Hét MF Motorweekend 2016

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.491
178
Oss
Hét MF Motorweekend 2016







Inleiding
Hét MF Motorweekend staat voor een weekendje motorrijden zonder Testosteron, Posen of scheuren. Gezelligheid voorop. Insteek is en moet zijn dat er voor iedereen een plekje is.
Voor iedere smaak van rijden stellen we een groepje samen zodat de sportieve rijder, de toerder maar óók de beginner gelukkig is. Binnen ieder groepje rijden mensen met ervaring mee die hun best doen je waar nodig van tips of heuse instructie te voorzien en van de deelnemer verwachten we bereidheid daar wat mee te doen. Op deze manier hebben we al heel wat mensen door hun eerste haarspeldbochten geholpen en verslaafd gemaakt aan het rijden door bergen en dat is dus ook een voorwaarde: je moet wel van bergen en bochten houden want dat is vaak wel het reisdoel.



Vorige edities:

Verder natuurlijk het gelul topic: MF Weekenders lullen verderder en voor het dagelijkse praatje is er de whatsapp-groep. Wil je daar in meedoen, pm me dan even je gsm nummer en ik voeg je toe


Waarheen
We gaan in 2016 weer een keer naar de Vogezen. Daar zijn we omdat Wim (Les Tronces) stopte al een tijdje niet geweest maar we gaan het bij Jos van Motorhotel La Mouche zéker zo goed krijgen. Leuk is dat daar meerdere opties zijn; je kunt op de camping, in de legertent en er zijn een heleboel hotelkamers, een/twee persoons maar ook groepskamers. Je kunt dus alle kanten op.


Wanneer

Donderdag 2 juni tot zondag 5 juni


Startpunt en tijd
Startpunt: Whoopies bij Eijsden
Datum & Tijd: Donderdag 2 juni, om 9:00 uur


Premeet overnachting
We vertrekken natuurlijk op donderdagochtend MAAR het is best een eindje rijden voor de meesten om bij de start regio Maastricht te komen. Om die ochtend fris en fruitig bij de start te staan, verblijft een aantal deelnemers bij de Stay-okee in Maastricht. De organisator daarvan is blihi, neem met hem contact op of reserveer zelf eventueel.

Routes
De routes kun je hier downloaden:
In het bestand tref je de volgende routes aan:
  • Heenreis
  • MFW16.1a Heen tot Lunch (202 km)
  • MFW16.1b Heen tot La Mouche (300 km)
  • Dagroute 1
  • MFW16.2a Zuid tot Koffie (103 km)
  • MFW16.2b Zuid tot Lunch (68 km)
  • MFW16.2c Zuid tot La Mouche (122 km)
  • Dagroute 2
  • MFW16.3a Midden tot Lunch (129 km)
  • MFW16.3b Midden tot La Mouche (192 km)
  • Dagroute 3
  • MFW16.4a Noord tot Lunch (153 km)
  • MFW16.4b Noord tot La Mouche (153 km)
  • Terugreis
  • MFW16.5a Terug tot Lunch (190 km)
  • MFW16.5b Terug tot Eindpunt Maastricht (265 km)
  • Extra's
  • MFW16.6 IJsrondje (44 km)

De heen- en terugroutes spreken voor zich, welke dagroutes op welke dag gereden worden dat bepalen we aan de hand van het weer, per dag.



Hoe werkt het
  • Verzamelen
    Je word op donderdagochtend 2 juni, om 9:00 uiterlijk verwacht op het verzamelpunt (zie ook hierboven), en dat is Whoopies bij Eijsden. Zorg dat je op tijd bent, we hebben een lange dag voor ons!
    zorg dat je je tank vol hebt!
  • Briefing om 9:15 is er een korte briefing; er word nog even gewezen op de verwachte gedragingen bij het rijden in een groep en wat bijzonderheden over de route die we gaan rijden
  • Groepenindeling
    We rijden liefst niet in al te grote groepen; 10 man incl voorrijder is prima. De groepen worden ingedeeld per voorrijder, voorrijders zullen zich voorstellen en hoewel iedere voorrijder een favorite rijstijl heeft past hij zich wel aan aan de groep. Zit je niet lekker in je groep dan kun je bij de lunch, of de volgende dag eventueel een andere groep kiezen.
    bespreek je actieradius met je groep zodat tankstops gepland kunnen worden
  • Vertrek
    Zo snel mogelijk na de groepenindeling gaat de eerste groep weg, en met tien minuten tussentijd gaat de volgende groep steeds. Als laatste gaat altijd de "snelle groep" weg; dit is een soort vrije groep die in iedergeval uit Clown683 en KingCoder bestaat. Overblijvers worden meegenomen
  • Tanken
    Als de groep gaat tanken, de voorrijder zal dit plannen aan de hand van de kleinste actieradius in de groep, dan tankt iedereen. Denk niet "oh ik hoef nog niet te tanken" want dat leidt uiteindelijk tot extra tankstops
  • Koffiestops
    Hoewel ze in de route zijn opgenomen zijn koffiestops zijn in principe niet gepland; als de groep zin heeft in koffie dan zoek je gewoon op de route een aardig plekje. Bedenk wel dat dit een sociaal event is dus zorg dat je ergens zichtbaar staat zodat achterop komende groepen je zien en eventueel ook kunnen stoppen. De voorrijder houd de tijd in de gaten zodat de groep tussen 13:00 en 14:00 bij de lunch is
  • lunch
    Zoals wellicht bekend lunchen alle groepen zoveel mogelijk samen. Je worden tussen 13:00 en 14:00 verwacht op de geplande plek. De voorrijder past stops en tempo aan om te zorgen dat die tijd gehaald word, maar als het niet gaat dan gaat het niet. Géén bokkesprongen!
  • Aankomst
    Ergens in de avond verwachten we bij La Mouche te zijn. Hoe laat dat is hangt naast je rijtempo vooral af van de stops. Het maakt niet uit of je vroeg of laat bent, maar hoe meer avond, hoe meer lol met elkaar!

Deelnemers Definitief
(een smiley :) achter je naam wil zeggen dat je het formulier ingevuld hebt)
  1. eddytoo (K1)
  2. Flowergirl (K1)
  3. Jongone :) (K2)
  4. Die ene OVB :) (K2)
  5. Optimum OVB (K2)
  6. Jeff1978 (K2)
  7. dl1000harm (K3)
  8. Wijtje :) (K3)
  9. LeBlanc :) (K3)
  10. Ted (K4)
  11. db-Tops (K4)
    --vrij-- (K4)
  12. vloods99 :) (K5)
  13. Ytje2Wheels :) (K5)
    --vrij-- (K5)
  14. V FRed S :) (K6)
  15. Jessy' (K6)
  16. Ducktape (K6)
  17. DonDalton :) (K6)
  18. Kevinsfanclub (G1)
  19. Clown683 :) (G2)
  20. Scammie (G3)
  21. YOUDID (G3)
  22. wimmel_1 :) (G4)
  23. Flooriz (G4)
  24. FastFriend (G5)
  25. FF-Junior (G5)
  26. Hansteren! (Slaapzaal)
  27. veermitch (Slaapzaal)
  28. miss_xena :) (Slaapzaal)
  29. niksweerd :)
  30. Bedumer :) (Slaapzaal)
    --vrij-- (Slaapzaal --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Slaapzaal --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Slaapzaal --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Slaapzaal --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Slaapzaal --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Slaapzaal --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Slaapzaal --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
    --vrij-- (Legertent --> eigen slaapzak)
  31. KingCoder :) (Camping)
  32. fzr 600rw :) (Camping)
  33. Martijn K. OVB(Camping)
  34. blihi :) (Camping)
  35. GI-Jane (Camping)
  36. Tim86 (Camping)
  37. kaatjee (Camping)
  38. blackstone1986 (Camping)
  39. Kevjan OVB :) (Camping)
  40. E®nst :) (Camping]
  41. (Camping + tig plekken)


