kawasaki z800

Dankje :-)

Eerste aanpassingen zijn op komst :-)
-buddyseat cover
-ander achterlicht met pinkers ingewerkt
-korte nummerplaathouder
 
Hoi allemaal :)

Ik ga aankomende zaterdag een proefrit maken op een Z800 :D
Nu zit ik nog even te twijfelen over Z800 versus Z1000, iemand hier ervaring mee? Schijnt bijvoorbeeld dat de zit op de Z1000 iets comfortabeler zit. Voor een Z1000 zou ik sowieso kijken naar een model van 2010-2013 en voor de Z800 nieuw of net-nieuw.

In het algemeen: Heeft er iemand van jullie al veel kilometers op een dag gemaakt met een Z800? Hoe was dat qua zitten/comfort? Ik krijg op de GS al een houten kont na een uur :(
 
En ik vroeg me af hoe de zit is voor de passagier.. Ik heb nu een street triple en een ritje van 2-3 uur is geen probleem. Hoe zit dit met de z800?
 
Ik heb er vorig jaar circa 6000 gereden, zit prima, ook de langere ritten gaan goed. Dit jaar nog niet zoveel gereden, dan merk je wel dat je lichaam er weer een beetje ssn moet wennen. Het is natuurlijk ook afhankelijk van je lengte en gewicht. Puur persoonlijk dus. Maar wat mij betreft zit je wel in een heel natuurlijke houding. Redelijk rechte rug.

Soms gaat er wel eens iemand achter op, ook dit is te doen. Maar of een rit van 3 uur nu heel confortabel is. Volgens mij niet, als bestuurder vind ik dat ook niks.
 
ik heb sinds donderdag een kawa z800 barracuda, berijd deze vooral samen met mijn vriendin en die zegt dat ze gewoon fijn zit achterop. Nergens last van en je kan gemakkelijk uren rondtouren :)

117v5mx.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is er hier al iemand die zelf de kentekenplaathouder heeft vervangen.
Die plastic constructie is zo los, maar waar zitten de stekkers van de knipperlichten en kenteken verlichting op de motor? ?
 
Is er hier al iemand die zelf de kentekenplaathouder heeft vervangen.
Die plastic constructie is zo los, maar waar zitten de stekkers van de knipperlichten en kenteken verlichting op de motor? ?


Als je de draadjes volgt kom je er vanzelf :Y

het zadel eraf, de "kuip" eromheen eraf en de plastic constructie eronder loshalen en laten zakken, daarna kun je er bij (met niet al te grote handen)

Het valt op zich wel mee, de plasticboel (wat klinkt dat goedkoop) weer in elkaar zetten vergt wat handjes tegelijk en even goed opletten dat je de bovenste delen goed en recht in de onderste delen zet/klikt verder is het stekkertje los en weer vast.
 
In juli heb ik mijn mooie Zed achter moeten laten in Spanje met het idee dat hij wel snel verkocht zou worden. Na oeverloos ge-mail met een Engelsman die maar ... euri te spenderen had is Zed dus nog steeds niet verkocht. Ook niet nadat ik de vraagprijs met 500 euri verlaagd had. Mijn gedachten gaan er steeds meer naar om Zed op te gaan halen en naar NL te brengen. Wat julie?
 
Laatst bewerkt:
Goeieavand nu heb ik onlangs een z800e versie aangekoch die op papier op 70kw staat.. Hierbij is mijn vraag of die dan ook terug naar 35kw kan geplaats worden voor a2 rijbewijs ik hoop van wel anders mag ik terug de motor verkopen..
 
Goeieavand nu heb ik onlangs een z800e versie aangekoch die op papier op 70kw staat.. Hierbij is mijn vraag of die dan ook terug naar 35kw kan geplaats worden voor a2 rijbewijs ik hoop van wel anders mag ik terug de motor verkopen..

Uhm, foutje van de dealert? ik heb altijd begrepen dat de e-versie niet of nauwelijks (prijstechnisch zeker dan) terug te bouwen was naar 70.
 
De E is standaard 70kW op papier. En ja, die kan terug naar 35kW. Kawasaki heeft daar een typegoedkeuring voor.

Nieuw kost het je niets extra volgens mij, om 'm op 35kW te krijgen (al denk ik niet dat je dan de 70kW ECU er bij krijgt)... maar misschien mag je nu alle onderdelen zelf betalen.
 
Hallo mensen, waar kan ik voor een redelijke prijs een radiateur kopen voor Eem z800 en een wit voorspatbord?

Met vriendelijke groet, Eric
 
Hey,

Ik ben vrij nieuw kwa motor rijden en forums.

Sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een kawasaki z800e in het zwart. Naar hem ingereden te hebben en rondje oostenrijk gedaan. En wat was dat genieten.

Nu heb ik al een paar dingetjes aangepast aan de motor, en wil ik ook mijn kentekenplaat houder gaan veranderen. Iemand hier ervaring mee. En is het verstandig om de knipperlichten te vervangen voor de led knipper lichten ivm zicht?
 
Hallo mensen,

Ik ben nieuw op het forum en trost bezitter van een z800 (groen/zwart) uit 2015. Heb de motor vorig naar gekocht nadat mijn z750 was gestolen.

Nu mijn vraag. Ik heb het internet en dit forum afgezocht maar tot op heden niks kunnen vinden. Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot de kwaliteit van de lak. Ik ben er namelijk zelf niet zo tevreden over. Binnen de kortste keren zat er een kras in de tank, en er lijkt een soort vet vlek naast de duosit te zitten. Beetje lastige omschrijving maar dat is wat het dichtste in de buurt komt. Het is echt niet dat ik onvoorzichtig doe, in tegendeel zelfs. Maar op de een of andere manier lijkt deze lak niet echt tegen een klein stootje te zijn opgewassen.

zins een paar dagen zit er nu ineens een klein putje in de lak en mede dankzij het weer zit daar een piepklein roest puntje in. Proberen bij te werken met een lakstift maar daardoor krijg je grijzige vlekken.. Ik word er echt moedeloos van
 
Ik heb 'm een jaar geleden nieuw gekocht en heb er wat simpele dingetjes aan veranderd.

IMG_20160508_125124.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
weet iemand waar ik in Nederland een koplamp kan vinden met angel eyes? Ik vind ze alleen op eBay of ali, maar vind het net te veel geld om het uit china te laten komen :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan