De GT750 van Joost

Leuk om te zien dat er toch weer mensen meekijken, ookal is het niet het meest actieve topic op dit forum ;)

@Rijk; Jammer voor jou heb ik vooralsnog geen plan om dit commercieel te gaan verkopen, denk ook dat dat een erg lastig product wordt omdat er zoveel motorspecifiek handwerk bij komt kijken. Het is wel iets om te overwegen op den duur, nu eerst even mn studie afmaken ;)

@Roy (tenminste, dat denk ik dan); bedankt voor de positieve en "opbouwende" kritiek ;) Het is niet heel mooi om die pomp zo in het zicht te hebben dat ben ik met je eens, maar het is dit of niet, dus dan is de keuze snel gemaakt. Daarnaast steekt er normaal ook een afzichtelijke brandstofkraan uit de tank, is dit de kant die niet te zien is als de motor op de standaard staat en het zet mensen wel aan het denken als er zo'n klont uit de tank steekt ;) Dat van de ducati snelkoppelingen was ik me al van bewust! Ze zijn inderdaad niet erg overtuigend qua bouw en zal zeker de rubbertjes invetten.

@sammie, nee eigenlijk geen idee :) Belangrijkste waar je naar moet kijken is het verschil in CFM tussen de oude carbs en nieuwe throttlebodies. In mijn geval ben ik van behoorlijk restrictieve CV carbs naar open stortkokers gegaan, dus dat zal wel helpen, maar echte pk's komen bij een 2takt toch echt ergens anders vandaan ;) Gebruiksgemak (starten, choken, gasreactie, verbruik) is wel allemaal dramatisch verbeterd en dat zal bij elke motor zo zijn waar het standaard niet geweldig is geregeld.

Het vermogens verschil en gebruiks gemak tussen carbs en injectie bij veel supersports is nagenoeg niks omdat de fabriek het daar gewoon goed voor elkaar heeft, dat kan ik nooit overtreffen. Oude inefficiente (lekkende) carbs zijn wel makkelijk te overtreffen.

Absoluut niet lullig bedoeld, maar puur de materiaal kosten van deze ombouw zijn ongeveer wat je voor een jawa betaald, dus als ik het in kit vorm zou aanbieden mag je wel gokken hoe duur het wordt. Natuurlijk is dat geen reden om het niet te doen! Ik ben een ster in meer geld in een voertuig steken dan dat die waard is en daar heb ik helemaal geen problemen mee ;)
 
Leuk om te zien dat er toch weer mensen meekijken.[ quote ]

MEER dan je denkt , alleen [ hebben ze de kennis niet ] reageren ze niet en zijn trouwe volgers.
 
Zal dan ook een duit in het zakje doen ;)

Dit topic altijd met veel plezier gelezen (en met een soort van jaloezie op je vaardigheden, want die zijn niet mis en daarbij ik heb ze niet :$ ).

Hoop dat je nog lang op je GT mag :]




Dus ik blijf lezen en slechts zelden reageren *D
 
Dat van de ducati snelkoppelingen was ik me al van bewust! Ze zijn inderdaad niet erg overtuigend qua bouw en zal zeker de rubbertjes invetten.

Er zijn op een gegeven moment metalen vervangers geweest voor de plastic Ducati snelkoppelingen. Ik ben op zoek geweest, maar kon ze niet vinden toen de snelkoppeling van de 748 afbrak.
Of en nog een tip, hou een stuk of wat van die snelsluiterrubbertjes op voorraad, als die kapot gaan heb je ook een mooi nat blok ;)
 
Haha die laatste zin geldt zeker voor de jawarijders! Elke keer als er getankt wordt! :+


Maar ik blijf dit volgen vind het geweldig wat je allemaal doet!
 
Laatst bewerkt:
Namens een trouwe volgeling:
full
 
Er zijn op een gegeven moment metalen vervangers geweest voor de plastic Ducati snelkoppelingen. Ik ben op zoek geweest, maar kon ze niet vinden toen de snelkoppeling van de 748 afbrak.
Of en nog een tip, hou een stuk of wat van die snelsluiterrubbertjes op voorraad, als die kapot gaan heb je ook een mooi nat blok ;)

Hmmm dat heb ik nog nooit gehad en sinds 2001 een 748/998S/HM1100S/1098S en nu een 996SPS in bezit mag ik toch zeggen redelijk wat ervaring met de snelsluiters. Enkel probleem gehad met de 998 maar toen woonde ik in het midden oosten en moest ik zelf sleutelen en uhhhh ja dat zegt misschien wat meer over mij dan de kwaliteit snelkoppellingen. Ze gaan meestal stuk als je de koppellingen gebruikt (tank verwijderen) maar voor de rest als je er niet aan zit zijn ze bij mij nog nooit spontaan gaan lekken!

Maar ook ik hier vaste meelezer maar weining toe te voegen wel ernstig onder de indruk van Joost zijn sleutelkwaliteiten. (En ja Roy luister ik ook naar - al vind mijn vrouw dat vast niet)
 
Nieuwe volger en dikke kick!!