Deelnemers OVB
als ik van La Mouche je reservering door krijg, dan heb je al betaald dus, dan kom je in de definitieve lijst
  1. Hansss
  2. pilatus
  3. Tankiej
  4. Crazy600
  5. 1961_Erik
  6. saabert
  7. FrankFJR
  8. Wuppie
  9. Tankiej
  10. Doris
  11. WalterB
  12. sunjata + vriend


Financiën
Wat dit jaar heel anders is, voor het eerst in al die jaren, is dat je mij NIETS hoef te betalen. Je moet je reservering doen bij Motorhotel La Mouche. Waarom is dat anders; vanwege de ruime keuze aan mogelijkheden; camping legertent of hotelkamers hebben elk hun eigen prijs en daardoor kan ik geen eenheidsprijs hanteren. Bij je reserveringsaanvraag moet je om het volgende denken:

  • boek van 2 juni tot 5 juni
  • bij "opmerkingen" opgeven dat het om "Hét MF Motorweekend 2016" gaat

Automatisch boek je dan naast je slaapplek ontbijt, avondeten en BBQ voor de zaterdag


En pas als je betaald hebt is je inschrijving definitief!



Drankpot
Alle drankjes komen op één rekening per deelweekend. Je betaald dan gewoon het hoofdelijk gemiddelde. Echt, dat komt de gemoedelijkheid ten goede.
Wel zijn er regeltjes om excessen te voorkomen:
  • na 12 uur (00.00) gewoon je drankje betalen
  • geen shotjes en sterke drank; alleen bier, fris en koffie/thee



Afspraken
  • Zorg dat je motor in orde is: in een weekend (nood)onderhoud regelen gaat niet werken. Liever een beurtje van tevoren, zorg voor goede remmen: we gaan immers wel de bergen in. Twijfel niet over je banden: monteer gewoon nieuwe. Als je huidige banden nog redelijk of zelfs goed zijn kun je die altijd bij thuiskomst nog terugleggen en in Nederland oprijden. Rammelt er wat, twijfel je over een olielekkage of je elektra; laat het fiksen! Echt, geloof me; als je ver van huis met panne staat, ook nog in een weekend, dan word je daar niet blij van en de andere rijders ook niet want omdat we in groepjes rijden en niemand laten stikken betekent stilvallen dat iedereen stil staat..
  • Iedereen wordt geacht deze toerrit zelfstandig te kunnen rijden. Dit houdt in dat je de route tenminste bij je hebt of liever de beschrijving zichtbaar op je motor bevestigt. Dat kan door de route in een tanktas te stoppen of in een routerol te bevestigen. Route beschrijvingen worden op aanvraag vooraf via de mail verstrekt.
  • De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er wordt niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard (echter zonder handhaving. Weet wie er voor je rijdt maar ook wie er achter je rijdt, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rij pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.
  • Rij je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
  • Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je, rij je eigen snelheid
  • Rij voor jezelf. Bepaal zelf wanneer je kunt inhalen of oversteken, volg niet zomaar de rijder vóór je.
  • Rij baksteensgewijs (behalve in bochten), maar let op de onderlinge afstand en ga niet op de wegbelijning rijden want dat wordt door de sterke arm niet gewaardeerd.
  • Zorg voor een goede reis- bagage- ongevallen-verzekering zodat jij én je motor door de verzekeringsmaatschappij vervoerd kunnen worden naar Nederland als dat onverhoopt nodig mocht zijn.
  • Iedereen die meerijdt in deze toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MF :W


Aansprakelijkheid bij "Hét MF Motorweekend 2016
Initiatoren aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor ongevallen en/of gebeurtenissen waarbij personen en/of voorwerpen zijn betrokken, zowel van deelnemers als derden. Elke deelnemer(-ster) rijdt geheel voor eigen risico en verantwoordelijkheid en dient tenminste WA-verzekerd te zijn (dit geldt voor zowel de persoon als de motor). Door uw inschrijving verklaart u nimmer de initiatoren aansprakelijk te zullen stellen voor handelingen door derden en/of schade voor, tijdens of na "Hét MF Motorweekend 2016".
nb: Ofschoon MF in de titel benoemd wordt houd de verantwoordelijkheid van motor-forum.nl op bij het het beschikbaar stellen van het onlinediscussieforum.
 
Laatst bewerkt:
I'm in !!
en junior ook
ik ga gewoon reserveren voor 2 !

maarruh, vrijdagochtend pas rijden?

zo, reserveringsformulier ingevuld
 
Laatst bewerkt:
I'm in !!
en junior ook
ik ga gewoon reserveren voor 2 !

maarruh, vrijdagochtend pas rijden?

Wij gaan donderdag gewoon ergens overnachten.
Vogezen in één ruk is veel te ver voor die ruggenbreker van mij. O-)

edit- Frank waarom heb jij niet al een reserveringsbevestiging gepost?
WAAR ZIJN DE TRADITIES GEBLEVEN.
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan donderdag gewoon ergens overnachten.
Vogezen in één ruk is veel te ver voor die ruggenbreker van mij. O-)

edit- Frank waarom heb jij niet al een reserveringsbevestiging gepost?
WAAR ZIJN DE TRADITIES GEBLEVEN.


ja, klopt, wij gaan tevoren overnachten, maar ik ga liever een dagje extra,
anders mss optie woensdag al binnendoor naar verzamelpunt en donderdag daar plaatselijk toertje...

en de reservering gelijk maar even aangepast !
:P
 
Laatst bewerkt:
Is er nog een bepaalde datum waarvoor je je reservering gedaan moet hebben? 't Lijkt me voor de uitbater van het geheel niet prettig als 'ie alles tot aan 2 Juni 2016 "gereserveerd" moet houden om vervolgens met een half lege accommodatie te zitten :+
 
ok ok ik had me vergist; we gaan al op 2 juni natuurlijk. tsss "what was i thinking"
 
Is er nog een bepaalde datum waarvoor je je reservering gedaan moet hebben? 't Lijkt me voor de uitbater van het geheel niet prettig als 'ie alles tot aan 2 Juni 2016 "gereserveerd" moet houden om vervolgens met een half lege accommodatie te zitten :+


Ik heb beloofd dat we minimaal met 35 man zijn. dat durf ik nog wel aan..... dus inderdaad, tot een paar dagen voor vertrek kun je beslissen.
 
ok ok ik had me vergist; we gaan al op 2 juni natuurlijk. tsss "what was i thinking"

Aha :P

Ik dácht al... Wordt anders wel een érg kort verblijf daar. Qua afstand is 't gelijk aan het Zwarte Woud dus dan zou je 2 volledige reisdagen hebben en maar één dag om daar te kunnen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Overigens nog een puntje van discussie; De uitbater van het Naturfreundehaus, Thomas, waar we vorige week zaten, die vond ons zo leuk dat hij met een groepje duitse vrienden, stuk of tien a vijftien, ook wel wilde aansluiten volgend jaar.

Wat vinden jullie daarvan?
 
Overigens nog een puntje van discussie; De uitbater van het Naturfreundehaus, Thomas, waar we vorige week zaten, die vond ons zo leuk dat hij met een groepje duitse vrienden, stuk of tien a vijftien, ook wel wilde aansluiten volgend jaar.

Wat vinden jullie daarvan?

tja, op zich niets op tegen, echter, wat voor mensen zijn het?
wat voor type motorrijders?
heb je daar enig idee van?
ik neem aan dat je hebt toegelicht hoe wij dit doen?
 
Lijkt mij persoonlijk wel lachen als er een "internationaal" weekend van gemaakt wordt. Één Belg is ook nooit een probleem geweest :P

P.S: Je onderschrift mag ook weer aangepast worden :+
 
tja, op zich niets op tegen, echter, wat voor mensen zijn het?
wat voor type motorrijders?
heb je daar enig idee van?
ik neem aan dat je hebt toegelicht hoe wij dit doen?


Toerders zei hij en ik neem aan mensen als Thomas. Die was goed te hebben toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan