Honda CB350F

Als het een lucht-mengselschroef was wel, maar bij de 350 regel je de benzine voor het stationair mengsel ermee. (heb ik me door kenners laten vertellen)

Correct, of nog preciezer, je regelt de hoeveelheid lucht die op de brandstof in de vlotterkamer 'drukt'. Het stelschroefje open draaien betekent meer lucht doorlaten naar de vlotterbak, waardoor daar de (over)druk stijgt in relatie tot de (onder)druk in de venturi, en er dus meer brandstof wordt aangezogen via de stationairsproeier = rijker mengsel
 
Kijk dat is nog eens duidelijke informatie, bedankt CB3504fun!

Eergisteren een stukje gereden met de mengselschroeven op 7/8 en dat maakte een zeer groot verschil. Pakte al heel stuk beter op en er valt nu gewoon normaal mee te rijden. Nog steeds niet perfect dus ik ga nog verder met fine-tunen.
De bougie's zijn nog steeds zwart maar wel al bruin binnen in. Heb er een foto van gemaakt maar dan lijkt alles nog zwart, het is heel donker bruin (lichter als op de foto's).

Sj82KBr.jpg


eJh89DM.jpg


Het onderste deel van het schroefdraad is zwart, wat betekent dat? Is dat omdat 'ie nog steeds te rijk loopt?

Met vol gas is het nog steeds hetzelfde, bijna geen acceleratie en bij 120km/u houdt het op en is er helemaal geen acceleratie meer.
 
Laatst bewerkt:
Dat ze zwart zijn zegt nog niet zoveel,je weet niet in welk toeren gebied.
Waarschijnlijk stationair of tot een kwart gas.
Eerst je volgas in orde krijgen!!!!! Omdat je hoofdsproeier in elk gebied invloed heeft.

Loopt hij beter op 3/4 gasgeven?
Als dat zo is, krijgt hij te weinig.
Gaat hij beter lopen bij volgas met een beetje choke?( normaal doe ik het luchtfilter iets afknijpen maar dat is lastig met 4 podfilters.)
Als hij helemaal dood valt staat hij te rijk. Als hij beter gaat lopen te arm.

,ik weet het,het valt niet mee,je maakt heel snel denkfouten,succes
 
Dat ze zwart zijn zegt nog niet zoveel,je weet niet in welk toeren gebied.
Waarschijnlijk stationair of tot een kwart gas.
Eerst je volgas in orde krijgen!!!!! Omdat je hoofdsproeier in elk gebied invloed heeft.

Loopt hij beter op 3/4 gasgeven?
Als dat zo is, krijgt hij te weinig.
Gaat hij beter lopen bij volgas met een beetje choke?( normaal doe ik het luchtfilter iets afknijpen maar dat is lastig met 4 podfilters.)
Als hij helemaal dood valt staat hij te rijk. Als hij beter gaat lopen te arm.

,ik weet het,het valt niet mee,je maakt heel snel denkfouten,succes

Hij loopt zeer goed op 3/4 gasgeven.
Ik zal dit weekend eens bij vol gas de choke wat open zetten, eens kijken of het dan beter wordt. Kan tijdens het rijden makkelijk bij de choke.

Dat het niet mee valt maakt niet uit, dat ben ik inmiddels wel gewend met me CB'tje :P.
Ik heb er het geduld voor (nog wel) en ik kan er van leren dus ik vind 't allemaal wel mooi om te doen :).

Ik zag trouwens een ZXR400 ('97) te koop in de buurt. Iemand enig idee of zoiets makkelijk (lees: niet te duur) pas te maken is op een 350F?
Ik wil in de toekomst toch graag een USD voorvork met wat betere remmen erop zetten.
De kleppen van de motor zijn beschadigd maar dan zou ik de voorpartij eraf kunnen en de rest vast kunnen verkopen/weggeven.
Linkje: Te koop: (sloop) zxr400
 
Als hij 3/4 gas beter loopt (en wel goed doortrekt) dan volgas,hoef je niet verder te kijken. Dan moeten je hoofdsproeiers 1a2 stappen groter.
Zwart worden van je bougies heeft dan te maken met stationair gedeelte tot 1/4 gas.
Zo word je op het verkeerde been gezet.
 
Zo, het is alweer veel te lang geleden maar ik heb weer wat aan de Honda kunnen doen.
Heb nu een setje K&N filters erop gezet omdat ik met de el cheapo filters geen goede feedback kreeg, te rijk, te arm steeds verschillend met dezelfde afstelling.
Met de K&N's krijg ik tenminste consistente feedback.

Ik had er nu hoofdsproeier #85 in zitten en daarbij viel de motor uit zodra ik de choke helemaal dicht zette (de hendel helemaal omhoog). Dus dacht ik er moet een grotere sproeier in. De dag erop gewisseld naar #90 en nu lijkt het alsof ie veel te rijk staat. Bij gas geven houdt de motor in en hetzelfde probleem met de choke, zodra die helemaal dicht is slaat de motor af.

Klopt het dat ik van #85 omhoog zou moeten gaan? Of heb ik het helemaal verkeerd en moet ik juist naar #80 toe?

Heb ook een van de filters eraf gehaald en me hand voor het gat van de carburateur gehouden maar dat maakte geen verschil in toeren. Meteen gecontroleerd op valse lucht met een deo bus maar kon zo geen valse lucht detecteren.
Wel voelde ik dat er benzine uitgespuugd werd uit het gat van carbs. Waar kan dat op duiden? Te rijke afstelling of is het een groter probleem?
 
De hoofdsproeier is maar gedeeltelijk verantwoordelijk voor het mengsel. Stand van de gasnaalden en het hele stationair circuit zijn er ook nog. Ik zou de gasnaalden als beginwaarde 1 stand rijker zetten dan in het midden (dus het clipje 1 groef naar beneden). Dan stationair afstellen en dan pas kijken naar de hoofdsproeier maat. Je zit er ongetwijfeld al in de buurt, al vindt ik 85 erg groot klinken. Ik heb #90 in een getunede CB550 zitten.

Valt hij uit als je hem stationair laat lopen en de choke er af haalt, of valt hij ook uit als je de choke er af haalt terwijl je het gas vast hebt?

Desnoods een colortune gebruiken..
 
De hoofdsproeier is maar gedeeltelijk verantwoordelijk voor het mengsel. Stand van de gasnaalden en het hele stationair circuit zijn er ook nog. Ik zou de gasnaalden als beginwaarde 1 stand rijker zetten dan in het midden (dus het clipje 1 groef naar beneden). Dan stationair afstellen en dan pas kijken naar de hoofdsproeier maat. Je zit er ongetwijfeld al in de buurt, al vindt ik 85 erg groot klinken. Ik heb #90 in een getunede CB550 zitten.

Valt hij uit als je hem stationair laat lopen en de choke er af haalt, of valt hij ook uit als je de choke er af haalt terwijl je het gas vast hebt?

Desnoods een colortune gebruiken..

#85 vond ik ook al erg groot klinken maar daar kwam ik op uit d.m.v. een formule van het sohc4.net forum. Zal de gasnaalden eens afstellen, kijken wat dat doet.

Hij valt uit als ik hem stationair laat lopen en de choke er af haal maar ook als ik de choke er af haal terwijl ik het gas vast heb.

Zal eens kijken naar een colortune, is misschien wel verstandig aangezien dit de eerste motor is die ik afstel.

Zaterdag eerst een weekje naar Zweden *O* en dan kan ik er weer volle bak tegen aan.
 
Laatst bewerkt:
Hij valt uit als ik hem stationair laat lopen en de choke er af haal maar ook als ik de choke er af haal terwijl ik het gas vast heb.

Dat zou wel eens een te laag vlotterniveau kunnen zijn. Waren de vlotters reeds goed afgesteld?
 
Heb de buitenste bougiedoppen vervangen want er zat een klein scheurtje in. Nieuwe bougie's erin en net een stukje gereden.
Met de choke erop (hendel omlaag) rijdt ie eigenlijk heel goed en met de choke eraf (hendel omhoog) houdt ie in. Dus lijkt mij dat de sproeiers te klein zijn maar toen ik er een bougie uit haalde was deze droog en zwart, wat er op zou duiden op de sproeiers te groot zijn?

Zal van de week een keer de vlotterhoogtes checken voor de zekerheid en ff kijken op welke stand de gasnaalden staan.
 
Laatst bewerkt:
De hoofdsproeier doet het alleen 100% als je volgas geeft. Deelllast is gasnaalden. Hou vol, zo te horen ben je in de close!
 
De hoofdsproeier doet het alleen 100% als je volgas geeft. Deelllast is gasnaalden. Hou vol, zo te horen ben je in de close!

