Moto Martin Suzuki deel II


60 mm buis
Maakte genoeg vermogen op 6 psi mooie kromme ook, ik Ben ooit grotere andere plenums gaan maken voor een betere verdeling van de lucht bijv ook met inlaatkelken gaan werken.
Onderstaande uitdraai is 1216 cc cr 7.3:1 carbs 36 mm op 6psi

 
Laatst bewerkt:
Wilde net een bericht gaan posten in de trend van: "Hij staat er helemaal klaar voor hoor, heb hem zelfs gewassen dus kan lekker naar de Dom Meeting en dan door naar de CSBM!!!" maar nu draait de startmotor na een soort tik gegeven te hebben opeens rond zonder de krukas mee te nemen.

*&(&!*(#$%$^%@#$ :( :( :(
 
Balen Robinjo! Leuk om je project vandaag ff bij Snel te zien. Als automotive student ook leuk om over de technische dingen na te denken. Gave fiets.
 
Startkoppelingen van 'n R of F staan er nou niet om bekend kaputt zu gehen .... maar je hebt er toch nog wel 1tje liggen?
 
Bummer dus morgen met de Tl?

Nee met de Harley. :P

Balen Robinjo! Leuk om je project vandaag ff bij Snel te zien. Als automotive student ook leuk om over de technische dingen na te denken. Gave fiets.

Thanks man, sorry dat ik zo gehaast was, vind het normaal wel leuk om over techniek te ouwehoeren hoor. :Y

Startkoppelingen van 'n R of F staan er nou niet om bekend kaputt zu gehen .... maar je hebt er toch nog wel 1tje liggen?
.

Klopt ja je hoort er weinig klachten over, maar ze werken het beste als ze goed vastgeschroefd zitten aan de krukas... De mijne was losgelopen, gisteren weer vastgezet inclusief Loctite en hij lijkt weer te werken.
 
Ben je al bezig geweest met dat overslaan gedoe?

In overleg met anderen zijn we tot een redelijk vermoeden gekomen wat ik dan weer ga proberen te verbeteren. Maar zover is het nog niet...als er wat te melden is hoor je het wel ;)

Heb ook even de boostregelaar naar jouw ontwerp even verwijderd en rij dus op de standaard wastegate veer van 6-7 PSI, hij bleek compleet dicht te blijven zitten waardoor de druk te hoog opliep, op deze foto gaat het nog maar ik heb hem voorbij de 1.5 Bar zien staan!

full
 
In overleg met anderen zijn we tot een redelijk vermoeden gekomen wat ik dan weer ga proberen te verbeteren. Maar zover is het nog niet...als er wat te melden is hoor je het wel ;)

Heb ook even de boostregelaar naar jouw ontwerp even verwijderd en rij dus op de standaard wastegate veer van 6-7 PSI, hij bleek compleet dicht te blijven zitten waardoor de druk te hoog opliep, op deze foto gaat het nog maar ik heb hem voorbij de 1.5 Bar zien staan!

[afbeelding]

Oh, veer iets te strak dus...
Trok ie wel lekker hard denk ik? ;)
 
Ontwikkeling van de brommer gaat nog steeds door ;)

Dubbele oliepomp set-up gemaakt voor de afvoer van de olie van de turbo omdat er bij doorgassen olie uit de ontluchting daarvan kwam zetten, lijkt nu een heel stuk beter, kan je tenminste eens gasgeven :)

Volgende punt was een stotter in de motor bij zwaardere belasting die een tijdje geleden kwam opzetten, checken met de stroboscoop leverde een bougiekabel die geen mooi beeld gaf en die bleek na demontage een gecorrodeerde aansluiting te hebben, dit scheelde al een stukkie maar bij het vervangen van de bougies kwam er ééntje uit die een gap had van bijna 1.1 mm i.p.v. 0.6 :X deze had ik blijkbaar een keertje zonder kijken uit de onderdelenbak gevist nadat ik de motor verzopen had met testen ofzo, lesje weer geleerd, controleer alles, ga nergens van uit! Stotter was daarna dus weg. *O*

Tijdje lekker rondgescheurd op 6 PSI druk zonder boostregelaar er tussen want die zat vast, best wel veel leuke km's gemaakt, naar de meeting achter de Dom, de CSBM, feestje bij Ratbikeclub Rataplan en afgelopen zaterdag met een paar Streetfightermaatjes. :]

full

full
 
Maar daarna de boostregelaar maar eens nagekeken, bleek dat er wat olie inzat en dat daardoor het kogeltje aan het rubber ringetje vastgekleefd zat, alles binnenin weer netjes opgeschoond enzo en vandaag weer testrijden, hij stond in het begin nog wat te ver ingeschroefd. _O-

full


(Zonder kuipie want 25+)

Staat nu op 1 Bar afgesteld en gaat als een speer :} , wel nog steeds last van dat gedoe in de aandrijving maar minder naar mijn idee, kan ook gedeeltelijk die stotter geweest zijn die ik voelde? Maar bijna thuis keek ik naar beneden en zag m'n motorblok weer wat bewegen bij gas los laten en weer gas geven dus moet weer even kijken wat er nu weer los zit of gebroken is :') wel de laatste tijd wat goede ideeën opgedaan om de constructie sterker te maken!!!
 
Nieuwe boostregelaar gemaakt, deze heeft fijnere schroefdraad (1.0 in plaats van 1.5) dus makkelijker af te stellen. :)

full

full

full

full


Gelijk een excuus om de nieuwe machineklem voor op de verdeeltafel uit te kunnen testen, heb ik weer meer mogelijkheden om onderdelen te maken. *O*
 
Kun je de boostregelaar wel borgen of zit die op een plek veborgen? Je weet maar nooit of er iemand "voor de grap" aan draait namelijk....
 
Weer lekker bezig, ondertussen heb je de fiets al bijna 3x gebouwd 8-)

Klopt wel ja... maar als ik ik nou nog een keer precies dezelfde zou bouwen ben ik in een half jaar klaar ( als je aan de onderdelen kan komen) :Y

Kun je de boostregelaar wel borgen of zit die op een plek veborgen? Je weet maar nooit of er iemand "voor de grap" aan draait namelijk....

Hij is geborgd zodat hij niet verloopt maar wel op zo'n manier dat hij met twee vingers te verdraaien is, mocht ik "door omstandigheden" meer Boost nodig hebben onderweg, kan zelfs rijden hij zit links onder m'n up-pipe, heb er nooit aan gedacht dat mensen aan zoiets gaan draaien. :X
 
Eerste Dyno-runs met de Moto Martin, nog niet af maar testen wat er beter kan en aanpassen, maar het voorlopige resultaat is 190 achterwielpk's bij 0.78 Bar turbodruk, ik klaag niet. :)

Filmpje van de actie, eerste run met, de tweede run zonder uitlaatdemper (maakte geen verschil uit qua pk's trouwens).


full



Vermogensuitdraai.

full
 
Dat is wel een lekker resultaat zeg! :9~ . En ik laatst blij wezen met mijn 142 pk....is dit wel ff wat anders!.
Wat mij toen wel opviel was dat ik een run heb laten doen met en zonder db killer in de demper.
Had verwacht dat er best wel een groot verschil in zou zitten qua vermogen maar hij had zonder db killer slechts 2 pk meer helemaal bovenin en in het middengebied verloor ik bijna 10nm.
Nu werkt dat bij een geblazen motor geloof ik wel anders.

Maar tevreden met het resultaat mag ik aannemen!.

Gr Jelle
 
Terug
Bovenaan Onderaan