Yamaha x-max 400

Top heb ik nog niet gereden, hij zit wel bijzonder snel op de 140 . De begrenzing valt ook wel mee, ik kan het een ieder aanraden die wat feller wil accelereren zowel vanuit stilstand als bv vanaf 40p/u naar80p/u.
 
Ja ik weet alles over de jcosta dus ik weet het een en ander over het aanprijzen van deze set.
vandaar mijn 2 vragen.
Maar aangezien je het antwoord daarop nog niet hebt zegt mij dat jij een iets bravere burger bent dan mij haha.
 
Stond gisteren bij een verkeerslicht naast een X-Max 400, klein kletspraatje gemaakt met de bestuurder. Prachtige machine zeg en razend snelweg bij de stoplicht. Net zo snel, misschien zelfs sneller als de BV350. Yamaha heeft wel stappen gemaakt, een standaard oud model T-Max is niet zo snel als de X-Max 400
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad een mooie machine!
Ik blijf het alleen jammer vinden dat ze op zo'n schitterende scooter zo'n lelijke uitlaat plaatsen...
(maar dat gevoel heb ik bij wel meer scooters)
 
Stond gisteren bij een verkeerslicht naast een X-Max 400, klein kletspraatje gemaakt met de bestuurder. Prachtige machine zeg en razend snelweg bij de stoplicht. Net zo snel, misschien zelfs sneller als de BV350. Yamaha heeft wel stappen gemaakt, een standaard oud model T-Max is niet zo snel als de X-Max 400
Ja , die van jou heeft al zoveel km gelopen, dat ding wordt langzaam.
Tijd voor een verse.
 
Is inderdaad een mooie machine!
Ik blijf het alleen jammer vinden dat ze op zo'n schitterende scooter zo'n lelijke uitlaat plaatsen...
(maar dat gevoel heb ik bij wel meer scooters)

Ik zie dat jij n Nexus 500 heb (gehad).
Die had echt n prachtige uitlaat!

Vind t jammer dat ik geen kans gehad heb om er s mee te rijden.
 
Stond gisteren bij een verkeerslicht naast een X-Max 400, klein kletspraatje gemaakt met de bestuurder. Prachtige machine zeg en razend snelweg bij de stoplicht. Net zo snel, misschien zelfs sneller als de BV350. Yamaha heeft wel stappen gemaakt, een standaard oud model T-Max is niet zo snel als de X-Max 400

ik zie dat helemaal voor me:
Hey hallo, lekker weertje zo nietwaar... Ja geweldig... Mooie scooter man.... Ja die van jou mag er anders ook wezen, en hoppa groen licht en ruim baan voor 2 scooters


Gewicht verschil zal zo'n 30 kilo zijn, de 70cc extra zullen misschien wat moeite hebben om jou
te verslaan, maar toch mogelijk een fractie rapper als die van jou, en jij bent al rap ha ha.
Die 400 met zijn kleine achterwiel spin spin acceleratie is een stads killer van heb ik jou daar.
Het blijft ook ongelooflijk knap wat Yamaha jaar in jaar uit, maand in maand uit voor verkoop cijfers neer zet.
Daar kan geen merk tegen op.

mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad een mooie machine!
Ik blijf het alleen jammer vinden dat ze op zo'n schitterende scooter zo'n lelijke uitlaat plaatsen...
(maar dat gevoel heb ik bij wel meer scooters)

Valt toch wel mee? O-)

full
 
Oh ka, dat was jij. Op de snelweg achterop die auto toch? -O-
Wat is t grote verschil met je beverly 350?
Was op 80KM weg; nat wegdek, auto's voor me in eens vol op de rem, geen abs en het vervolg laat zich raden...

Grootste verschil is dat de Bev sneller is tot 80km/u. Ik vermoedt dat de bev sneller is dan elke scooter onder de 500 cc met optrekken. Op hogere snelheden voelde de nexus wel wat stabieler; reed wat fijner op de snelweg. En ik vond de nexus de mooiste scooter die ik gereden heb. Maar voor mij geen scooter zonder abs meer :X
 
Na ruim een jaar probleemloos te hebben rondgereden kwam ik vanochtend het volgende probleem tegen.Onderweg van mijn huis naar mijn vriendin sta ik stil voor een stoplicht, wachtend tot het licht op groen zou springen. Toen het eenmaal groen werd gaf ik gas maar mijn scoot maakte wel veel toeren maar bleef staan waar hij stond. Het was net alsof hij in de vrije versnelling stond, verder geen rare bijgeluiden.De scoot maar naar de stoep geduwd, een aantal keer opnieuw gestart en weer uitgezet maar rijden ho maar.Begonnen met naar mijn huis te duwen, dat ging heel zwaar alsof de riem te strak zat.Na de eerste brug te hebben beklommen, hijgend bovenaan gekomen te zijn dacht ik, ik laat hem lekker naar beneden glijden, wat soepeler ging dan gedacht. Toch maar weer proberen te starten en ja hoor, de scoot kwam weer van zijn plaats. Zonder probleem naar mijn vriendin getufd, maar nu is mijn vraag? Weet iemand wat dit zou kunnen zijn , ligt het aan de j Costa vario of is de koppeling van dr pulley de boosdoener. Heeft iemand dit probleem ook gehad met alles standaard? Gaarne uw ervaringen en raad aub....
 
Dat zal ook een aardig beest zijn met J-Costa en dr. P koppeling :]

Ik verdenk eventueel je koppeling van tijdelijk vast zitten, of je koppelingsmoer die niet helmaal meer vast zit.

Je moet hem echt even snel ontdoen van de vario deksel en o.a. controlleren of je moer op de koppeling nog wel goed vast zit.
Uiteraard daarvoor even eerst het koppelingshuis verwijderen.
En omdat je de boel dan toch al los hebt controlleer je de restvan de cvt ook gelijk maar even

Succes gewenst.
 
Aangezien ik zelf een beetje a-technies ben en ook geen zin heb om op de openbare weg aan de scoot te sleutelen had ik de lokele scoot fabriek gevraagd om mijn scoot na te kijken . Volgens hun was de koppelingsmoer een beetje losgetrild, deze is opnieuw wat strakker aangedraaid en het probleem zou nu verholpen moeten zijn.Hopend op veel probleemloze km dank ik jullie voor de tips en de adviezen.....
 
THX 4 update

En precies wat ik dus al vermoede ;)

Hopelijk hebben ze hem er even helemaal af gehaald en er ook nog extra borgmiddel tussen gestopt.

Overigens had jij sowieso zelf niet die koppelingsmoer vast kunnen draaien, daar heb je o.a. een grote dop maatje 46 voor nodig, en een clutch compressor daarnaast is ook erg handig.
Die spullen heb ik natuurlijk wel *D

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Beste Jan, zoals ik al zei ben ik een beetje a-technies, ik was begonnen met de plastic zijpanelen eraf te halen, en kwam, liggend op de grond tot de conclusie dat ik het beter door iemand met verstand van zaken moest laten doen.Ik had een aantal kruiskoppen al losgedraaid en zag ik in dat ik geen flauw idee had hoe ik al dat plastic verder los moest halen zonder iets te beschadigen. Vroeger had ik geen moeite met een Puch Maxi, maar tegenwoordig .... Dank voor je advies en mocht er nog eens een probleem zijn zal ik hier zeker weer om advies vragen.. mvg Mark
 
Aub toch geen chinese shit in zo'n BMW. BMW verloochend zichzelf. Shame on you.!!!
Maar blijkbaar is dit meer de toekomst zoals ze afgelopen jaren de auto industrie ook
Zijn in gewandeld met die lelijke namakers! !! Triest voor woorden. En nu met een chinees in zee
met motoren!!!!! Zou het dan toch goed spul zijn????????
Over een aantal jaren weten we het. En nee!!! Ik eet ook geen chinees.
 
Terug
Bovenaan Onderaan