Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Voorremklauw gereviseerd


Foto-M8UC8X7N-G.jpg


Tankcure ontroester in de tank gedaan en regelmatig geschud. Net uitgespoeld, wat een zooi kwam er uit :o
Zal wel lekker spul zijn, tank is inderdaad brandschoon van binnen :Y

Nu weekje of zo laten drogen en dan sealer erin.
 
Vandaag dus de accu op zijn plek gezet en aangesloten. De benzineslangen gisteren al op hun plek gezet.

Tegenslag 1: de linkercarburateur lekt druppeltjes :( Hier moet naar gekeken worden. De vlotter handmatig omhoog houden houdt de boel droog.
Tegenslag 2: de benzineslang (8 mm) is iets te ruim en laat te gemakkelijk los van de aansluitingen, terwijl 6 mm slang net te krap is. Ga toch proberen de laatste toe te passen, al moet het met gepast geweld :+

Maar de proefstart ging grandioos. Heel vlot starten *O*
 
Vandaag dus de lekkende carburateur uitwendig met Dasty schoongemaakt en afgespoten. Ziet er weer als nieuw uit :Y

De benzinekraan open gezet en gewacht op de druppels :? Die kwamen niet *O*

Dus het lekken was waarschijnlijk op de kurkpakking van de vlotterkamer die na drie maanden droog staan iets gekrompen was en nu weer uitgezet is.
 
Vandaag dus de lekkende carburateur uitwendig met Dasty schoongemaakt en afgespoten. Ziet er weer als nieuw uit :Y

De benzinekraan open gezet en gewacht op de druppels :? Die kwamen niet *O*

Dus het lekken was waarschijnlijk op de kurkpakking van de vlotterkamer die na drie maanden droog staan iets gekrompen was en nu weer uitgezet is.
Heb jij nog een vlotterbakje liggen voor een Bing ? Ik kom er net achter dat de linker 2 minuscule gaatjes heeft in de bodem :o
 
Heb de poortdeur verbreed, is nodig om de nieuwe motor de schuur in te krijgen....
 
Heb jij nog een vlotterbakje liggen voor een Bing ? Ik kom er net achter dat de linker 2 minuscule gaatjes heeft in de bodem :o
Nee, zover met verzamelen van onderdelen ben ik niet en zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren.

Kan je niet proberen dunne 10-secondelijm in die gaatjes/barsten te laten lopen. Die schijnt benzinebestendig te zijn.
 
full

Tank in de blanke lak gespoten en dag later proefritje gemaakt en afgesteld met de tovamikit!
 
Vandaag niets aan gedaan. Gisteren wel :Y
Kleppendekselpakking en de halve maantjes/nokkenasrubbers vervangen. Was ik voor de winterstop net niet meer aan toegekomen.
Alles weer gelukt en meteen ff lekker ritje gedaan.
Even op temperatuur laten komen en toen vol gas door de Hubertustunnel in Den Haag en alles goed losgeblazen.
Heerlijk en fuck man, wat een akoestiek in die tunnel :9 _O- :Y
 
Olie-en filterwissel gedaan, 10w40 eruit, 10w40 erin. Iets van 2,5 liter (klopt met het boekje).
Lekker mooie doorzichtige olie :D
 
Voor de tweede keer benzine in m'n Pacific Kots gedaan sinds aanschaf (vijfhonderd pleuro!).
Conlusie 1: als meter het rode gebied in gaat, zit er nog 6 liter in de tank in plaats van 3 zoals in de handleiding staat.
Conclusie 2: 1 liter op 21 km is niet verkeerd
Conclusie 3: de lekke uitlaat gaat met de week meer herrie maken.

Aangeschaft: bij de Karwei plakplastic met houtnerf (eiken uiteraard), via motorpartsonline twee uitlaatbochten en een demper. Via Marktplaats een derdehands Garmin 2610. Moet wel in stijl blijven. Reeds eerder opgehaalde kaart van Garmin.openstreetmap.nl geïnstalleerd.
 
Ga je die plakplastic gebruiken om je lekke uitlaat te dichten? :+
 
Laatst bewerkt:
Mijn aluminium achterwiel schoongemaakt met Nevr-Dull. Resultaat is echt bijna perfect. Nieuw is het niet maar het scheelt niet veel. Niet slecht voor 71.000 kilometers. Had ik niet verwacht gezien de pekelbloemkool-schade die erop zat.
Het voorwiel kom ik wat lastig bij, daar moet hij toch eens een keer voor omhoog die motor. Haal ik de complete remmerij eraf om eens thuis aan de slag te gaan.
Volgens klus zijn de uitlaatbochten. Daarna het motorblok zelf, dat begint aan de voorzijde ook aardig aangetast te worden. Binnenkort picture-time!
 
Afgelopen weekend de speling uit het schakelsysteem gehaald.
Het zit met een soort klinknagels aan elkaar bevestigt, klinknagels wat vaster geslagen.
.
full

Ook het asje vervangen waar het schakelpookje op zit deze was ingevreten.
full

En een nieuwe achterremschijf gemonteerd verder niets gedaan de rest was nog ok.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan