Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Ik heb een Factory :)
Ik vind de vering niet veel spannends, ik denk dat een Hyperpro kit een beter vooruit gang is.
De Brembo's zijn de dingen die het verschil maken :o

Niet op een "normale" dolce gusto gereden. :] :9
Volgens mij heeft de gewone Dorso ook gewoon Brembo. Factory heeft alleen carbon kappen, rood frame en andere vering. Voor de rest is er bar weinig verschil.
 
Laat me niet vaak zien maar hier alvast een foto om in de goede stemming te komen ;)

11074367_773811112715759_5323418831116625298_o.jpg
 
Dooie boel hier zeg... ;)

Ik heb interesse in een mooie Dorso 750, als gooi en smijtfiets voor in de bergen. Heb me hier en daar ingelezen middels wat test hier en daar en ik begrijp dat je jammer genoeg hooguit 130-140 km ver komt op een tank. Als je ff lekker gaat spelen... dat zou wel balen zijn... -O-
 
Dooie boel hier zeg... ;)

Ik heb interesse in een mooie Dorso 750, als gooi en smijtfiets voor in de bergen. Heb me hier en daar ingelezen middels wat test hier en daar en ik begrijp dat je jammer genoeg hooguit 130-140 km ver komt op een tank. Als je ff lekker gaat spelen... dat zou wel balen zijn... -O-


Is het waard :)
 
In die 140km rij je toch wel langs een pomp? even 3-4 minuten stoppen om te tanken zou voor mij geen reden zijn om niet voor een motor te gaan, een uit proportie lelijke brandstoftank (meer liters is meer kilo aan boord) zou wel een no-go zijn :P
 
Dooie boel hier zeg... ;)

Ik heb interesse in een mooie Dorso 750, als gooi en smijtfiets voor in de bergen. Heb me hier en daar ingelezen middels wat test hier en daar en ik begrijp dat je jammer genoeg hooguit 130-140 km ver komt op een tank. Als je ff lekker gaat spelen... dat zou wel balen zijn... -O-

Je went er snel aan ;)
 
5 jaar heb ik mijn DD gehad, en het heeft mij geen 1 keer geïrriteerd dat ik weer moest tanken!
En 140/150 km is makkelijk te halen, ook met stevig doorrijden!
Het is dan ook geen tourmachine....

Gewoon kopen Clown683, krijg je écht geen spijt van!
 
De Dorso rijdt gewoon heerlijk. Die 140 km is inderdaad geen probleem hoor, dat neem je wel op de koop toe als je eenmaal in sportstand gereden hebt :]
Daarnaast is het ook gewoon een mooie fiets om te zien 8-)
 
Als je alleen bent is het geen probleem, in een groepje wel. Allereerst moet je zorgen dat je een pomp vindt tussen de 100 en 150 km en ten tweede staat een deel van de groep dan 8 liter te tanken... ;)

Maar, ik vind het een kekke fiets om te zien en hij staat hoog op de lijst. Een Hyperstrada lijkt me ook wat, keuzes, keuzes, keuzes...
 
Hey DD rijders,

zijn er dit jaar jongens die het zien zitten om mee te rijden met mijn 5° motorrit ?
2lv0adw.jpg
 
Dooie boel hier zeg... ;)

Ik heb interesse in een mooie Dorso 750, als gooi en smijtfiets voor in de bergen. Heb me hier en daar ingelezen middels wat test hier en daar en ik begrijp dat je jammer genoeg hooguit 130-140 km ver komt op een tank. Als je ff lekker gaat spelen... dat zou wel balen zijn... -O-

Heb de mijne zojuist op MP gezet, misschien iets voor jou.. ;)
2013 Dorso 750 Factory met 4750km, vol opties.
 
Heb de mijne zojuist op MP gezet, misschien iets voor jou.. ;)
2013 Dorso 750 Factory met 4750km, vol opties.
Hij is absoluut mooi! :9~

Echter, inmiddels weet ik dat ik de motor zakelijk ga aanschaffen en dat er dus meer mogelijk is. Tevens kan ik dan de BTW aftrekken, dus het wordt een nieuwe motor. Ik twijfel nog wat tussen de diverse types... |(
 
Ik heb vorige week besloten mijn Yamaha XT660X in te ruilen op een zwarte Dorsoduro 750 uit 2009, morgen ga ik hem ophalen!
Het enige wat er nog mist op de nieuwe dorso is een mooi puntbakje onder het blok. Op internet heb ik wel wat gevonden maar behoorlijk prijzig allemaal! Heeft hier iemand een goed adres ( of miss wel 2ehands een liggen ) voor zo'n mooi bakje? Gr.
 
Ik heb vorige week besloten mijn Yamaha XT660X in te ruilen op een zwarte Dorsoduro 750 uit 2009, morgen ga ik hem ophalen!
Het enige wat er nog mist op de nieuwe dorso is een mooi puntbakje onder het blok. Op internet heb ik wel wat gevonden maar behoorlijk prijzig allemaal! Heeft hier iemand een goed adres ( of miss wel 2ehands een liggen ) voor zo'n mooi bakje? Gr.

Kan je wel kopen, maar kan je niet zomaar aanpassen. Je moet ook je bracket hebben en stukje pijp vervangen.

hier heb je wel een complete kit. maar is duur :)

AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero - Fully Authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Norton, Ural and Zero MC Dealer. - Motorcycles - Scooters - OEM Parts - Accessories
 
Nou jongens, de kogel is door de kerk..

Heb besloten om toch maar een ander uitlaatsysteem te kopen.. Levertijd is alleen 3 weekjes, maar dan hoop ik eindelijk geluid van een agressief klaarkomende beer (voor het idee uiteraard) tussen m`n benen te hebben als ik sportief aan het toeren ben.

:]
 
Vet, ik ben benieuwd hoe dat klinkt rij zelf nog met standaard auspuff. Welke wordt het?
 
Hij is absoluut mooi! :9~

Echter, inmiddels weet ik dat ik de motor zakelijk ga aanschaffen en dat er dus meer mogelijk is. Tevens kan ik dan de BTW aftrekken, dus het wordt een nieuwe motor. Ik twijfel nog wat tussen de diverse types... |(
Twijfelen doe ik niet meer, het is een nieuwe Hyperstrada geworden... :X
Dus ik moet "helaas" het Dorsoduro gevoel missen... ;)
 
Afgelopen dagen bij de tt geweest. Nu had ik het vervelende probleem dat de ventilator niet aanspringt. Bij langzaam rijden of stoplichten werd de motor hierdoor te warm. Andere zekering geprobeerd. Maar helaas is het probleem hiermee niet opgelost.

Iemand 'n idee wat het verder kan zijn?
 
Wat je zou kunnen proberen is de ventilator direct op je (of een andere) accu aansluiten om uit te sluiten dat je ventilator kapot is.. Anders zal het denk ik een kabelbreuk zijn of misschien is de sensor niet geweldig meer (al weet ik niet hoe dat laatste werkt).
 
Morgen komt mijn uitlaat systeem binnen van ??. Ik heb werkelijk geen idee, heb dat ding 2e hands aangeschaft als een opknappertje en er was geen duidelijke beschrijving van. Op het oog lijkt het een Roads Italia te zijn dus ben benieuwd! Hoeft alleen een beetje gepolijst te worden en gepoetst schat ik zo in.

Maarrrr, heb vandaag al de originele uitlaat verwijdert en zag dat er misschien wel een plaat gemaakt moet worden boven het achterwiel (undertray, of hoe dat ding ook heet) om het vuil en nattigheid buiten de houden.

Heeft iemand hier ervaring mee? En wat kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Gegroet mede Dorso-berijders
 
Terug
Bovenaan Onderaan