Het grote Honda X-11 topic deel 2

Eigenlijk zou je niet moeten willen weten waar de rest van de X-11 rijders (of andere motorrijders) mee rijden. Hun ervaringen en wensen kunnen heel goed tegenovergesteld zijn van de jouwe.
Daar is dan ook het grote motorbandentopic voor, daar vertellen professionals en betere amateurs wat voor effect welke band geeft, wat je wel en wat je niet moet doen etc.
Ervaringen van consumenten zijn zo subjectief dat je er nauwelijks nuttige informatie uit kan halen. Immers, welke consument kan de ene nieuwe band nu vergelijken met de andere nieuwe band? Dat zijn er niet veel....
De meesten rijden eerst hun oude banden op voordat ze nieuwe banden kopen. en versleten banden rijden altijd veel slechter dan nieuwe.

Maar de profs betere amateurs vertellen toch ook hun ervaring, daarom wil i k juist weten wat onder de x van het forum ligt om daar eens mee verder te kijken waar iedereeen mee rijdt,

Want de een rijd met een michelin en de ander Bridgestone.
En in het verleden heb ik met bridstone gereden bt serie en nu ligt er michelin onder .
Misschien moet ik gewoon het zelfde banden set erop zetten.
pfff. Eerst de voorvork veren en nu weer de volgende puzzel.
 
Eigenlijk zou je niet moeten willen weten waar de rest van de X-11 rijders (of andere motorrijders) mee rijden. Hun ervaringen en wensen kunnen heel goed tegenovergesteld zijn van de jouwe.
Daar is dan ook het grote motorbandentopic voor, daar vertellen professionals en betere amateurs wat voor effect welke band geeft, wat je wel en wat je niet moet doen etc.
Ervaringen van consumenten zijn zo subjectief dat je er nauwelijks nuttige informatie uit kan halen. Immers, welke consument kan de ene nieuwe band nu vergelijken met de andere nieuwe band? Dat zijn er niet veel....
De meesten rijden eerst hun oude banden op voordat ze nieuwe banden kopen. en versleten banden rijden altijd veel slechter dan nieuwe.

Wat heb jij eronder liggen dan?
 
Met mijn meest bereden Blackbird (broertje van de X-11) rij ik op Dunlop Sportsmart 2. Het stuurgedrag van een sportband met de levensduur van een Sport/tourband (nou ja, bijna dan....). Aangezien ik als het mogelijk is niet met slecht weer rij de beste keuze (voor mij).

Tot anderhalf jaar geleden verwisselde ik minimaal 2 keer per jaar van merk/model banden ter vergelijk. Als motorbandenhandelaar kost het mij vrijwel niets omdat ik de ingereden banden weer verkocht als gebruikte banden. Hiermee kreeg ik een direct vergelijk tussen de verschillende banden voordat ze versleten waren.
Na mijn ongeval van anderhalf jaar geleden heb ik slechts 1 motorrit gedaan, dus geen recente ervaringen meer.......
 
Ik denk dat het ook veel afhangt van je rijstijl, of je veel met bepakking, of je veel km's rijdt en of je ook met regen rijdt.

Daarop stem je je keuze af. Hoe een dergelijke band dan bevalt hangt ook weer af van hoe 'origineel' je X gebleven is. Ik heb nu andere veren voor en achteren, mijn subframe verhoogd, ander stuur er op, wat aan PK's en koppel 'gekieteld' en zodra mijn balhoofdlager versleten is, komt er een Emil Schwarz lager in. Dat zijn ook allemaal zaken die het rijgedrag van de motor beïnvloeden.

Voor mij is belangrijk: goede grip in het vele bochtenwerk, banden die ook met nat weer grip behouden, we rijden best vaak met bepakking, dus daar moet de band niet teveel van lijden. Een startklare motor met bepakking en mij er op weegt al gauw 350 - 400 kilo. Mij maakt het niets uit hoe vaak ik mijn banden moet verwisselen, maar minimaal één seizoen (ca 5000 - 7500km) moeten ze uithouden.

En natuurlijk is alles subjectief want veel hangt af van je eigen rijstijl en waar je jezelf prettig bij voelt.
 
Maar als "motorbandenhandelaar" heb jij er toch verstand van?
Zelf denk ik inderdaad er verstand van te hebben, maar bandenkeuze blijft voor een groot deel subjectief.
Ik heb meerdere klanten met dezelfde motor als ik die erg te spreken zijn over de Michelin Pilot Power 2CT. Voor mij was deze band ronduit slecht. Grip en stuurprecisie zat, maar door het slappe karkas constant in beweging als je ging pushen. Lange bochten waren niet strak maar gingen zwalkend, en dat is nu juist waarom ik een BB gekocht heb. Dat wil ik niet....
Maar diegenen die hem juist prettig vinden rijden willen juist licht sturen in korte bochten, en het bekende inval-moment van de 2CT's.
Ik heb ook de Pilot Power 3 geprobeerd, en nog nooit zo snel door haarspeldbochten gereden. Maar nog steeds niet zo stabiel als bijvoorbeels de Sportsmarts.....

Dus de belangrijkste reden om een bepaalde band te kiezen is of die band naar jouw smaak is. En daarvoor moet je de klant leren kennen d.m.v. een serie vragen.
 
Maar welke jou smaak zijn kan jealleen bepalen door te proeven.
En dat is nou juist zo lastig zo niet onmogelijk.
 
Dat klopt allemaal wat ik zoek in band,
Goed gevoel geven in een bocht, eifel daar rij ik veel grip dus.
Bandje moet toch een levens duur hebben 8000km.(meer km is mooi meegenomen)
Bagage rugzakje gevuld om naar het werk te gaan .achterop gebonden dan wel.
Passagier zelden.
regen rij ik niet tenzij ik onderweg ben. En dan kan zomaar gebeuren in de eifel. (Ervaring)

Lijkt mij toch een standaard wensen lijstje
 
Ik heb ff gekeken wat ik erover heb liggen
Michelin pilot power 2ct.

En ik ben best tevreden over de band .
(rij ook met Michelin onder de auto winter zonder banden)
 
Vandaag op mijn nieuwe toekomstige motor gereden,
Yamaha fjr loopt super vergelijkbaar met de x alleen geen wind dan. (Maar duurt nog ff )
 
Oke het voordeel van de twijfel.

Ps iedere keer dat de motor op de weg zit zie ik nog mensen kijken wat is dat voor een ding.
Dan denk Ik ,kijk maar snel op de tank (logo x eleven)want anders zie nog alleen de uitlaten broaaaooppppp. :] .

Het blijft mij iedere keer boei-je en in iedere versnelling weer , :Y maar je begrijpt wel wat ik bedoel
 
Mooi moment voor mij om in te haken.

Ik kon de machine ook niet tot 4 weken geleden.
Momenteel ben ik sinds 3 weken in het bezit van een X11.
Bouwjaar 2000 en zo`n 36000Km op de teller.
Hiervoor heb ik een Kawasaki ZR7 en ZR7s gereden en nu werd het tijd voor iets zwaarders.
Ik ben echt onder de indruk van de power van deze Honda. Ongeloof hoe je door de bochten kan "vliegen" en op de rechten stukken zit je echt in no time aan de 180/200.....
Dat is natuurlijk niet het goede voorbeeld maar ik geef ik eerlijk toe ik rij wel eens iets te hard.
Maar goed ik gebruik hem zowel voor woon/werk als recreatie ritjes. Hij komt op mij over als een alles kunner waarmee je vlot door de bochten kan. Het gekke is dat ik sneller gewend ben aan deze motor dan me vorige motor in 3 jaar. Binnenkort zal ik eens een plaatje schieten om me aanwinst te laten zien.
 
X11 onderdelen gezocht!

Hi,

Ik rijd de Eleven al jaren als werkfiets (nu 60000 op gezet) en ik ben op zoek naar een aantal onderdelen:

1) Nieuwe uitlaatklemmen (rechts en links), want die zijn doorgerot.
2) De chromen dekplaat aan de rechter onderkant van de uitlaat met toebehoren (verloren op de A10).
3) Een nieuwe zwarte kap op de rechterkant van het blok (dynamo?), want daar is hij es op gevallen.

Heeft iemand artikelnummers en/of weet iemand een X11 op de sloop waar dit nog op zit?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik wil ook graag inhaken. Sinds eergister ben ik de bezitter van deze;
full

Bouwjaar 2000, 35.000km
Het is een heel verschil met mijn Suzuki GSX750es uit '83.
Kun je ook langzaam rijden met deze fiets? Ik rij constant 20 km/h te snel, en dat gaat echt omdat ik er geen erg in heb O-)
 
Welkom,
JA dat kan zeker men neemt een motor aanhanger u plaatst u motor erop , u gaat op maandag ochtend in de spits rijden met u auto +motoraanhanger+motoor geplaats op de aanhanger. En u zal merken dat als u ergens bij Utrecht Amsterdam Rotterdam de file inrijdt dat niet meer te hard gaat.

Serieus het is mogelijk om niet te hard te rijden maar is verdomd lastig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan