Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Dag mensen ,ik hoop dat jullie mij kunnen helpen als shadow rijders.

Ik ben de werking van alle relays en modules aan het doorzoeken van mijn 1985 vt1100 .
Gaat een beetje.
Helaas heb ik natuurlijk weer een fiets met extra's die ik niet terug kan vinden in schema's.

Als eerste een icu-13 module .Deze zit tussen de onstekingsmodule en he pulse gever in het blok.
Is dit een vonk versterker?Omdat ik een twin spark heb?
Of is dit een module die van de enkele pulsgever in het blok iets maakt dat hij werkt op een 2cilinder? Waste spark system..
Foto1k0-HBZQUYYE.jpg


Dan komt er uit de achterste cilinder kop een dubbele draad.Is deze voor het brandstof pomp
aan/uit systeem?
Foto720-VQXWFLO8.jpg


Dan komt uit de kabel van de pulsegever nog 2 draden op 1 connector .Deze komen van een sensor uit het onderblok,maar wat is dit?olie druk?
Ik ben er achter dat ik het shindigen relay kan overbruggen .Dit is een relay wat de brandstofpomp aan zet pas als de motor echt rond gaat.
Maar dan word die draad gesplits naar een andere connector.Moet deze dan op die onbekende die ik boven beschreef?
Foto1k0-ONQSN7QG.jpg




Ik heb wel gelezen dat het icu 13 kastje iets te maken heeft met een beveiliging .Er zit een beveiliging op dat de onsteking het niet doet als het blok minder dan 200rpm draait.Dit om start motor te beveiligen.

Ik denk dus dat als ik de icu-13 er gewoon tussen uit haal,dat er niets aan de hand is.
Dus gewoon de pulse gever in het blok direct aansluiten op de ontstekings module.
Zo heb ik het op vele andere tekeningen ook gewoon gezien.

Draadjes.......vak appart .....

Met dit project ben ik bezig.
wie is mielko
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen een haynes wph geleend bij gerrits motoren.Daar staat een goed leesbaar schema in.
Die heb ik al uitgeplozen /ingekleurd.Dus weet waar spanning op komt en waar niet.

Helaas staat er niet in wat dat ICU13 moduul voor is.Maar als de motor straks draait ,dan ga ik kijken of ik hem weg kan halen.
Ook de werking van het shindigen relays gevonden.Die word sowieso gebypassed.

Ik moet alleen nog een beredeneren waarom de ic ignition controller een stroompje van de start knop moet binnen krijgen.Want de draad naar het start relays gaat ook de ic in.En dat snap ik niet helemaal.

Ik kwam op een forum tegen dat er een beveiliging in zit ,dat wanneer het blok minder dan 200rpm draait,dat dan de onsteking word uitgeschakeld.Dit om de startmotor te beveiliging tegen eventuele terugslag van het blok.
Ik denk dat dit de icu-13 module is.Maar weet dat nog steeds niet zeker.
 
Hoi Mielko, meld je eens aan op het Shadowforum en stel daar je vraag.
Knutsel en Te@ch om er maar twee te noemen weten vast wel een antwoord.
 
zo mijn shadow ace is bijna klaar ..
frame opnieuw gespoten alles schoongemaakt en gepolijst .
nieuw olie en oliefilter, nieuwe bougies en luchtfilter. niuwe tandwielen en ketting.
nu de tank en spatborden nog spuiten en airbrushen. en kabels verlengen voor m,n ape stuur..

en dan weer lekker een paar jaar rijden ..

full

full
 
Spatscherm achter, is deze makkelijk te verwijderen?
Zit ik niet met de eletra-kabels in de weg vraag ik me af.
Reden is dat ik de binnenkant goed in de tectiel wil zitten, nu kom ik daar niet bij helaas.
 
Een hele goede dag allemaal.
Ik ben nog op zoek naar een stator van een vt700 uit 1985 , op het frame staat type nr rc19.
misschien een kleine kans dat iemand hier nog 1 heeft liggen ?
plaatje als voorbeeld, voor het geval het anders heet bij andere :
estatortrif.jpg
 
Aangezien je van zo'n Shadow nogal wat af moet halen om er wat moois van te maken, heb ik een stapel onderdelen liggen voor een VT600c uit 1990.

Kan ze hier allemaal noemen maar ze staan op marktplaats.
Mocht er iemand interesse hebben, MF's hebben voorrang uiteraard!
Check het HIER
 
Terug
Bovenaan Onderaan