De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Die Bridgestone S20's zijn echt geweldig. Plakken lekker, ook met regen goed te doen.
Ik denk dat ik nog nooit zo eenvoudig bochten heb gemaakt als op een Kawa Z300 met die S20's eronder.
 
Hallo BB4L,

Ik rij momenteel ook een kleine 1,5 maand met een cbr 250r.
Ze rijden inderdaad heel zuinig.

Hele toffee motorkes om mee te rijden, maar heb jij ook zo'n last van je polsen? (soms?) Het gaat wel elke dag beter, maar als ik weer even stad moet doen heb ik toch weer zitten.

Verder is het een motor die je vooral in het middengebied moet houden.

Gisteren wat gespeeld met een tt, maar ik kon hem toch niet volgen. Dat beestje hebben dan ook 200 pk.
Ook een klein schrikmomentje gehad bij het terugschakelen de koppeling te rap gelost denk ik. Waarbij de achterband even een uitstapje maakte...

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Wat mij wel opvalt na 1,5 maand dat die benzenetank meter mij niet aanstaat! Ik heb er geen idee van hoelang ik nog kan rijden.

Ik heb het zelf al eens voorgehad, dat hij begon te hikken met uitvallen tot gevolg ervan. Al een geluk was er een tankstation. :p
 
Geen last van de polsen maar wel soms van de schouders doordat ik nu wat meer voor over zit, went overigens wel.
Klopt ja, dan trekt ie het best.
Tja je moet je wel realiseren dat dit een van de langzaamste moto's is :D
1 versnelling per x terugschakelen en laten komen, als je de bruusk bent, maakt het achterwiel idd een stapje opzij...
Ik rij meer op de dagteller, theoretisch gezien zou ik ong. 370km met 1 tank kunnen doen, echter rond de 275 ga ik meestal al tanken.

11822401_10206284272857447_1852035327207146443_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hello,

Grappig, is exact dezelfde motor die bij mij in de garage staat!

Traag, maar wel licht en wendbaar. Ik vind hem echt wel iets hebben! Van mijn schouders heb ik geen last. Ik heb nu twee dagen achter elkaar wat gebold en moet zeggen dat het nu wel weer beter gaat met de pols.

Ja, het terugschakelen zal ik nog wat moeten oefenen. Een dotje gas erbij maakt alles leuker.

Inderdaad, bij 380 km viel de mijne uit. Ik heb dus al 1 ding geleerd. Niet zolang wachten... :p

Greetz

Nice pic!!
 
Gisteren hebben wij ook een CBR250RA opgehaald en direct ingereden! Na een mooi weekend door België en Zeeland kan mijn vrouw zeggen tevreden te zijn met haar nieuwe woonwerk motor!
Ze heeft alleen een beetje rugpijn na 480 km in 2 dagen...
full
 
thnx, vonden wij ook al.

Ze zijn nu iets goedkoper als overjarig model te koop bij verschillende zaken.
Hierdoor een goede deal kunnen maken met MP Rotterdam.

Het is de bedoeling dat ze ongeveer 20k per jaar ww erop gaat rijden.
Komend weekend kan ie al voor de 1000km beurt.

We hebben ook een goed slot, kofferdragers, valblokken erbij gekocht, dus hij is er helemaal klaar voor. Het enige wat ie nog nodig heeft is een naam met de B... *D
 
Zo ondertussen staat de CBR op 1500 km, mooie eerste week!

De 1000 km beurt is ook uitgevoerd volgens het boekje. Naast het oliefilter en de olie is ook netjes de klepspeling gecontroleerd. Stond goed, dus stellen was niet nodig.

full


full


Daarnaast is de motor beschermd met blanke tectyl.
Ben benieuwd hoe de Honda tegen pekel kan.
Ook is er Osco oiler geïnstalleerd voor het smeren van de ketting.

Op naar de 12k beurt!
 
Hey,

Amai, is inderdaad redelijk bloot. De mijne heeft ondertussen ook al zijn 1000 beurt gekregen. Ook mijn kleppen stonden nog goed dus lekker terug alles dicht en rijden. :)

Grtz
 
@Mono: Ja, inderdaad. :) De MT is er nog maar recent erbij. Ik kon deze echt niet laten schieten. ;)
Dus wissel ik nu wat af, ik rij waar ik goesting mee heb.

11c8jl5.jpg
 
Laatst bewerkt:
@fuzy: We monteren C-bow houders van H&B. Hierop kunnen in de toekomst koffers of tassen komen. Eerst dient het vooral als valbescherming.

Altijd leuk om meerdere motoren te hebben!
Wij hebben naast de CBR ook nog een NX en een TTR voor de fun.
 
Leuk voor erbij Fox! Alleen denk ik dat de 250 dan wat meer stil zou staan. Af en toe heb ik er een 2e motor bij, maar meestal blijft er eentje meer staan.
 
Deze week is mijn R&G radiator guard binnen gekomen via KGL Racing. Mooi spul. Montage zou 'n breeze zijn, boutje los van radiator, guard erover, boutje vast en 2 tiewraps vastmaken....
Laat het ABS-gedeelte onder de onderste kroonplaat nou net in de weg zitten en de meegeleverde handleiding voor non-ABS modellen zijn...
Lijkt erop dat ik de voorkant eraf moet halen, of heeft iemand nog tips?
 
@BB4L: Sorry, geen idee. Mijn motorzaak zei wel dat het een rotmotor is om aan te klussen. Ik zou het lekker uitbesteden.

Valt me sowieso op, hoe nieuwer de motor, des te ingewikkelder het is om zelf er iets aan te doen.
Lijkt wel ontmoedigingsbeleid van de fabrikanten.
 
Het is gelukt, linkerzijkant eraf gehaald. Alleen die ABS-bekabeling zat erg in de weg, maar niets is onmogelijk.
 
Gevonden thanks, alleen 90 euro? meeeehh ff doorzoeken.

EDIT: 23 pond op de R&G site, alleen vraag ik mij af of ze naar NL verzenden.
 
Hmm ik zou ze eens mailen, kreeg snel reactie.
Heb je trouwens die Akra al eronder? :P

Welke ruitjes gebruiken jullie trouwens? Ben nu aan het kijken naar Zero Gravity, MRA of PUIG. Double bubble of Corsa.
Huidig ruitje is nog al goed "gepoetst" door de vorige eigenaar...
Heb wel al wat installatiehandleidingen gezien, hele voorkant eraf om je nieuwe ruitje te monteren...
 
Laatst bewerkt:
De standaard ruit zit er nog op, die gaat nog mee.

Als het goed is krijg hem vandaag binnen, alleen ff kijken wanneer ik hem erop kan zetten, wil hem tegelijkertijd met de oliefilter en ketting doen.
Alleen dit word de 1e keer voor alledrie, dus alleen ff kijken waar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan