Aankooptip v.d. week 3.0 Waar spanrijders schroot aansmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
3.13 Aanhangwagen
achter de motorfiets.

Info en link verwijderd ivm niet meer kloppende info, zie aantal postings hier onder ;)

Nou zag ik wel dat het artikel 02-2011 geupload is, dus wat er nog van waar is durf ik niet met te zeggen. Kan goed zijn dat alles weer anders is geworden sinds de invoering van de Europese voertuig regelgeving.
Als je gaat zoeken wat nou wel en niet mag zie je door de bomen het bos niet meer. Wat een wirwar van regels die elkaar ook nog eens aan alle kanten tegen spreken :?

Rijbewijs A+E lijkt me wel wat. Maar dan wel dat mensen die al B+E hebben ook niet nog eens A+E moeten gaan halen O-)

De gewichten van de vouwwagen lijken mij ook niet te kloppen. Ja lege aanhanger zou goed kunnen. Volgens mij zag ik ook dat deze tandemasservouwwagen ongeremd is. Dat zou ik dan weer niet achter de motor willen hebben :N
 
Laatst bewerkt:
Mirrer kan je niet vertrouwen. Dat is een particulier initiatief dat niet 100% bijgehouden wordt.
Ik heb een paar maanden terug de regeling aanhangers er eens bij gegoogled en er mag tegenwoordig veel meer. De breedte, en de lengte achter de achteras zijn veel ruimer geworden.
 
B. Motorfietsen en daardoor voortbewogen aanhangwagens

Artikel 5.18.19

1. Lading van motorfietsen op 2 wielen mag niet meer dan 0,20 m buiten elke zijkant van het voertuig uitsteken.
2. Aanhangwagens achter motorfietsen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:
a. de breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 2,00 m;
b. de hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;
c. de totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende motorfiets;
d. de afstand van de achteras van de trekkende motorfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,50 m.
 
Mirrer kan je niet vertrouwen. Dat is een particulier initiatief dat niet 100% bijgehouden wordt.
Ik heb een paar maanden terug de regeling aanhangers er eens bij gegoogled en er mag tegenwoordig veel meer. De breedte, en de lengte achter de achteras zijn veel ruimer geworden.

Dat dacht ik al. Onze (r)overheid kan je ook niet vertrouwen maar dat is weer een heel ander verhaal :+

B. Motorfietsen en daardoor voortbewogen aanhangwagens

Artikel 5.18.19

1. Lading van motorfietsen op 2 wielen mag niet meer dan 0,20 m buiten elke zijkant van het voertuig uitsteken.
2. Aanhangwagens achter motorfietsen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:
a. de breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 2,00 m;
b. de hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;
c. de totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende motorfiets;
d. de afstand van de achteras van de trekkende motorfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,50 m.

Dank! Heb je voor mij misschien een bron?

Ik ben het ook wel eens tegen gekomen tijdens een Google tochtje maar heb de pagina niet opgeslagen oid en kon dit lijstje nou niet meer vinden |(
 
Dat dacht ik al. Onze (r)overheid kan je ook niet vertrouwen maar dat is weer een heel ander verhaal :+Dank! Heb je voor mij misschien een bron?

Ik ben het ook wel eens tegen gekomen tijdens een Google tochtje maar heb de pagina niet opgeslagen oid en kon dit lijstje nou niet meer vinden |(
Ik zou de pagina ook niet opslaan, hoogstens het linkje. Anders loop je over een jaar nog de kans dat je naar verouderde gegevens zit te kijken.
Helaas is de zoekfunctie van wetten.nl niet zo vriendelijk. -O-
 
Als ik kijk naar art.5.18.19.c, de totale massa van het voertuig, mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van het trekkende motorfiets, kom ik voor mijn combinatie op 407kg:2=203,5kg.
Als je daar de massa van de aanhanger van af haalt, mag je blij zijn als je nog 50kg laadvermogen overhoudt.
 
Mijn span weegt 500 kilo dat is dan 250 kilo. Red ik net met mijn vouwwagen O-)

Ik heb me wel laten vertellen dat als je een geremde aanhanger achter een zijspan combinatie met trekhaak die aan het zijspanframe gemonteerd is en met geremd zijspanwiel hebt dat je dan 2/3e van het gewicht van het trekkende voertuig mag hebben. Dan kom ik op 333,333333334 kilo :P is al gunstiger voor wat betreft mijn vouwwagen.

Ik kan alleen nergens iets vinden van de (r)overheid waar dat zwart op wit staat. Als je het aan oom agent vraagt staan ze je lachend een beetje schaapachtig aan te kijken of ze water zien branden. Huh wat zijspan, trekhaak in het midden aan het frame en een vouwwagen, motor ehhhh :?

Het was nog een redelijk goede kennis van me ook die goed op de hoogte is van de wegen verkeerswet.
Hij zou het eens na gaan vragen bij de zogenaamde knappe koppen van de politie.

Tot op heden geen antwoord. Ze houden er niet zo van als ze het niet weten :+

Hij zei wel tegen me dat hij dacht dat niemand me aan zou houden omdat niemand de regels echt goed weet.

Kort om, vinden ze lastig *D
 
Laatst bewerkt:
Zien er in het echie ook goed uut heb de jongens op de beurs in Hardenberg gesproken
 
Ik vind het evenwel geen koopje. Keurig gepoedercoat, maar zonder remsteunen en zonder schokkers.

Eigen aanbieding!
Ik heb een EML voorspatbord voor een schommelvork. En een verbreed achterspatbord zodat je een bredere achterband in een tweekleps BMW kan zetten.
Ik wil er niets voor hebben. Ik wil er wel graag vanaf.
 
Ik vind het evenwel geen koopje. Keurig gepoedercoat, maar zonder remsteunen en zonder schokkers.

Eigen aanbieding!
Ik heb een EML voorspatbord voor een schommelvork. En een verbreed achterspatbord zodat je een bredere achterband in een tweekleps BMW kan zetten.
Ik wil er niets voor hebben. Ik wil er wel graag vanaf.

Daar heb ik wel interesse in, ben van alles aan het verzamelen voor een 2e zijspan !!
 
Clubmaatje van me, Woody (ook van Rataplan ) woont ook bij jou in Purmerend
kan ook even vragen of hij ze wil oppikken bij jou
en kan hij ze meenemen naar de DHR in Ijselstein.
 
zijn er nog mensen bekend met deze combinatie ?

http://link.marktplaats.nl/m938363615

$_85.JPG

CBR1000f met zijspan
€ 5.750,00
Bouwjaar : 1995
Kilometerstand : 43.000 km
Aantal Cilinders : 4
Motorinhoud : 1.000 cc

Dikke cbr met zijspan.
Motorrijden is niet het einde als er kinderen komen.
Wij hebben onze kinderen vanaf 3 jaar er in gehad.
Verbouwd naar 2 persoons bankje met 2x een 5 punts gordel.
Motor heeft recent groot onderhoud gehad met nieuwe distributie spanner!
Evt speciaal aangepaste kanteltrailer tegen meer prijs te koop.
Deze trailer is van pongratz en is de lichtste kantelbare autoambulance voorzien van enkele as!
Deze set nemen we mee achter de camper op vakantie.
Zo kan er dus met het hele gezin getourd worden tijdens de vakantie.
De trailer is voor zien van rijplaten en sjorpunten om hem stevig vast te zetten.
Trailer is ook los te koop,maar alleen na verkoop van de motor!
Verkoop wegens verandering hobby.
Voor meer info bel/mail/of kom gerust kijken.
Wel even een afspraak maken om dat hij in de stalling staat.

Kennis van me is op zoek naar een zijspan ivm aankomende kleine... Hij kwam met deze advertentie en de combinatie is mij onbekend.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan