Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

He Roel,

de punten die jij aangeeft zijn allemaal geprobeerd. OP de vermogensbank is gebleken dat die te rijk staat. Nieuwe carbs is eigenlijk de enige oplossing.

bedankt voor je reacatie!
 
Even doorsparen. 188000 euro voor een RC 213.
full
 
Komt er ook een NC213 dan? :+

Ja, die 400 versie komt er zeker. Sterker nog, het prototype is ergens al opgedoken. :Y (foto's: MotoMagazine V4-France)
Type-aanduiding zal een beetje anders zijn: NC30-213-V4-Suzuka-Oki.

full



Prijs blijft onder de € 10000
De 400 versie is enkel voor Europa en wordt derhalve dan ook in Europa gebouwd.
Honda Japan wil nog niet vrijgeven in welk land de ontwikkeling heeft plaatsgevonden. O-)

full

full
full

full


Prototype schijnt binnenkort bij de spuiter te staan.
Ben benieuwd. De 400 uitvoering wordt blijkbaar eerder uitgebracht dan de grote dure broer 8-)
Uit betrouwbare bron is gelekt dat dit het definitieve spuitschema van de 400 versie gaat worden.
Maar ja, met die Japanners weet je het maar nooit.
We wachten gewoon af.
Waarschijnlijk is de presentatie op de 400V4 dag. Info volgt.

full


Honda 400 V4 - Straatracers
 
Laatst bewerkt:
Morgen wordt de Racer opgehaald door de spuiter.
Kuipen zitten er weer op, zodat eerst alles afgetekend/uitgelijnd kan worden.
Rechter koplampopening wordt dichtgemaakt t.b.v. nummervlak.
Woensdag samen nog even de kleine details bespreken.

full

full

full


We hebben voor deze uitvoering gekozen. :9~ :9~ en zo komt de NC30 Suzuka Endurance racer er dus uiteindelijk uit te zien.
Er komen geen stickers op; alles wordt gespoten :P

full

full


Komende maand klaar. Ik ben heel 8-) benieuwd.

Bouw Honda-racertje VFR400R NC30 Suzuka

Honda 400 V4 - Straatracers
 
Laatst bewerkt:
He Roel,

de punten die jij aangeeft zijn allemaal geprobeerd. OP de vermogensbank is gebleken dat die te rijk staat. Nieuwe carbs is eigenlijk de enige oplossing.

bedankt voor je reacatie!

Ik ken dit probleem wel degelijk van de RVF carb! Komt er eigenlijk op neer dat de zitting niet helemaal rond meer is (uitgelopen of uitgesleten) en de hoeveelheid brandstof langs de naald anders is en moeilijk af te stellen.

Bij mijn eerste RVF is dit een heeeel stuk beter geworden doordat Ruud Fredriks deze op de testbank heeft afgesteld, daarbij heeft hij toen andere naalden gemonteerd die het probleem een beetje maskeerden. Het is geen permanente oplossing denk ik....
 
Naalden zijn inderdaad maar een tijdelijke oplossing als de zittingen in de carbs zelf niet helemaal meer rond zijn.

Er zit veel verschil in de naalden zelf, maar ook in het merk en maatvoering van bijv. sproeiers. Een dyno maatvoering sproeier is vaak net 1 tot 2 maten groter als standaard Keihin maatvoering.

Als een NC35 echt te rijk staat dan kun je beter eerst terug naar de originele naalden ipv naar andere merken (zoals hrc, dynojet, FI, kenso badukan e.a.) en vandaar uit beginnen. Vaak zijn er per type/merk naald meerdere aanpassingen nodig in inlaat en uitlaat traject. Zo over de forum is dit lastig uit te leggen. Een dynobank run vertelt je zeker meer.

Hier een voorbeeld tussen dynojet en standaard J8VA naalden die uit een van mijn carbs vandaan zijn gekomen. Zie de curve per naald...

full
 
Ha Roel, hoe gaat het met het spuitwerk? En dat pak, kan Verheul dat niet maken voor je? (Of loopt dat erg in de papieren?)

Heeft iemand toevallig nog een NC30 onderkuip over? Liefst "mijn" kleur (1989 grijs), maar elke hele is goed. Wel een originele trouwens, geen circuitkuip. Beschadigingen zijn niet erg, maar geen breuken, gaten of missende montagepunten.
 
Laatst bewerkt:
Ha Chris,

Gaat steeds beter, maar niet snel.

Staan of lopen: 10 minuten.

Fietsen: nee.

Autorijden: ik vind van wel, bedrijfsarts vindt maximaal een uur achter elkaar.

Motorrijden: het rijden zelf zou wel lukken. Alleen ik krijg m'n motorbroek nog niet aan vanwege de wond op m'n knie. En het rijden zonder motorbroek heb ik nu wel afgeleerd. Binnenkort ga ik proberen m'n textielen motorbroek aan te krijgen. Die zit vrij ruim, dus met wat geluk kan ik dan een rondje rijden om te proberen.

Bedankt voor je berichtje!
 
Laatst bewerkt:
Nc35 gespot...op de tempellaan eindhoven vanmiddag rond 17:15u...barbarita, 106-extreme, iemand anders?
 
Ja, kan kloppen. Er waren meerdere motorrijders nabij. Hoorde al aan t geluid dat t een v4 was en zag je daarna voorbij rijden.
 
Laatst bewerkt:
zo vrijdag weer een stukje wezen rijden,en jawel hoor een grote spijker in de voorband.
dus meteen maar weer een nieuwe band besteld, jammer hoor de huidige was pas 400km oud ;( .
en meteen ook maar een mra ruitje besteld.
kan straks wel al 1 wit wiel monteren met nieuwe band en de ruit . :?
het begint weer op een orginele te lijken zo goed als dat het nog gaat wahhaha.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan