spuitbusvorm. Dit om niet te hoog in de kosten te gaan ( spuiterij brengen enz) en gewoon omdat ik zelf wou gedaan hebben. Slechtste geval terug opschuren en dan kon ik nog zien of ik het liet doen of niet.

En uiteindelijk 2 banden besteld via internet , 170/80/15 achter en 120/90/18 voor.
De achterste moest ik sowieso vervangen , die was op zijn einde. Vandaar dat ik ook nog een nieuw setje banden wou hebben voor als het seizoen écht begint ( al is het nu ook al goed te doen , beetje aan de frisse kant toch)

Genoeg getypt , hieronder wat foto's die ik vandaag gemaakt hebt (in de regen |( ) maar ze stond al zo lang zonder daglicht -O- Kon ik zelf het resultaat ook eens fatsoenlijk bekijken!

Foto-QZKZBDHV-D.jpg

Foto-GOYRAWRF-D.jpg

Foto-AT6K4A78-D.jpg

vinger zat daar even in de weg, zag ik later pas hehe :')
Foto-QLXCEA6X-D.jpg


Voor een allereerste keer sleutelen vind ik het wel geslaagd. Veel ervaring opgedaan & veel bijgeleerd
Veerzadeltje & ander spatbord is voor de volgende winterstop :Y
Dit jaar wil ik toch eens een paar keer met passagier gereden hebben, gewoon voor de ervaring. Kom maar op met dat mooie weer nu! :]
 
Thx!

Dat is idd het mooie van deze hobby , zoveel verschillende type's maar iedereen heeft wel respect voor een ander zijn werk, ongeacht of dit zijn smaak is of niet. Want we weten allemaal wat een tijd/werk die persoon erin heeft gestoken.

Daarstraks nog even biertje opengetrokken en 'mijn werk' bewonderd :9 heerlijk *D
 
Laatst bewerkt:
Mooi gemaakt zeker voor de eerste keer.
(Misschien volgende winter achter spatbord en beetje liefde/aandacht geven nummer paar ernaast hangen)
 
Bedankt!

@ Nova : dat zijn inderdaad de plannen voor de volgende winter.
een veerzadeltje , ander spatbord en een sidemount. Ik moet dan de achterbrug eraf slijpen dus dan word het definitief een monoseat , maar deze zomer wil ik paar keer met passagier gereden hebben, gewoon voor de ervaring hiervan :P

@ Rebel : Het schuren viel wel mee (schuurmachine ^^ ) al moest het wel helemaal kaal geschuurd worden. Dit omdat er enorme lijmresten waren achtergebleven van de stickers op het voor + achterspatbord. (die grijze + gouden lijn waren gewoon stickers als toplaag)

Bij de tank zaten deze 2 lijnen onder de blanke lak in , had geprobeerd om licht op te schuren en een teststukje gespoten maar bleef de 'rimpel' zien in de wangen van de tank waar de lijnen zaten. Dus ook deze heb ik volledig kaal gemaakt.

grts
 
Terug
Bovenaan Onderaan