Ik ga eerst je topic nog eens grondig helemaal doornemen en daarna nog wat vragen.
 
Wat een super avontuur!!! Helemaal geweldig dat je de injectie nu voor elkaar hebt.

.. die hint mbt tot dat tandwiel... heb je dat tandwiel gewoon stukje naar buiten gebracht en geshimd?

Ik had eigenlijk gehoopt dat je zelf nog wat meer had gestoeid met de koeling en/of parameters hier van... Ik ben namelijk zelf van plan om de koeler onder handen te nemen (twee kleine koelers ipv 1) en ben me daar nu over aan het inlezen...

Nogmaals heel erg veel respect voor het werk!
 
Wat een super avontuur!!! Helemaal geweldig dat je de injectie nu voor elkaar hebt.

.. die hint mbt tot dat tandwiel... heb je dat tandwiel gewoon stukje naar buiten gebracht en geshimd?

Ik had eigenlijk gehoopt dat je zelf nog wat meer had gestoeid met de koeling en/of parameters hier van... Ik ben namelijk zelf van plan om de koeler onder handen te nemen (twee kleine koelers ipv 1) en ben me daar nu over aan het inlezen...

Nogmaals heel erg veel respect voor het werk!

Joost is op vakantie, denk dat hij over 2 weken (oid) wel weer zal reageren ;)
 
Terug van vakantie!

Scheffers: Thanks voor je positieve reactie :) Het achtertandwiel was verdacht simpel, ik heb de GT tandwieldrager in het GSXR achterwiel gezet, pastte zonder problemen. Daarna heb ik het achtertandwiel andersom gemonteerd; hartlijn van de ketting ligt net niet in de hartlijn van het tandwiel, zo win je nog een paar mm. Als je het monteert zie je precies wat ik bedoel.

Koeling heb ik bewust niks aan gedaan, de radiator is een ontzettend herkenbaar GT onderdeel, iets wat hem onderscheid van andere motofietsen, daarnaast is de koel capaciteit ruimschoots voldoende dus zolang die niet lekt en genoeg goeie vinnen heeft blijft die mooi zitten.

Mocht je andere radiator(en) willen plaatsen, bedenk dat dat een interne verbrandingsmotor een efficientie van rond de 30-35% heeft, de rest van de energie wordt afgevoerd in de vorm van warmte. Een oude 2 takt zal dat nog een stuk minder goed efficient doen. Je zult dus een koeler moeten vinden die van een motorfiets afkomt die vergelijkbaar vermogen en efficientie heeft als de GT. Daarnaast heeft de GT een behoorlijk sterke waterpomp en grote koelslangen, als je een te restrictieve radiator monteert (met bijvoorbeeld te kleine openingen) kun je misschien problemen krijgen met overdruk of te hoge vloeistofsnelheden waardoor de efficientie van de koeler weer afneemt. Nog niet zo simpel dus ;)
 
ik heb hem net ook door gelezen, ik was via de zoekfuctie her terecht gekomen. was info aan het verzamelen voor programeerbare injectie/ontsteking.

maar geweldig mooi dit topic, om van te smullen :}
ik hoop dat we snel weer wat van je horen :Y
 
Laatst bewerkt:
Even het stof afblazen!

Ik weet dat het lang geleden is, maar bij deze toch een niet zo chronologische update van de afgelopen tijd. De GT doet het nog steeds goed, laten we daarmee beginnen, ik heb er een tijd dagelijks mee gereden en dat was buiten het brandstofverbruik eigenlijk prima te doen! Daarnaast heb ik deze winter heel veel kleine details verbeterd, beugeltjes gemaakt, gespoten, knopjes opnieuw gestraald en gespoten, nieuwe vering achter, achterbrug gespoten, throttlebodies afgedraaid en mooier pas gemaakt, ga zo maar door. Al met al, niet 1 grote verandering, wel een hoop werk. De foto's laten het denk ik het beste zien, dus:


Ingebouwde LED knipperlichten


RVS voorspatbordje (wat achteraf toch niet zo lekker paste)


Een LED koplamp


Versgespoten controls


Begin van een kortere, niet aanlopende, remreactiestang





De remreactiestang en de nieuwe schokbrekers


Draaien van de nieuwe throttlebody neuzen




Vers gepoedercoate velgjes


Met nieuwe Bridgestone T30 en BT023


Gelast


http://i231.photobucket.com/albums/ee39/
Joostvdw/gt750/2016-04-01%2014.16.54.jpg




Weer in elkaar




Op de trailer naar luxemburg met periode correct gezelschap!





En naast alles aan de GT heb ik "even" een Vespa PK50S half gerestaureerd, een Yamaha DT50MX uit de dood doen herreizen, ben ik bezig met een WLA en ben ik afgestudeerd. Niet bepaald stil gezeten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan