MG Griso rijders

Gefeliciteerd en veel plezier met de mooiste naked bike aller tijden

thnx :)
dat gaat prima met dit prachtige weer :]

10671346_706722826080686_1897672981189124761_n.jpg
 
Da's een Zard uitlaat. Alles beter dan de standaard raketwerper, bij de 8V trouwens een 2-traps :) maar de Zard is wel de mooiste vervanging voor je Griso uitlaat.
 
stil hier? Allemaal in een diepe winterslaap lijkt het wel.

Nou hier niet,mijn griso krijgt groot onderhoud:

promax progressieve veren voor en achter en demping aanpassen.
koppeling een stuk lichter maken [is al klaar]
alle lagers vd achterbrug en schokbreker link opnieuw in het vet zetten [ook klaar]
kleppen stellen etc
voorvorklagering opnieuw in het vet zetten.
kwam toevallig ook nog een losse katalysator tegen in de zard demper,die is nu verwijderd.

Dat opnieuw invetten van lagers etc is zeer belangrijk,van de fabriek uit zit er erg weinig vet
in de lagers,roestvorming door condens is het resultaat!! dat is ook zo bij veel andere fabrikanten oa yamaha.
 
Van mijn Breva 1200 heb ik voig jaar alle lagers van achterbrug en achtervering moeten vervangen. Het was een grote puinhoop. Eens in de 2 jaar schoonmaken en smeren is absoluut geen luxe.
Jos16, hoe was je voorvorklagering er aan toe, want die heb ik nog niet los gehad. Kon je daar alleen met smeren toe?
 
Laatst bewerkt:
Hoi breva 1200

Ik ben zover als je op de foto ziet,als promax de schokbreker klaar heeft,kan ik de achterkant weer opbouwen .
Dan pas kan de voorvork eruit ivm de stabiliteit,durf nu het risico niet aan.

Ad B ,ook op dit forum, heeft de vorklagering vorig jaar gesmeerd,en dat was hetzelfde verhaal a;s achter.

Idd ik was nog op tijd met smeren,een clublid met een yamaha 1300fj had minder geluk,doordat de lagering van zijn linksysteem verroest, was knapte er ergens iets,en kon hij de motor op laten halen.
 
Bij ombouw van mijn Voxan vorig jaar ook al die dingen meegepakt. Naaldlager achterbrug ook een bonk roest. Mooie keringen er naast, maar vet ho maar. Elke motor doet er goed aan dat een keer uit elkaar te trekken.
 
Zo is dat JFJ.
Er is niets kapot,gewoon wat onderhoud en een paar kleine aanpassingen,thats all.

Je kan het natuurlijk ook de aan de dealert overlaten [dat deed het clublid met die 1300 fj ook]
 
Zo de achterkant staat weer in elkaar,met een progressieve veer op de schokbreker en aangepaste demping.
ik heb meteen ook het kogelgewrichtje in de reactiearm vd carc vervangen door een silentbloc,zoals de nieuwe types dat hebben.

De voorvorkpoten zijn eruit en krijgen nu ook progressieve vering bij promax.

Mooie gelegenheid om eens de balhoofdlagers te smeren,en dat was nix te vroeg,blinkend schone lagers kwam ik tegen??ik vraag me af of ze wel ooit vet gezien hebben.





nog ff een provisorische stellage gemaakt om het stuur aan op te kunnen hangen
 
Hoi Jos,

Ziet er goed uit, wel wat werk zo te zien. Ik hoop dat je op tijd voor het seizoen klaar bent. Voor 5 juni ofzo:)
 
Hey Roel

Ja 5 juni dat moet zeker lukken[en veel eerder ook]

als de veerpoten terug zijn,staat ze in 3uur weer in elkaar.
En dat is incl kleppen stellen en een verse luchtfilter.

Ben heeeeeel benieuwd hoe de veranderingen aanvoelen,koppeling,vering en de silentbloc in de reactie arm.
 
Zo het eerste proefritje zit er op.wel in de stromende regen ,maar ik was erg benieuwd naar de veranderingen.

De koppeling is super!Met een vinger te bedienen nu, en veel beter te doseren,niet meer dat aan uit gevoel.

Ook de vering is een stuk comfortabeler geworden door de andere veren en aangepaste demping
het vergt nog wel wat fijnafstelling van demping en veervoorspanning,maar dat doet promax als het weer beter is.

trouwens ik kan iedereen aanraden om het linksysteem van de achtervering te smeren,maar ook de balhooflagers,ik ben GEEN vet tegen gekomen :X ,maar gelukkig ook geen roest.
 
Dat is ook geen gok. Je weet wat je doet en doet een dikke update.
 
Als er Grisorijders zijn die ook andere Guzzirijders willen treffen die op dit forum aktief zijn, dan ligt er in het Norge topic een voorstel om op 30 mei weer een dagje bij elkaar te komen en een tochtje te rijden datum ligt nog niet 100 pct. vast, maar je moet ergens beginnen. Om het een beetje centraal te houden qua aanmelden/voorstellen lijkt me het het best om het Norge topic als uitgangstopic te gebruiken.

Ciao Dolf. :]

p.s. Jos, de lekke vijver toen je vorig jaar bij ons was, lig er weer als een plaatje bij inmiddels. :Y
 
Hoi Dolf

MMmm 30 mei ? Ik had het bericht van badslipper wel gelezen hoor :) maar nog niet gereageerd.

De vrijdag daarna,5 juni, ga ik mn 1e grote motortocht maken,eiffel,route grand alpes,monaco
gorges du verdon en weer terug doorde champagne streek :] we blijven een week weg.

Tuurlijk vind ik het leuk om weer ff bij te beurten,maar of mijn vrouwtje dat ook een goed idieei vind :$

Maar ik probeer wel te komen,altijd leuk om elkaar weer ff te zien .
 
Zo da's een flinke rit voor 1 week maar wel een mooie. Kijk maar of je die zaterdag van tevoren een "oefenritje" wilt/kunt/mag... maken. Zoveel leuke dingen, zo weinig tijd..
 
:] Op 30 mei is er een voorjaarsmeeting. In "waar is wat te doen" is daarvoor een topic gestart: Moto Guzzi voorjaarsmeeting 30 mei 2015. De komende weken worden daar de details geplaatst. Alle Guzzirijders welkom!
 
Even topic doorgelezen maar het blijft een lekkere guuz!
Gaaaf idee ook om stelvio bochten op die zwarte griso te zetten....hmmm...al had ik de uitlaat een paar graden schuiner gezet als dat kon met oa de knippers? Wel een van de mooist verzorgde griso's die ik totnu toe zag *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan