Voxan Café Racer

Blad is nog niet in de winkel trouwens.
11855-MTV%20COV.jpg
 
Laatst bewerkt:
De Voxin. Bekende op internet. Zelf gebouwd frame. Maar mij te klassiek.
 
Ik ben natuurlijk niet helemaal neutraal, maar dan vind ik deze dempers toch een stuk netter staan

Foto360-GT7K6GIM.jpg


@JFJ, ik zie nu pas in op de grote foto dat de bevestiging naar midden/beneden zit. Ging naar het midden niet omdat je ze zo strak langs de achterbrug wilde?
 
Die rail heb ik niet naar binnen, en niet naar beneden, maar 45 graden er tussen in staan idd.
Daardoor gaat hij idd strakker langs de brug, maar ook zie je de rail dan niet zitten.
Op deze foto kijk je er een beetje onderdoor, maar als je normaal om de motor heen loopt is het mooi verborgen.
 
Laatst bewerkt:
Nu je het zegt, er zullen meer blikken schuin van boven op de uitlaat geworpen worden dan van heel laag *D
 
Tnx Rien.

Het ging me er meer om dat je vanuit deze positie, en schuin van achteren de rail niet kan zien.

Foto-FBOQMNCU-D.jpg


Op de rail zit een RVS strip met twee verzonken bouten vast, en van daar af met een ophanglip met de ronding van de uitlaat mee. Zo is het zo minimaal mogelijk en kost het niks meer. Het zit hem in de kleine details.
 
Laatste half jaar druk geweest met ombouw van mijn zijspan. Bak ingeruild en bredere nieuwe bak gemonteerd wegens gezinsuitbreiding.

Maar Voxan moest nog steeds even wat aan gebeuren. Alweer bijna half mei en nog geen meter gereden op het ding, dus vandaag snel even aangevangen. Koelvloeistof er uit en radiateur er voor weg. Beugel met ventilator ook, en dan kan ik er mooi bij.

Foto-6GRKAXCL-D.jpg


Kleppendeksel er af:

Foto-WAMLGJOA-D.jpg

Foto-PMXN7YX7-D.jpg


Lekkage kleppendeksel. Oorzaak bleek de poedercoating wat deels tussen de afdichting zat.

Morgen daggie naar de dierentuin met het grut, dus zondag of volgende week verder.
Mooie is dat ik pas na pinksteren weer naar de baas ga *O*
 
Laatst bewerkt:
te veel aan poedercoating verwijderd op de pasvlakken van het deksel. Plug van carterontluchting er uit gehaald en alles vast schoongemaakt. Morgen even nieuwe koperen ring halen, en vloeibare pakking voor de halve maantjes.

Ff koelvloeistof bij Ten Kate besteld. Vorige zat er maar even in, maar hou er niet van om gebruikte vloeistof terug te gooien.

Nokkenassen zijn als nieuw na een halve ton. Duidelijk dat mij motor van na framenummer 500, namelijk 515 is. Daarvoor waren er veel problemen door de toen blijkbaar kaugomballen gemonteerde nokkenassen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond deksel terug geplaatst met een klein filmpje Innotec easy gasket en uiteraard een nieuwe kleppendeksel pakking, en seals voor de bouten. Seal voor bougiegat heb ik her gebruikt, want die had HMI niet liggen. Bestellen uit Frankrijk gaat veel te lang duren.

Waterhuishouding weer terug geplaatst en alles netjes nagelopen.
Vandaag van Ten Kate shop de kvs ontvangen, en de boel netjes afgevuld en ontlucht.

De Vox leeft! Leve de Vox! _O- Poosje laten lopen en kurkdroog. Lekker gefreubeld *O*

Binnenkort meer nieuws O-)
 
Laatst bewerkt:
Rekje wat ik voor de ombouw van de Voxan al had gemaakt, en door H-D Lasmoat was gelast, weer gemonteerd. Gaat deze week nog even voor een laagje zwart naar de coater.

Foto-IQJFJI6K-D.jpg


Maar omdat het zadel is aangepast, kon het zadel na montage van het rekje niet meer worden terug geplaatst. Daarom kleine wijziging. Lippen van het rekje die onder het zadel staken er af gehaald. Gaatjes geboord, en twee losse lippen gemaakt die van onder het zadel komen. Nu kan het rekje worden gemonteerd als het zadel er op zit. Demontage zijn maar 4 inbusjes dus ook zo gepiept.

Kan ik mooi mijn tentje meenemen naar het Voxantreffen komend weekend in Olst. Word heerlijk weer heb ik gezien *O*

Foto-OW6XH8VA-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
De fiets is top!!! Ik vind alleen de seat veel te dik en niet passen bij de rest.
Dat is voor mij het enigste maar wel crusiaal. Verder goed gedaan!!
 
Dat is de originele dikte. Zadelplaat is deels hol omdat daar de tank onder zit.
Achterste stuk is puur optisch en niet om op te zitten. In het echt valt het ook wel mee trouwens.
 
Het blijft een schitterende motor, kan mij voorstellen dat een alu kap die over de kont, en zelfs een smalle strip die helemaal langs de onderkant loopt, de motor nóg aparter kan maken.....voor een nóg racy`er effect, even naar JerryT of Roughneckk.......maar hij Is al prachtig!
 
Ben ik eens hoor, (en tnx trouwens) maar ik wil de originele Voxan lijnen behouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan