Motor professioneel "poetsen"

eurofighter

MF'er
7 jun 2011
200
20
Beste mede forum leden,

ik ben een professioneel detailer. Ik verzorg exclusieve auto's en motorfietsen. Zo ben ik regelmatig te gast bij diverse motorzaken om motoren van klanten af te leveren die zij gekocht hebben. Ik geef ook regelmatig demo's en cursussen. Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die dat misschien leuk vinden om eens te zien en daarin instructie te krijgen.
Het programma van zo'n dag(deel) wordt volledig naar wensen van jullie samengesteld.
Je leert in ieder geval hoe je motor (auto) krasvrij te wassen, hoe je een lak moet beschermen en hoe je een lak kan corrigeren. Veel fabeltjes over allerlei producten worden de wereld uit geholpen en ik laat onder andere zien hoe je de ruit en je vizier van je helm sterk water afstotend kan maken.
Ook jullie lederen en stoffen pakken komen aan bod.

Ik zit zelf in de omgeving van Zoetermeer-Gouda maar ben uiteraard mobiel. Mochten mensen dat leuk vinden wil ik best hier voor de forumleden eens iets organiseren.

Groet Ronald
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is gewoon goed bedoelt hoor. Als je er geen behoefte aan hebt even goede vrienden.
 
Ga je dit volledig gratis aanbieden en ga je ook geen producten verkopen?
 
Laatst bewerkt:
Ja kosteloos. Als mensen iets bij mij aan willen schaffen mag dat altijd, maar dat zal dan op verzoek gaan. Ik neem niks mee naar zo'n dag voor verkoop. Het is dus geen 'stand' zoals je vaak ziet op evenementen waar je kan kopen wat gedemonstreerd wordt. Het is gewoon bedoelt om mede forumleden te laten zien hoe je een motor verzorgd en hoe je de lak perfect kan houden. De meeste mensen wassen nog steeds met een spons en een zeem. Daar zijn zoveel andere manieren voor.
Ik doe dit gewoon omdat ik het leuk vind om aan te bieden, daarom kan ik de opmerking SPAM niet zo waarderen.
 
Laatst bewerkt:
Ik was ook met spons en zeem '(

Ik vind het wel een leuk idee eigenlijk, ben wel benieuwd naar de animo.
 
Om je een idee te geven,

een motor à la R1, Fireblade, ZX-10 enzenz ben ik ongeveer 15-20 uur mee bezig. Ik doe met liefde een motor van een lid behandelen op zo'n cursusdag maar veel verder als de tank kom ik niet ;)
 
Dat kan ik allemaal laten zien op zo'n dag...

In het proces wordt de motor echt helemaal gereinigd. Tot in de poriën van de blanke lak met speciale klei. Er zijn ook klanten die willen dat ik de sinaasappelhuid uit de lak schuur door middel van wetsanding. Na meerdere polijststappen krijgt de motor een coating of diverse waxlagen, afhankelijk van de wensen. Vliegroest en ijzer oxidatie worden verwijderd, velgen en remklauwen gesealed zodat remstof niet hecht enzenz. Te lang verhaal eigenlijk.
 
Om je een idee te geven,

een motor à la R1, Fireblade, ZX-10 enzenz ben ik ongeveer 15-20 uur mee bezig. Ik doe met liefde een motor van een lid behandelen op zo'n cursusdag maar veel verder als de tank kom ik niet ;)

Laat mij even denken... 15 à 20 uur poetsen. Een gemiddeld uurloon van een zelfstandige is
€ 45,- per uur. Dus om de brommert te poetsen moet er € 675,- à € 900,- afgetikt worden. Waarschijnlijk exclusief 21% btw. Klinkt niet erg realistisch...

:?
 
Ik heb er wel interesse in maar vraag me dan wel af of het geen dat er getoond wordt in een instructie ook van pas komt als ik thuis mijn motor in twee uur wassen wil.
 
Nou voordat je voor mij prijzen gaat noemen, en daar dan ook nog een oordeel over te gaan geven, de basis is van dit topic is dat ik jullie iets aanbiedt, GRATIS. Eerst krijg ik 'SPAM' en nu 'niet realistisch'. Je hoeft me niet op je blote knieën te bedanken maar om me nu weg te zetten vind ik niet zo leuk.
Ik wil er geen commercieel topic van maken, sterk nog helemaal van wegblijven maar je opent nu met geldbedragen. Laat ik het zo zeggen dat het in de verste verte niet in de buurt komt van jouw prijzen. Reken op 1/3. daarvan.

En zo'n instructie is bedoelt om je te laten zien hoe je het zelf kan. Ik kan met de beste bedoelingen van de wereld jullie nooit allemaal onder de knie brengen wat ik allemaal doe.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf idee!! :Y

Laat je vooral niet te veel beinvloeden door de azijnzeikers.. Cool initiatief!

Als er iets in de regio Twente/Overijssel wordt opgezet ben ik van de partij!
 
Gaaf idee!! :Y

Laat je vooral niet te veel beinvloeden door de azijnzeikers.. Cool initiatief!

Als er iets in de regio Twente/Overijssel wordt opgezet ben ik van de partij!


Mooi initiatief, als ik kan ben ik erbij. Kom uit Zwolle, dus regio Overijssel/Twente teken ik voor :Y Ik probeer dan ook wat (motor)vrienden mee te nemen. Ik volg dit dus effies....
 
Bekend *systeem* :)
mcguire.. mc.. nogiets.. ehh... mcguiver.. ( Donnald ? ) :)

( nee, ik was met wat warm water en dreft/andy of ander gejat van de vrouw spul .. like a boss )
... en diesel.. en dasty ... voor het zwaardere werk van alles wat er onder de lijn van de steps zit..

Heb zo'n demo wel eens gezien, op zich best leuk en informatief.
Word er wel al moe, moedeloos en vooral , "da's me teveel werk" na ongeveer 10 minuten het aan te zien.


met klei de lak schoon krijgen..
phu, man.. dan heb ik elk bietenseizoen wel een mooie route !!
( die gozer van de demo kreeg zowat een beroerte toen ik die vergelijking maakte )
 
wat zijn er hier toch een stelletje botte boeren op MF erg jammer...

forumlid bied iets aan leuk verrijking van de hobby, vind je t iets super vind je t niets ga dan lekker dit topic voorbij..

en ja wellicht voor de gemiddelde woon werk motor iets te veel van het goede alhoewel na zon uitgebreide poetsbeurt het vuil er de wasbeurten erna ook zo afvliegt.

mij lijkt het in iedergeval wel woon alleen niet in de buurt van zwolle
 
Ach ze poetsen maar een eind weg...
Als ik de tellers niet meer kan zien gaat daar een doekje over, en verder kan ik aan mijn motor en auto nog geen minuut spenderen om te poetsen...
Auto door de wasbeer is nog een keer te doen net voor kerst, maar verder als een keer het vizier schoonmaken kom ik toch niet
 
geweldig idee!

als je een keer in limburg bent laat maar weten. wil wel eens zien hoe je alle kleine gaatjes en kieren schoon krijgt/houd op een naked bike:P en dan bedoel ik met name het blok. de rest is toch allemaal plastic

vind het poetsen van de motor wel leuk op een mooie dag, maar als ik dan een keer gereden heb is er vaak niks meer van te zien. vind het dan soms toch zonde van de tijd die ik ook in het rijden zelf had kunnen steken.
 
Laatst bewerkt:
geweldig idee!

als je een keer in limburg bent laat maar weten. wil wel eens zien hoe je alle kleine gaatjes en kieren schoon krijgt/houd op een naked bike:P en dan bedoel ik met name het blok. de rest is toch allemaal plastic

vind het poetsen van de motor wel leuk op een mooie dag, maar als ik dan een keer gereden heb is er vaak niks meer van te zien. vind het dan soms toch zonde van de tijd die ik ook in het rijden zelf had kunnen steken.

Wat jij zegt Bert.
Mijn intereseerd die kuipen ook niks. Ik wil juist dat de belangrijke onderdelen schoon blijven. Zeker op mijn wedstrijd fiets. Het blok, de rem klauwen, de ketting en kettingwielen, ect...
 
Complimenten . Gratis en advies geven . Ik hou mijn motor dankzij mede MF-er Mercury netjes bij vind ik zelf . Toch lijkt het me leuk om ook van iemand anders te horen/ zien hoe die het aanpakt .
Ik hou me aanbevolen om op een mooie dag ( ja ja mooi weer rijder ) aanwezig te zijn bij jouw workshop .

En aan de mensen die dit niets interesseert ga dit topic voorbij of lees het en lach om zoveel "domheid " dat er mensen zijn die hun motor graag willen laten glimmen .
Of maak een topic aan hoe hou ik mijn motor zo smerig mogelijk .
Ik erger me kapot aan al dat nutteloze commentaar .
 
Terug
Bovenaan Onderaan