Gelukkig is het donderdag Hemelvaart dus dan kan ik weer wat dingetjes uitproberen :] .
 
Laatst bewerkt:
Zo doet ie bij mij exact hetzelfde. Alleen is bij mij hendel omlaag choke eraf.
Is dat bij 350f ook alweer andersom?

hier staat bij een 350f topic hetzelfde als hoe het bij mij werkt:
Help a newbie - CB350F choke

Heb dat al zo vaak opgezocht en nog blijf ik er altijd over twijfelen.
Maar als ik de post uit jou link lees is omlaag inderdaad choke eraf. Dat zou wel mooi zijn want dan rijdt ie nu al behoorlijk goed met de choke eraf *O*.
 
De 400 carburateurs zijn, met uitzondering van de sproeiers, vrijwel identiek.
 
Mooi! Dan wordt het morgen denk ik eerst een heel stuk rijden om te kijken wat ie nu doet (en waar het nog beter kan).
Heeft er iemand morgen of in 't weekend zin en tijd om een stukje met mijn CB te rijden en daar een oordeel over te vellen? Ik hoor graag van iemand met meer ervaring wat er nog beter kan.
Als het in de buurt is (omgeving Helmond) kan ik naar je toe komen rijden.
 
Ik ga morgen ook rijden in de omgeving van Helmond. :]


Alleen is het vrij lastig om een oordeel te geven over te-rijk / te-arm
en dan vooral met daarbij nog wat er anders moet O-)

Ik heb me er intussen wel in verdiept omdat ik m'n rooie 400f ook heb moeten aanpassen omdat die 530cc is geworden.

Maar daarmee heb ik de grootste stap vooruit gemaakt door die een keer op de testbank te zetten.
Kostte me iets van 50 euro voor een run.

Dan zie je precies in welk gebied hij wel of niet goed staat. En ik kreeg ook nog advies mee waarmee ik grofweg goed zou moeten zitten. En je weet meteen hoeveel achterwiel peekaas je hebt.
 
Volgens mij heb ik je nog gezien Anthony. Zat in de auto omdat ik een krik naar Liessel moest brengen.
Kwam een rode cb tegen op de weg van Deurne - Liessel.

Daarna nog wel een stukje gereden en ik ben al behoorlijk tevreden over hoe 'ie nu loopt. Is maar een klein stukje geworden omdat er een stukje van een schakel van de ketting is afgebroken. Gelukkig niks ergs gebeurd. Ik wil een nieuwe ketting bestellen en meteen de tandwielen mee pakken alleen nu zie ik op honda4.nl een rollenketting en een o-ring ketting. Welke moet ik hebben?
Kan op Google niks vinden over welke van de twee beter zou zijn.

Als ik de kettingset gemonteerd heb zal ik eens contact opnemen met meneer Ritzen, kijken of hij een keer tijd heeft voor een run op de testbank.
 
O-ring ketting is iets breder, en loopt tegen het carter aan. Dit is goed te verhelpen door een stukje van het carter weg te nemen.
 
rollenketting is sterk zat, ik heb precies diezelfde van 't zelfde bedrijf. Prima tevreden mee.

Ik was gisteren met de gele 400f. En die locatie ben ik niet dichter bij geweest dan 5km. ;)
 
Gisteren de ketting set ontvangen en een nieuw achterbandje erop laten leggen.

EIhEZGk.jpg


FI0CuqI.jpg


Tot mijn verbazing kwam alles los zonder af te breken :} .
Helaas het achtertandwiel nog niet vast kunnen zetten omdat ik geen steeksleutel had die er tussen paste. Straks ff eentje bij de action halen en met de slijptol wat platter maken.

Heb zelf geen pons en klink set dus vanavond ff alles klaar maken en morgen naar Quispel lopen met de motor.
 
Bij Quispel hadden ze geen tijd dus, na instructies, zelf de ketting erop gelegd. Al een test rondje gedaan gisteren en ik vind 't al behoorlijk lekker rijden. Kom nog steeds niet boven de 120 km/u uit, lijkt me toch wel dat een 350f de 160 moet kunnen halen?
Merk wel dat ik een rear set nodig heb want ik blijf me laarzen en stepjes maar afschaven. Wat gaat dat ding toch lekker door de bocht :}.
 
Terug
Bovenaan Onderaan