Het grote Triumphtopic deeltje 2

Thankx, ook voor jou, en allen die hier mee lezen ! :)
full
 
Hier een paar fotootjes van mijn Bonneville. Ik ben net klaar met ombouwen tot soort van scrambler.

20150220_224515_zpsrnddygjm.jpg


20150220_224620_zpsaet9mkm1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vind hem echt gaaf Erik ! Mooi gebouwd.

Peroonlijk vind ik alleen de 2 in1 uitlaat naar links weg lopend minder, en je plaatst toch wel de zijkappen terug ?

:}
 
..Ik ben hierheen verwezen voor wat technische info over recentere (> '70) triumph motoren.
Ik kijk al een tijdje naar een toermotor voor snelwegwerk.
Mijn jawa 350 is heerlijk maar echt meer dan 110km/h moet je niet vragen en met harde tegenwind wordt 't moeilijk.
Ik heb al eens bij de oudere japanners rondgeneusd maar die zijn zo japans..

Iemand wees me op de triumph 3 pitter 900 series..Staan rond 1600 euro op MP en speurders..

Wat zijn de zwakke plekken van deze motoren, hoe sleutel(on-)vriendelijk zijn ze, hoe zit 't met de onderdelenvoorziening en het prijsniveau ervan?
 
..Ik ben hierheen verwezen voor wat technische info over recentere (> '70) triumph motoren.
Ik kijk al een tijdje naar een toermotor voor snelwegwerk.
Mijn jawa 350 is heerlijk maar echt meer dan 110km/h moet je niet vragen en met harde tegenwind wordt 't moeilijk.
Ik heb al eens bij de oudere japanners rondgeneusd maar die zijn zo japans..

Iemand wees me op de triumph 3 pitter 900 series..Staan rond 1600 euro op MP en speurders..

Wat zijn de zwakke plekken van deze motoren, hoe sleutel(on-)vriendelijk zijn ze, hoe zit 't met de onderdelenvoorziening en het prijsniveau ervan?

het zijn beresterke motoren, de onderdelen zijn gewoon verkrijgbaar en onderhoud is niet duur.
je kan er gewoon aan sleutelen geen engelse maten.
voor relatief minder geld krijg je veel motor
 
..Dus het is geen kunstmatig duur elitemerk zoals bmnee of een exotische italiaan?
En wat is nou het verschil tussen de sprint 900 en de daytona 900?
 
Laatst bewerkt:
Ijzersterke fietsen die oude Triumphs!
Mijn Daytona staat nu op 100750km en geef hem een paar keer per jaar goed op zijn donder op het circuit. Heeft nog geen klap verkeerd gegeven.
Vrij eenvoudige techniek alleen het luchtfilter wisselen gaat niet zonder schelden. Daar hebben ze bij Triumph niet goed over nagedacht.
 
Onderdelen zijn genoeg te krijgen.
Kijk eens op www.triumphwolverhampton.co.uk betrouwbaar adres en snelle levering.
Vorig jaar velgen besteld. Zaterdag besteld en betaald en donderdag in huis.
 
Hey leuk topic, mag ik ook mee doen?
Hier een foto van de 955i van afgelopen week:

j808t2.jpg


Er staan nog wat dingen op de planning, zoals Nitron achter schokbreker.
Cilinderkop revisie, en misschien nog nieuwe type swingarm.

Hele fijne motor, echt een hele hoop lol al aan gehad.
Soms wil ik nog graag eens een 2 cilinder proberen, maar iedere keer als ik een rit maak op de 3 cilinder dan vervaagt dat weer.
 
Laatst bewerkt:
Er staat een triumph sprint bij een motorzaak nabij meppel te koop voor 1750 Euro..
Ik heb van dit forum de indruk gekregen dat motorzaken je doorgaans proberen te naaien en beloofde onderhoud'beurten' vaak niet of slecht worden uitgevoerd..

Als ik ga kijken, waar moet ik dan op letten?

Enne, zijn deze er ook in het geel?
Alles voor veiligheid natuurlijk.. :P
 
Er staat een triumph sprint bij een motorzaak nabij meppel te koop voor 1750 Euro..
Ik heb van dit forum de indruk gekregen dat motorzaken je doorgaans proberen te naaien en beloofde onderhoud'beurten' vaak niet of slecht worden uitgevoerd..

Als ik ga kijken, waar moet ik dan op letten?

Enne, zijn deze er ook in het geel?
Alles voor veiligheid natuurlijk.. :P

Die bij Wim ten Braake bedoel je?
Geimporteerde......goed opletten op onderhoud.....die engelsen willen dat nog wel eens verzaken.
Wim ten Braake staat wel goed aan geschreven....ik denk niet dat je daar genaaid word.

Dit type is niet geleverd in het geel.

suc6
 
Yup, die bedoel ik..
Onderhoud is niet alles van buiten te zien, maar kleur/geur olie, en tandwiel/kettingen kan je natuurlijk wel zien..
Als het frame scheef is na een klapper weer niet..
Er is geen triumph motoren club met actief forum??
 
Yup, die bedoel ik..
Onderhoud is niet alles van buiten te zien, maar kleur/geur olie, en tandwiel/kettingen kan je natuurlijk wel zien..
Als het frame scheef is na een klapper weer niet..
Er is geen triumph motoren club met actief forum??

opletten dat de aanslag
blokjes op het balhoofd er goed opzitten.

mss zit er een onderhoudsboekje bij . ook kijken naar de accu of er geen bloemkolen op zitten.
of er verder geen schimmelvorming ergens zit , dit duid ook er ook vaak op dat de motor slecht onderhoud heeft gehad.
altijd zorgen dat wanneer je gaat kijken de motor koud is en dan pas gestart word ivm ratels of andere bijgeluiden.
stinkt de olie , is remolie mooi helder . kijk eens hoeveel lood er op de velgen zit ,teveel duid mss op een kromme velg.
allemaal dingen waar je zo naar kan kijken.
tijden de proefrit een paar keer goed remmen en dan kijken of de motor naar links of rechts gaat.
handen van het stuur met ongeveer 40 km per uur gaat de motor dan slingeren of netjes rechtdoor.
is de gasrespons goed.
ja int blok kan je niet kijken das vertrouwen.
maar rookt de motor blauwe rook.

ja meer weet ik zo ook niet hahahahhaha het is al een hele waslijst maar hier moet je mee uit de voeten kunnen.
 
Yup, die bedoel ik..
Onderhoud is niet alles van buiten te zien, maar kleur/geur olie, en tandwiel/kettingen kan je natuurlijk wel zien..
Als het frame scheef is na een klapper weer niet..
Er is geen triumph motoren club met actief forum??


http://www.triumphriders.nl/new/forum/index.php (Inloggen)
 
Er staat een triumph sprint bij een motorzaak nabij meppel te koop voor 1750 Euro..
Ik heb van dit forum de indruk gekregen dat motorzaken je doorgaans proberen te naaien en beloofde onderhoud'beurten' vaak niet of slecht worden uitgevoerd..

Als ik ga kijken, waar moet ik dan op letten?

Enne, zijn deze er ook in het geel?
Alles voor veiligheid natuurlijk.. :P

Kan je hem daarna gelijk ff pimpen.
http://www.caferacerkits.co.uk/product/crk900-kit/
 
Terug
Bovenaan Onderaan