Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Omdat die van mij verplicht (overgangsregeling) gestald is de afgelopen weken de wel erg verroeste accubak aangepakt. Eerst elektrisch ontroest, de zarte aanslag weggewerkt, in de grondlak en daarna in de zwarte lak gespoten. Die gaat binnenkort weer gemonteerd worden.
 
Gister* heb ik dan voor de 10e keer in 14.000 kilometer een van mijn voorlampen moeten vervangen. En dit heb ik ook gedaan

*ik weet dat dat niet vandaag is
 
Mijn schatje gepoetst even uitgelaten :-)

full
 
Laatst bewerkt:
Gister* heb ik dan voor de 10e keer in 14.000 kilometer een van mijn voorlampen moeten vervangen. En dit heb ik ook gedaan

*ik weet dat dat niet vandaag is
Lampjes van de Action?
De motovision (of andere lampen specifiek voor motoren) hebben vaak een dikkere gloeidraad die daarom minder gevoelig is voor trillingen.
Ik heb ik ruim 70.000km (weet niet of de eerste eigenaar in de eerste 20k al eens heeft vervangen) slechts 1 keer de lampjes vervangen en dat was niet eens omdat er 1 stuk was maar omdat ik lampen met witter licht wilde hebben.
Bij dubbele koplampen kan je ook het beste beide lampjes vervangen als er 1 stuk is want ze hebben doorgaans een gelijke levensduur dus als er 1 stuk gaat duurt het meestal niet lang voordat de ander gaat.
 
Scottoiler geïnstalleerd en meteen wat moeilijk bereikbare onderdelen schoongemaakt (geen totale schoonmaak gegeven). :)

Tijd mee bezig geweest maar ik heb geprobeerd om het geheel heel netjes af te werken :)

IMG_0954_zpsca83ca79.jpg


IMG_0963_zps00b2b2c5.jpg


IMG_0965_zps4b67e9bd.jpg


IMG_0968_zps230ed882.jpg


IMG_0967_zpse1b39b21.jpg


IMG_0970_zpsed7b78cf.jpg


IMG_0973_zps97f7c098.jpg


IMG_0974_zpse2d7b126.jpg


IMG_0960_zpsc7835042.jpg
 
Nog even verder gegaan met de R65 van een vriend:

Foto-X8IXPEYC-G.jpg


Maar er is ook al wat schoon en als de pakkingen binnen zijn kan dit alweer netjes in elkaar ( blok en carterpan zaten onder een laag van vet/olie/blubber van zeker 0.5 cm dik :o )

Foto-N4TB4QLF-G.jpg


Nu wachten op de revisiespullen van de carburateurs, de zuigerveren en meer los spul zoals pakkingen.
Van de week ff de kleppen eruit en slijpen.

Konden ook wel schoonmaakbeurtje gebruiken ( zijn alweer netjes, gisteren met soda gestraald, werkt prima 8-) )

Foto-88UYREBA-G.jpg
 
Niet aan mijn motor maar voor mijn motor: ik heb een muuranker gemaakt. De bouten moesten met minimaal 25Nm vast, maar mijn momentsleutel gaat niet lager dan 40. Dus zitten ze nu op 40Nm.
 
Ketting gesmeerd, want die piepte nogal (en is een beetje roestig) gelukkig komt het begin van maart eraan, dus kan ik dan weer een nieuwe kettingset halen. (voortandwiel is bijna gaar)
 
Vandaag bezig geweest om de R65 weer rijvaardig te maken. Benzineslangen en benzinefilters vernieuwd en de scharnierbeugels van de buddyseat zo bewerkt dat deze makkelijker over de framebuis gaan.

Verder de accupolen schoongemaakt en het vloeistofniveau gecontroleerd. Dat was nog in orde. Die gaat er morgen in en dan een proefstart maken.
 
Onder andere maar weer eens afgespoeld. Ik ben altijd weer verbaasd dat er dan weer een "als nieuwe" staat na al die winterritten.
 
Vandaag de docks van de garmin geïnstalleerd en aangesloten op m'n ZZR en op de ER5 van m'n vrouwtje en de intercoms geïnstalleerd inmonze helmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan